Wat moet ik kopen: een dv kaart van 300 gulden voor mijn digitale camera of een firewire kaart van 100 gulden wat is het verschil?
Bij de ene zit waarschijnlijk software voor videobewerking. De kaart opzich zit denk ik geen verschil in, hooguit het aantal poorten.
de dv kaart kan (met nadruk op kan) hardwarematige Mjpeg of mpegf2 compressie hebben, verder is deze hier speciaal voor gemaakt....
Alhoewel dit speciaal niet veel uitmaakt....
Alhoewel dit speciaal niet veel uitmaakt....
if broken it is, fix it you should
ik heb voor dezelfde keus een tijdje terug moeten maken. Ik heb toen een dynalink firewire kaartje bij de vobis gekocht voor 150 piek. Deze werkt prima in combinatie met premiere 6(er wordt zelfs een videobewerkingsprogramma bijgelevert, welke ook prima functioneert). Met een firewire kaarte kun je perfect capturen om het daarna om te zetten naar vcd of divx formaat.
Let wel op dat een firewirekaart niet comprimeert, dus dat je voor 15 minuten video zo meer dan 2 gig kwijt bent. Verder is het belangerijk dat je een snelle harddisk, een goede cpu en veel ram hebt (128 mb is minimum) om nadien te bewerken.
Let wel op dat een firewirekaart niet comprimeert, dus dat je voor 15 minuten video zo meer dan 2 gig kwijt bent. Verder is het belangerijk dat je een snelle harddisk, een goede cpu en veel ram hebt (128 mb is minimum) om nadien te bewerken.
30x sf175s + gw5000-dt op oost
maar wat is nou het voordeel van een dv kaart ten opzichte van een firewire kaart?????
volgens mij hebben nu al een paar personen:
SOFTWARE
gezegd, dus haal nou maar gewoon een firewirekaart
ach zie ook maar
SOFTWARE
gezegd, dus haal nou maar gewoon een firewirekaart
ach zie ook maar
30x sf175s + gw5000-dt op oost
Verwijderd
www.nonlineair.nl
www.inside.nl
Een dv kaart gebruikt naar mijn mening zijn hardware matig dv codec? die op de kaart zit? En heeft camera herkenning (software) en heeft software als exstra.
Een firewire kaart gebruikt denk ik de codec van de aangesloten digitale camera.
weet ik veel.
www.inside.nl
Een dv kaart gebruikt naar mijn mening zijn hardware matig dv codec? die op de kaart zit? En heeft camera herkenning (software) en heeft software als exstra.
Een firewire kaart gebruikt denk ik de codec van de aangesloten digitale camera.
weet ik veel.
een dv kaart is een firewire kaart.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
de DSE-100 van datavideo is een mooie ieee1394,firewire kaart lekker goedkoop en perfect! wel 4 aansluitingen zitten erop.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
een dv-kaart is een firewire-kaart met (optionele) hardware compressie en een videosoftware editing pakketje...
Verwijderd
Het ECHTE grote verschil in hardware is (zoals hierboven al eerder gezegd) het feit dat de duurdere DV video EDITING kaarten ook hardwarematig kunnen comprimeren.
Bij een goedkopere IEEE-1394/Firewire controller komt alle data raw ongecomprimeerd binnen.
Naarmate je een snellere CPU, meer geheugen en een grotere en snellere harddisk hebt, maakt dat steeds minder uit.
Bij een goedkopere IEEE-1394/Firewire controller komt alle data raw ongecomprimeerd binnen.
Naarmate je een snellere CPU, meer geheugen en een grotere en snellere harddisk hebt, maakt dat steeds minder uit.
compressie is niet eens nodig en is met de meeste goedkopere kaarten software matisch.
Pagina: 1