Op vrijdag 25 mei 2001 19:06 schreef afterburn het volgende:
[..]
EDIT:
[..]
Niet om het een of ander, maar die ''muziek'' smaak rechtvaardigt nou niet echt speakers extreme kwaliteit. Daar is hard en veel bas genoeg.
/EDIT
Waar slaat dit nou weer op ????? Dus ik luister alleen trance ?????
Ik zie dat nergens staan, maar zal wel aan mij liggen.
Even ter informatie; ik luister dit allemaal :
- Trance
- Hardcore
- Gitaarmuziek, zowel hard als soft
- Klassieke muziek
- Elton john, Mariah Carey en dat soort rustige muziek
Dus ga nou niet van die domme conclusies trekken die nergens op zijn gebasseerd.
Enneh, dat ''Bas moet je voelen'' daar bedoel ik niet alleen mee dat je het moet voelen op hoog geluidsniveau. Neem de REL Studio 2. 2x25 cm en 12 hz op -6db, dus zal wel 16 hz op -3db zijn.
Dan ga je jurassic Park kijken. staat ie op normaal geluidsniveau, dus het geluidsniveau van een gesprek van 2 mensen. OOK de bas. Dan komt de dino (t-rex). Maar doordat die sub zoveel lucht weet te verplaatsen heb je bij een laag geluidsniveau dat je het al letterlijk in je maag voelt trillen. En dat bedoel ik met ''bas moet je voelen''.
Dan geloof je het niet. Maar feit is wel dat het enigste verschil met de Klipsch Quintet surround speakers is dat er in de ProMedia''s een versterker in de sub zit. Dit zegt op zich niks over de kwaliteit, maar ik bedoel dan ook dat dit niet zomaar een zooitje computer speakertjes zijn. Als je voor de verandering eens van je arrogante paard zou komen en voor de gein eens zou gaan LUISTEREN, dan wist je misschien waar je over praat en zou je niet zo''n onzin uitkramen.
Als ik nu tegen jou zeg : die nieuwste Ford Mondeo rijd een Ferrari eruit en rijd veel beter.
Dan lach jij mij ook hard uit. Feit is en blijft dat Ferrari beter rijd. Maar dat wil niet zeggen dat de Ford ook slecht rijd.
En jij hebt het over die ingebouwde versterkers dat dat nix voor de kwaliteit uitmaakt.....nog ff. Dus als ik een goedkope versterker van Sony achter die Quintets zet of een Mark Levinson No 203, dan klinken ze hetzelfde ? Want dat is wat jij uiteindelijk zegt...
Als je wil mag je een keertje langskomen bij mij om me Tannoy''s te horen en dan verandert je mening wel. Die quintets zullen ongetwijfeld beter klinken dan de Promedia''s omdat daar een betere versterker achter zat.
En dan nog iets : ga naar een professionele Hi-Fi winkel (geen Block ofzo) en vraag of het waar is wat ik zeg van het gat in de midden frequentie. Dan durf ik met jou te wedden dat ie zegt dat dat waar is. Dat is iets wat elke audiofiel weet.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel