[BC3] JBL 1200 GTi 30 cm car-subwoofer vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En als je echt wil rammen ga je voor de nieuwe Soundstream Tarantula versterker 1 x 2000 Watt >:)

Het moet echt niet gekker worden :9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 21:45

psy

Heeft iemand dat ding? Kan hem nieuw kopen bij de Media Markt voor 444 Mark en da''s nie veel.

Ik zit er aan te denken om deze sub te kopen en zelf een basreflex-kist te maken voor in de auto. Heb nu twee RockfordFosgate''s als push-pull in een bandpasskist (ook al zelf gemaakt) en ben na 4 jaar wel naar iets anders toe. Moet méér diepebas gaan krijgen en meer dB/m. Waarschijnlijk komt er ook een nieuwe monoblockversterker aangezien de JBL veel meer power kan verdragen (600 tegenover 100 Watt continue)

Als er iemand ervaringen, tips heeft (ook tav de kast) hoor ik het graag :D

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• BC3 Victim
Das echt geen geld voor die sub. Maar hou er wel rekening mee dat je met je Rockfordfosgate''s veel meer kwaliteit in huis hebt. Kijk maar naar je piek een continu vermogen (bij je JBL 600 om 100).
Die Fosgatejes kunnen vreselijk beuken. JBL trouwens ook hoor.

Ik heb zelf een Soundstream SPL 12 (als tweede gestest volgens MAX power).
JBL is zeker niet slecht, maar Rockford en Soundstream zijn nog ff een stappie hoger.

Als je een kast gaat bouwen is het heel belangrijk dat je je aan de afmetingen houdt. Staan vermeld in het bij geleverde boekje. Door een gat in de kist te maken (pijp) kan je met de diameter en de lengte van de pijp de resonantiefrequentie daar mee bepalen. Maar als het een kwaliteit woofer is staat al deze info daar in.

Hoe groter de sub hoe lager deze kan, maar dat houdt wel in dat de sub ook trager wordt :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• psy

psy

Nee de Rockfords die ik heb zullen misschien wel goed zijn, maar kunnen echt niet zoveel aan; het zijn S128''ers en bij 100 echte Watt''s houdt het echt op. Het zijn geen Punch''s ofzo! :) Als ik een potige Rockford wil hebben ben ik waarschijnlijk veel meer kwijt.

O ja de afmetingen van de kist heb ik al...heb in de loop der jaren genoeg duitse tijdschriften verzameld :7 waar die speaker al drie keer langs is gekomen...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• psy

psy

Pardon 2000 Watt??? Hoe dik moet de voedingskabel dan niet zijn?

• BC3 Victim
Dan zou ik voor die JBL gaan.
Of gewoon meer geld uitgeven aan een Punch.
Want mijn ervaring is dat je uiteindelijk alleen maar meer wil.

Ik ben zelf begonnen met een goedkoop zetje van JVC maar wel een vette versterker van Soundstream (Rubicon555) zie www.soundstream.com. Daarna kwam de headunit van Clarion met alles erop en eraan. Toen de front speakers -> de Sub-woofer en binnen kort nog midden-tonen voor achter.

Wat ik dus wil zeg is dat je het ook kan opbouwen.

• psy

psy

Tja het is voor in mijn leaseauto. Voorin zit een goed klinkende composet van 16 cm en tweeter in raamstijl. Die ga ik niet vervangen, teveel werk, maar ze zijn eigenlijk ook uitstekend genoeg. Deze worden nu aangestuurd door mijn Pioneer MD-headunit de 9000P (met zo''n nice OELdisplay zie link ) en dat gaat prima aangezien de radio een Highpass heeft voor als je je luidprekers wilt ontlasten en een sub hebt. Vermogen is voldoende. Het gaat eigenlijk al zo hard dat ik een versterker daar niet nodig vind. Acterin lagen brakke dualcone''s en die waren helemaal niks. Deze heb ik door een goed Pioneersetje vervangen en dat klinkt al stukken beter. Ook deze worden braaf afgefilterd.

Als versterker gebruik ik nu een al wat oudere Magnat 360 (4 kanaals) die nu gebrugd 2 kanalen gebruikt voor de sub (vroeger gebruikte ik ook de twee andere kanalen voor de vóórspeakers maar dat was in mijn vorige auto). Gemeten komen hier 144 echte Watt''s uit en dat is voldoende voor de Rockford''s, maar absoluut niet voldoende voor iets krachtigers; en al helemaal niets vergelijken met dat Soundstream-monster van jou. Sodeju zeg...

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:41
ok. en ik vind 600Watt ook al extreem veel..

die stuur je toch nooit volledig open ? of je moet buiten de auto gaan staan luisteren ofzo.. tot je auto zichzelf uitelkaar trilt door de vibraties >:)

man man.. wat een lol. 600 echte watts.

Have a wheelie good weekend!

• psy

psy

Wil ook niet persé 600 Watt, maar die prijs is scherp, en ik wéét dat het een heel goede sub is. 600 Watt continue is niet echt fijn denk ik :)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

600 watt is erg fijn :9

Gewoon diepe bassen zonder vervorming....

Khep zelf een Harman Kardon TC600 op 2x 15" subs in mijn kofferbak.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• BC3 Victim
Alles in een lease bak?

Koop dan die JBL en steek veel aandacht in je kist. Er zijn op ''t net verschillende programmaatjes te vinden die je hier bij kunnen helpen (als er geen info wordt meegeleverd).

2000 Watt is heel veel maar ook heel erg leuk. 600 W ook, zat voor in de auto. Wat veel mensen vergeten is dat zo''n grote jongen bijna niet vervormd (hard kunnen ze allemaal).

Zorg dat je kist goed luchtdicht is, dicht de naden desnoods af met polyesterhars. Gebruik 18 mm of 22 mm MDF (kistje wordt wel wat aan de zware kant). Zorg voor een goed afgewerkte kabel aan sluiting (geen gaat in je kist boren en een kabeltje er doorheen).

Succes met je woofer en beuken met dat zooitje >:)

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
[b]
man man.. wat een lol. 600 echte watts.
arme autoaccu :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• psy

psy

Tja ik ben waarschijnlijk een van de weinige consultants met een subwoofer-kast in de auto >:) ik val misschien iets uit de toon...boeien?

• FragDaddy
  • Laatst online: 19-08 18:41
arme autoaccu
arme oortjes :(

gehoorbeschadiging is niet fijn. geloof me. ik heb er ervaring mee :( :( :'(

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1