[BC3] Surround sound uitgang of Lineout?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:58
Ik heb hier een oude Sony stereo staan (model XO-D82) waar een speciale surround uitgang op zit waar je 2 extra speakers op kan aansluiten.

Het is echter een gewone tulp-stekker uitgang, dus wat ik mij afvroeg is of hij ook gewoon als line-out te gebruiken is. Er staat wel onder dat de impedance 8-16 ohm is, dus ik ben bang dat ik mijn minidisc speler opblaas als ik die erop aansluit.

Iemand die dit toevallig weet :?

Mocht iemand hetzelfde model hebben, weet diegene dan de specificaties van de speakers die er bijzitten? Er staat namelijk niets op de speakers zelf.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, het is een licht versterkte uitgang. Als je je volumeknop niet te hoog zeg, zou je ervan op kunnen nemen. De reden dat het van die pluggies zijn, is dat je er persé van die bijpassende surroundspeakertjes bij moet kopen.

Alleen is het geen mooi signaal, wat daar uit komt. Er komt een (slecht) geprocessed echo''tje uit, en daar wil je niet naar luisteren, geloof me. Het is en blijft een surround uitgangetje.

Dat wil je dus ook niet opnemen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:58
ok. bedankt. dan weet ik genoeg

ik moet nog steeds wat oude platen opnemen, en dit is momenteel de enige stereo waar nog een beetje redelijke platenspeler inzit.

Dan maar eerst opnemen naar bandje en dan naar minidisc :(