Toon posts:

[BC3] Digitaal klinkt slechter dan Analoog op portableMD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was even de digitale uitgang van mijn Terratec DMX Fire 1024 aan het testen.
Ik heb hem verbonden met optische kabel naar mijn portable MZ-35.

Als ik het op mijn stereo ga afspelen krijg ik een heel vies blikkerig geluid. De mp3 waar het vanaf komt is 128 kbit en klinkt gewoon goed als ik die analoog op mijn stereo zet.

Het lijkt me dat de digitale uitgang van de Terratec niet het probleem is. Zou er iets met die digitale bende in die MZ-35 niet helemaal lekker meer werken ofzo?

Het klinkt echt supervies en normaal hoor ik het niet zo.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
MP3 -> Line in - MD - Lineout -> Versterker...

Mijn ervaring is dat de line out en DAC afgezwakt wordt bij de MD speler als beiden tegelijk belast worden (line in en out)... hetzelfde zou kunnen gelden voor de Optische Digitaal...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem het op op mijn portable MD en dan gaat die MD in mijn MD-deck van mijn stereo.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Is dat alleen op 44.1 kHz het geval?

Als ik hier m''n MDS-JE530 met een optische kabel op mijn TerraTec XLerate Pro aansluit gaat dat op 32 en 48 kHz goed, en op 44.1 kHz is er niet naar te luisteren...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

oh mijn optical werkt VET goed echt gewoon 0% verlies

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 16:11 schreef Flotter het volgende:
Is dat alleen op 44.1 kHz het geval?

Als ik hier m''n MDS-JE530 met een optische kabel op mijn TerraTec XLerate Pro aansluit gaat dat op 32 en 48 kHz goed, en op 44.1 kHz is er niet naar te luisteren...
Kan je ergens instellen dan dat je op 48 Khz wilt opnemen? Die MZ-35 kan je volgens mij geen kont op instellen, ik heb handleiding ervan gelezen.

edit:

Mijn deck is trouwens ook een MDS-JE530, coax digitaal werkt wel perfect, maar sinds ik mijn live heb weggedaan werkt dat niet meer :)

En een kabel van 3 meter naar mijn stereo kost je honderden guldens als het een optische moet zijn.

• Flotter
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Op donderdag 24 mei 2001 16:56 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Kan je ergens instellen dan dat je op 48 Khz wilt opnemen? Die MZ-35 kan je volgens mij geen kont op instellen, ik heb handleiding ervan gelezen.
Opnemen op MD gaat altijd op 44.1 kHz, maar het signaal van de digitale uitgang zou in te stellen moeten zijn. Je speelt wat af, de soundcard converteert het naar een 48 kHz-signaal, dat wordt naar de MD recorder gestuurd en daar wordt''t weer omgezet naat 44.1 kHz. Niet echt ideaal dus, maar beter dan zo''n slecht geluid. Ik ben er helaas nog niet uit waar ''t aan ligt...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, op die Terratec is niets in te stellen, alleen voor je digital in. Of zou ik een 48 khz wav/mp3 moeten maken ofzo?

Ik vind het opzich niet zo erg om analoog op te nemen, er komen analoog alleen eerder foutjes in om een of andere vage reden.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 13:52 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Zou er iets met die digitale bende in die MZ-35 niet helemaal lekker meer werken ofzo?
lijkt me sterk, die doet normaal niks aant signaal, tenzij hij het moet opnemen!
als je gewoon digitaal in naar analoog uit doet met zo''n ding, dan zit daar geen signaalbewerking tussen!
zijn de samplefrequenties wel hetzelfde?

Verwijderd

nee, die optisch naar elektrisch omzetters (TORX 173 bij sony, bij portables kleinere versie) gaan werkelijk NOOIT kapot, omgekeerde weg soms,maar héél zeldzaam!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 17:43 schreef killalot het volgende:

[..]

lijkt me sterk, die doet normaal niks aant signaal, tenzij hij het moet opnemen!
als je gewoon digitaal in naar analoog uit doet met zo''n ding, dan zit daar geen signaalbewerking tussen!
zijn de samplefrequenties wel hetzelfde?
Het digitale lichtsignaal zal toch omgezet moeten worden naar een digitaal stroomsignaal, daar zal altijd wel iets verloren gaan, maar niet zoveel als dit.

Als het goed is heeft de MZ-35 een automatische samplerateconverter, maar er gaat 44,1 in en er komt 44,1 op de MD te staan. En als de samplefrequenties niet hetzelfde zijn geeft hij volgens mij een error.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 17:46 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Het digitale lichtsignaal zal toch omgezet moeten worden naar een digitaal stroomsignaal, daar zal altijd wel iets verloren gaan, maar niet zoveel als dit.
dan zou er ook direct een error moeten komen!
zit nl foutcorrectie op!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 24 mei 2001 17:47 schreef killalot het volgende:

[..]

zit nl foutcorrectie op!
foutcorrectie betekent niet dat het originel signaal er weer is hoor (tenminste niet bij audio). En een foutje geeft niet gelijk een error, het resulteert in Jitter.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 17:47 schreef killalot het volgende:

[..]

zit nl foutcorrectie op!
Maar als die omzetter brak is zou het kunnen, ik weet niet of die dingen kapot kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 24 mei 2001 19:30 schreef killalot het volgende:
nee, die optisch naar elektrisch omzetters (TORX 173 bij sony, bij portables kleinere versie) gaan werkelijk NOOIT kapot, omgekeerde weg soms,maar héél zeldzaam!
MZ-35 is al best oud, ik heb hem een paar jaar geleden gekocht toen hij net uit het assortiment ging.
Pagina: 1