[BC3] Drum''n''bazzzzah

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Aloha!
Ik zal maar met de deur in huis vallen en zeggen dat ik dus op zoek ben naar een groovebox/drumcomputer om niets anders dan O+ drum and bass O+ op te maken. Ik heb al veel hulp van een tweakers member (waarvoor dank trouwens) gekregen, maar zijn er hier nog andere mensen die ervaringen met deze speeltjes hebben?
Mijn budget:1250 gulden/25.000 bef
Ik heb al aardige dingen van Korg gezien, meer bepaald de ELECTRIBES lijn :9~
Of moet ik voor een cliché mc303 van roland gaan?
Alvast bedankt!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kijk eens naar reason van propellerheads. Kun je wel een demo van downloaden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Kan je alleen maar 10 minuten gebruiken |:(

• BC3 Victim
Ik zoek het eigenlijk minder in de software...
Zijn er hier mensen met grooveboxen/drumcomputers @home?
Want ik weet er echt niet veel van :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik zou voor die cliché Roland 303 gaan.
Echt een perfect stukje techniek. Het is alleen ff wennen in de omgang, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt kan je er alles mee.

• BC3 Victim
Serieus? Want het meeste van die demos op mp3.com gemaakt met mc303 klinkt echt zo goedkoop, dermee da ik een beetje probeer de vergelijken, is hij geschikt voor d&b?
Want ik kom meestal techno toestanden tegen bij die voorbeeldjes...

Verwijderd

I zou toch echt voor Reason gaan,dan heb je alle vrijheid met geluiden en effecten,bij de MC303 heb je maar een paar geluiden en effecten,bovendien heb je met Reason een veel beter overzicht dan met een MC303.
Wil je toch een hardware apparaat neem dan de MC307,MC505 of die Groovebox van Yamaha.

• BC3 Victim
Thx, indeed, die yamaha (denk xj ofzow???)is ook wel iets om op te => :9~
Maar die apparaten van korg zijn in België (YIHAA!!!) veel goedkoper dan in Nederland precies, dermee da ik nog wa twijfel...
Korg is hier zelfs goedkoper dan die mc303?!?
I O+ my country (sometimezzz)

• BC3 Victim
Echt niemand die ervaring heeft met samplers/drumcomputers? :'(

Verwijderd

voor de drums zou ik toch echt de TR-909 aanschaffen :9

Verwijderd

Als je echt het beste wil neem dan een Akai MPC2000,dit is een drumsampler en sequencer ineen en heeft een super strake timing.
Maar Reason in combinatie(rewire) met Cubase 5.0r4 is nog veel leuker,maar dat is weer software,misschien een mobiele Athlon4?

Verwijderd

Dat die demo op mp3.com allemaal hetzelfde klinken komt omdat ze allemaal dezelfde geluiden moeten gebruiken,dat krijg je als je een Groovebox koopt waar je zelf niet mee kan sampelen,met een MPC2000 kan in ieder geval zelf je geluiden uitzoeken maar verder is de MPC2000 als sampler erg beperkt,misschien heb je aan een Akai S.... of Yamaha A.... meer.

• BC3 Victim
Op donderdag 24 mei 2001 22:10 schreef rjw het volgende:
Dat die demo op mp3.com allemaal hetzelfde klinken komt omdat ze allemaal dezelfde geluiden moeten gebruiken,dat krijg je als je een Groovebox koopt waar je zelf niet mee kan sampelen,met een MPC2000 kan in ieder geval zelf je geluiden uitzoeken maar verder is de MPC2000 als sampler erg beperkt,misschien heb je aan een Akai S.... of Yamaha A.... meer.
als er mensen zijn die dit lezen en ook drum&basss produceren, ik ben op zoek naar een softsynth voor dat typische "vette" analoge sound wat onmisbaar is bij de hardcore drum&bass, (ik zelf zat te denken aan Reaktor, maar misschien dat iemand nog suggesties heeft?)

Verwijderd

303 303 303 303 303 303 !!! :D

Verwijderd

Ik maak ook drum ''n bass maar vraag me echt af waarom je überhaupt en apart stukje software nodig hebt voor drum ''n bass.
Wat kunnen die dingen dan precies?

• BC3 Victim
Die akai S900/S950 zijn redelijk betaalbaar en naar t''schijnt is daar vroeger veel d&b op gemaakt, ook van die yamaha EMU-??? heb ik al veel goede dingen gehoord...
MAAR, ik vraag mij af of die dingen als stand-alone kunnen gebruikt worden, heb ik genoeg aan een pc met sample-prog om samples te bewereken en ENKEL een externe sampler?
:7

Verwijderd

Die S900/950 zijn maar 8 stemmig en hebben een slechte filter zonder resonantie,ga dan voor een S2000 die vind je tweede hands wel voor 1000,-.
Zonder computer heb je niks aan een sampler,tenminste als je geen hardware sequencer gebruikt.
Met Cubase op je computer en een paar softsynth''s en een drumsampler(battery) kun je toch hele leuke D&B maken,je hebt alleen wel een snelle processor nodig,b.v een Thunderbird 1Ghz of hoger.
Een goeie softsynth voor D&B bassen te maken is TC Works Mercury,die gaat door merg en been.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Op donderdag 24 mei 2001 07:59 schreef drumzz het volgende:
Ik zoek het eigenlijk minder in de software...
Zijn er hier mensen met grooveboxen/drumcomputers @home?
Want ik weet er echt niet veel van :?
toch moet ik zeggen dat je met software tegenwoordig bijna net zoveel kan als met echte bakken.

MC505 niet kopen want die sux voor d&b :)
Probeer eerst reason is.. als je daar niet het gedult voor kan opbrengen moet je zeker niet echte apparatuur gaan aanschaffen.

Verwacht niet dat je ineens de d&b god bent als je een bak koopt want alles valt en staat bij je eigen creativiteit.

Wat misschien wel aardig is:

http://www.threechords.com/hammerhead/download.shtml

download en luister is naar de verschillende sample banks.. tr606/707/808/909

greets CK

• BC3 Victim
Ah, jij maakt d&b! Cool cool cool :9~
Mijn vraag is dus of ik iets met die akai S950 iets ben, of is dit enkel intressant in COMBINATIE met andere duure dingen?
Want die sampler is zeer betaalbaar, kan ik
hem in combinatie met pc gebruiken?
(athlon 1ghz, 128 mb ram en gewoon sb128 kaartje) Of heb je dan automatisch een mega portefeuille nodig? :?

• BC3 Victim
Anyone? Come on, where are the GoT dj''s?!? B-)

Verwijderd

Aan een S950 alleen heb je niet zoveel,zoals ik al zei hij is maar 8 stemmig,geen resonantie filters en geen effecten.
Ik zie dat je al een 1GHz Thunderbird hebt,dus ik zou toch echt Reason eens proberen want als het met dit programma niet lukt,lukt het zeker niet met een hardware apparaat,luister maar eens naar de D&B demo''s die bij Reason zitten.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Als je dikke vette analoge bassen wilt hebben moet je geen MC303 hebben. Een roland 101, daar komen vette zwiepende bassen uit, of een Yamaha DX-7 (moeilijk ding wel), of een Moog.

Als je iets nieuws zou kopen dan zou ik gaan voor een échte synth en niet zo''n frotding als de MC303. Korg heeft een goede naam op dat gebied, als die Korgs in .be echt zoveel goedkoper zijn zou ik daar voor gaan.

Een echte synthesizer kun je tenslotte zélf programmeren en ben je niet te afhankelijk van presets. Ga anders eens naar een muziekzaak waar ze verschillende modellen hebben staan en laat de verkoper die dingen demonstreren en ga er zelf een beetje mee spelen. Natuurlijk moet je een synth niet geheel afrekenen op zijn presets, maar zeker in het begin werk je daar nou eenmaal het meeste mee dus als de presets al vet zijn, dan kun je al meteen leuke dingen maken.

Wat betreft de ''drumz'' kun je best wel blijven werken met je PC, tot je weer hebt gespaard voor een echte sampler, je kunt altijd zoiets als Buzztracker gebruiken (of net wat je zelf leuk/handig vindt), zolang je daar kwalitatief goede samples aan voert blijft de geluidskwaliteit wel goed, en je kunt realtime je effecten aanpassen.

iOS developer

• BC3 Victim
Oké, ben bijna zeker van Akai S2000,
kheb er echt al heele goeie dingen van gehoord, is zelfs met zipdrive en komt op rond de 1000 gulden, valt nog mee...
Of raden jullie mij dit volledig af :?

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Neem iniedergeval geen Roland MC303, dat is gewoon speelgoed. Als je zo''n soort groovebox wilt, kan je beter voor de Yamaha RM1x gaan, of wachten op de nieuwe van Yamaha RS7000 (maandje, ofzo).

Maar... voor D''nB kan je denk ik beter aan de sampler/softsequencer combo gaan. De Akai S2000 is inderdaad echt de basis, maar de filters erin sucken, en voor vette D''nB-bassen heb je echt goeie filters nodig. Hij heeft ook geen interne effecten. Je kan beter voor de Yamaha A4000 gaan dan, op dit moment erg cheap bij Feedback (of de A5000, kost wel iets meer, maar heb je 6 ipv 3 effecten tegelijkertijd).
Ze zijn misschien een beetje ongebruiksvriendelijk, maar dit is alleen een probleem als je AKAI of E-Mu gewend bent, want ze werken gewoon iets anders (persoonlijk vind ik het handiger).

Hoeveel heb je eigenlijk te besteden?

• BC3 Victim
Budget maximum 1.500 gulden, maar in tweedehands kan je hier toch wel al wat mee doen hoope ik...

• BC3 Victim
ik heb er eentje voor je mc303. mail me maar voor de prijs.

newbee1@dds.nl

Verwijderd

Probeer een tweedehands Yamaha A3000 te krijgen ,dat moet lukken voor 1500,-,zoals GREENSKIN al zei dit zijn erg complete samplers met goede filters en effecten en 64 stemmig.

Verwijderd

Ligt er ook een beetje aan wat voor drum&bass , maar voor de wat rauwere shit is de Nordlead wel geschikt. Bij mijn weten ook best veel gebruikt. Hier heb je hun adreshttp://www.armadilloent.com/

Verwijderd

Ja ahum maar je vergeet dat je ook nog een mengpaneel moet kopen he, en daar horen natuurlijk ook een paar goede monitors bij , bekabeling etc etc.

• BC3 Victim
Nu heb ik 2 Mk2 1200''s
6 kanaals mixer
2 jbl''s tr125...
so that''s NO problem!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 19:22
Een apart bakkie zal nooit alles kunnen wat jij er mee wilt, zeker op de langere termijn niet.
Het kost wel wat meer dan die Fl 1250,- maar een novation nova (Fl 2300,- bij Feedback) is echt zeeeer cool voor diepdreunende bassen (en nog veel meer), en kan bovendien als effectprocessor worden gebruikt (externe sounds door de filters sleuren) :9 .
Hiernaast gebruik ik een Akai MPC 2000 (voor drums, leipe samples en sequencing), een yamaha cs1x (niet bruikbaar voor bassen, wel voor pads en atmosferische geluide) een 16 kanaal mengtafel en een compressor (allebei behringer).

• BC3 Victim
Wow, you''re rich! (lucky basterd) :9~
Nog een klein vraagsken, ik zie onder andere bij die akaiS2000 en yamaha A3000 het woord SCSI staan =>da heb ik dus niet...is dit een probleem of is dit gewoon een alternatief voor de zip-drive :?

• BC3 Victim
Wow, wel een goeie site van de zolar! :p
Pewlers.mp3 doet mij trouwens aan een bekend nummerke denken, wel zalig geRMX''t! >:)
Maar als ik nu begin met zo''n "bakkie" :p en op pc een softseq, dan kom ik toch al een heel eind? Tuurlijk ben ik dan nog altijd geen Bad Company ofzow... 8-)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 19:22
drumzz: die nummers op onze site zijn allemaal al meer dan een jaar geleden opgenomen en die novation heb ik nog maar net. Destijds kwam 75% van de geluiden uit een Yamaha A3000 van een ander bandlid, en da''s ook een heel fijn ding :)
Off topic: En of ik rijk ben? Valt wel mee, gewoon een leuke baan en tussen het bier drinken een beetje sparen ;)

• BC3 Victim
Damn jong, ge hebt wel ne goeie set... :9~

Nog een Scoezie :) vraagje...
Is dit nu een pci-kaart die in pc moet ofzo?
Want ik snap er de ballen van...ik moet dan toch niet zo''n SCSI-hd kopen? Ik zie ze nu dus effie allemaal vliegen :?
Oja, check deze link pleaz

http://www.sospubs.co.uk/

Een forum over jungle-freaks, mijn nick is Supa8 en die mannen weten ook wel wa van Sample-toestanden (topic noemt callin'' all junglists!) hehe

• GREENSKiN
Met 1500 gulden kom je niet echt ver. Je zou dan erover kunnen denken een simpele synth te kopen zoals de Yamaha CS2x, om de basics wat te leren. Die tweedehands A3000 die RJW hierboven voorsteld is ook een strak plan, zeker als je niet veel te besteden hebt. De A3000 is gewoon een keigoeie sampler, en met dat ding alleen zou je al een nette productie moeten kunnen maken (moet je wel goed zijn) ;)

Voor de mensjes die het interessant vinden, hier mijn setup ;)

Korg Triton M''n workstation, ik doe er echt bijna alles mee, veel nummers gebruiken alleen deze synth, zit trouwens ook een keigoeie sampler in)
Korg Z1 Geweldige virtueel analoge bak, met ook zeer gave VL-synthesis.
Yamaha AN1x Voor het geld (1000 piek), is er niks beters dan de AN1x, als je virtueel analoog wil. Niks spannends, hij doet gewoon netjes z''n werk.
Yamaha CS1x M''n eerste synth-je, samen met de AN1x. Leuk als beginners-synth, maar ik moet toegeven dat ik nu ik de Triton heb ''m nog nauwelijks gebuik (behalve live als controller voor de Triton).
Yamaha RM1x Gewoon goeie groovebox, maar gekocht in een opwelling, ik heb ''m eigenlijk niet echt nodig. Wel leuke trance-geluiden en goeie drums. Ga ''m misschien ooit live gebruiken om andere synths aan te sturen.

En verder de benodigde rommel.. AMT8 midi interface, Behringer MX2642a mixer (16 kanaals), en een onbenullige hoeveelheid kabels ;)

• GREENSKiN
Nog een klein vraagsken, ik zie onder andere bij die akaiS2000 en yamaha A3000 het woord SCSI staan =>da heb ik dus niet...is dit een probleem of is dit gewoon een alternatief voor de zip-drive
Nou, op die SCSI-interface sluit je dus je SCSI-zipdrive aan. De Yamaha A3000 heeft SCSI standaard aan boord, bij de AKAI S2000 is het geloof ik een optie.

Ga voor een tweedehands A3000 ipv de S2000. Je kan er gewoon veel en veel meer mee. Hij zal wel iets duurder zijn, maar das logisch, en het zeker waard (spaar anders wat langer).

Op gear nooit bezuinigen... je kan dan echt beter wat langer wachten (ja, die verleiding heb ik ook een aantal keer niet weten te weerstaan) :)

Oh, nog een gouden tip, minder apparatuur is meer, des te meer apparatuur je hebt om je in de weg te staan, des te minder producties je af zult krijgen.

• BC3 Victim
Klopt het da die yamaha RMX1 (dus nie de sampler) zeer goed is voor hiphop?

• GREENSKiN
Op zich kan dat ook wel prima :)
Er zitten gewoon erg veel geluiden in die redelijk mooi op elkaar aansluiten, en dus heb je voor weinig geld een goed kastje met geluiden.
Maar... geen sampler. Hier zul je dus je PC voor moeten gebruiken. Als je een SBLive hebt kan je daarmee bijvoorbeeld soundfonts afspelen, op zich werkt dat prima, en heb je een leuke kleine beginners-setup. Gooi er misschien wat softsynths bij voor een vette bas (reactor ofzo).

Anyway, succes, en laat horen wat je gaat maken :)

Oh, als je dus voor de RM1x wilt gaan, die van mij doe ik weg (overcompleet). Als je ''m wilt, duurt ''t nog wel een weekje ofzo, want ik moet ''m eerst nog ff samplen ;)

• BC3 Victim
ZEER cool greenskin!
Ik ga je vanaafd ne vette mail sturen :P

Pagina: 1