[BC3] DVD loopt vast bij openen

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik gebruik het programma AsusDVD 2000 of AsusDVD 1.3.5, maar zodra ik een DVD wil bekijken loopt ''ie vast. In dit geval bij Disney''s Tarzan. Ik krijg dan een optiescherm voor me waar ik de taal moet selecteren, maar als ik een optie kies loopt ''ie vervolgens vast en is alleen een harde reset de bevrijding. Ook krijg ik al bij het opstarten te zien dat het programma niet de Hardware Accelerator kan vinden.

Een kleine maand geleden werkte alles nog en ik heb ondertussen niets veranderd. Om het probleem te verhelpen heb ik vandaag dus wel de nieuwste drivers geïnstalleerd e.d. Ook bios-opties heb ik wat veranderd.

Specificaties:
Asus P3V-4x rev.1003 - Via drivers 4.31
P3-600EB
Asus V6800 Dlx. - Asus drivers 5.33e
SB Live! Retail (incl. digitaal uitbreidingskaartje) - ook laatste drivers & live!ware 3.0
Seagate Barracuda 20GB 7200
256MB RAM
Pioneer 105SZ DVD16X slot-in
Plextor PX-W8/4/32A
Unex netwerkkaart 100Mbit (realtec chips.)
Verder volgens mij niks van belang...

Ok, wie heeft een goede oplossing? Ik hoor ze graag...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gebruik eens een ander programma zoals WinDVD. AsusDVD is op PowerDVD gebaseerd en die deed het bij mij ook niet goed (zeg maar gerust slecht).

Met WinDVD heb ik helemaal geen problemen meer. Dat is met PowerDVD wel anders.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:27
kijk es of DMA aan- of uitzetten van de dvdspeler helpt?

ach...in een volgend leven lach je er om!