De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik zit er aan te denken om deze sub te kopen en zelf een basreflex-kist te maken voor in de auto. Heb nu twee RockfordFosgate''s als push-pull in een bandpasskist (ook al zelf gemaakt) en ben na 4 jaar wel naar iets anders toe. Moet méér diepebas gaan krijgen en meer dB/m. Waarschijnlijk komt er ook een nieuwe monoblockversterker aangezien de JBL veel meer power kan verdragen (600 tegenover 100 Watt continue)
Als er iemand ervaringen, tips heeft (ook tav de kast) hoor ik het graag
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Die Fosgatejes kunnen vreselijk beuken. JBL trouwens ook hoor.
Ik heb zelf een Soundstream SPL 12 (als tweede gestest volgens MAX power).
JBL is zeker niet slecht, maar Rockford en Soundstream zijn nog ff een stappie hoger.
Als je een kast gaat bouwen is het heel belangrijk dat je je aan de afmetingen houdt. Staan vermeld in het bij geleverde boekje. Door een gat in de kist te maken (pijp) kan je met de diameter en de lengte van de pijp de resonantiefrequentie daar mee bepalen. Maar als het een kwaliteit woofer is staat al deze info daar in.
Hoe groter de sub hoe lager deze kan, maar dat houdt wel in dat de sub ook trager wordt
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
O ja de afmetingen van de kist heb ik al...heb in de loop der jaren genoeg duitse tijdschriften verzameld
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Of gewoon meer geld uitgeven aan een Punch.
Want mijn ervaring is dat je uiteindelijk alleen maar meer wil.
Ik ben zelf begonnen met een goedkoop zetje van JVC maar wel een vette versterker van Soundstream (Rubicon555) zie www.soundstream.com. Daarna kwam de headunit van Clarion met alles erop en eraan. Toen de front speakers -> de Sub-woofer en binnen kort nog midden-tonen voor achter.
Wat ik dus wil zeg is dat je het ook kan opbouwen.
Als versterker gebruik ik nu een al wat oudere Magnat 360 (4 kanaals) die nu gebrugd 2 kanalen gebruikt voor de sub (vroeger gebruikte ik ook de twee andere kanalen voor de vóórspeakers maar dat was in mijn vorige auto). Gemeten komen hier 144 echte Watt''s uit en dat is voldoende voor de Rockford''s, maar absoluut niet voldoende voor iets krachtigers; en al helemaal niets vergelijken met dat Soundstream-monster van jou. Sodeju zeg...
die stuur je toch nooit volledig open ? of je moet buiten de auto gaan staan luisteren ofzo.. tot je auto zichzelf uitelkaar trilt door de vibraties
man man.. wat een lol. 600 echte watts.
Have a wheelie good weekend!
Gewoon diepe bassen zonder vervorming....
Khep zelf een Harman Kardon TC600 op 2x 15" subs in mijn kofferbak.
Koop dan die JBL en steek veel aandacht in je kist. Er zijn op ''t net verschillende programmaatjes te vinden die je hier bij kunnen helpen (als er geen info wordt meegeleverd).
2000 Watt is heel veel maar ook heel erg leuk. 600 W ook, zat voor in de auto. Wat veel mensen vergeten is dat zo''n grote jongen bijna niet vervormd (hard kunnen ze allemaal).
Zorg dat je kist goed luchtdicht is, dicht de naden desnoods af met polyesterhars. Gebruik 18 mm of 22 mm MDF (kistje wordt wel wat aan de zware kant). Zorg voor een goed afgewerkte kabel aan sluiting (geen gaat in je kist boren en een kabeltje er doorheen).
Succes met je woofer en beuken met dat zooitje
arme autoaccu[b]
man man.. wat een lol. 600 echte watts.
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
arme oortjesarme autoaccu
gehoorbeschadiging is niet fijn. geloof me. ik heb er ervaring mee
Have a wheelie good weekend!