[BC3] Direct opnemen in mp3 formaat

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bestaat er een programmatje waarmee ik net als de windows geluidsrecorder direct kan opnemen maar dan in MP3 formaat. Zonder eerst opnemen, dan omzetten. Gewoon direct.

Mzzl

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
Gewoon met Cool Edit, etc etc. :z

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Messer, dat programma moet je hebben. Haal daarvoor ook nog even de Lame codec, even pielen met configureren en opnemen maar. Lukt zelfs al op een P166.

• BC3 Victim
virtual dub zal ook wel werken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Een programma dat real-time omzet en ook nog eens automatisch na (instelbaar) 2 sec een nieuw nummer aanmaakt heet "Musicmatch Jukebox". :9~
Dus: opnemen van bijv plaat naar mp3, begint het volgende nummer, dan wordt dit ook een nieuw mp3 file!!!! B-)
Je PC moet wel snel genoeg zijn, met mijn oude P2-233Mhz-96MB: begin van ieder nummer was lelijk omdat proggie het vorige nummer even als MP3 moest wegschrijven |:(
Mijn AMD-1200Mhz-256MB doet ut wel.. :D

• BC3 Victim
ff vergeten: MusicMatch gebruikt (de beste) Fraunhofer codec. Volledig instelbaar. Naast bitrate is ook de encoding quality instelbaar:
-medium: klinkt lelijk, ''narrow'', snel. :(
-high: klinkt mooi, iets trager. :)
-very high: moeilijk te onderscheiden van high: supertraag. *D

Ik vraag me altijd af, andere proggies, waarbij dit niet instelbaar is, staan die standaard op low-quality? En dan die ''supersnelle'' Xing-codec.. :r

• Theeboon
  • Laatst online: 14-08 07:05

Theeboon

theebonen bestaan!

I''ve said it before and I''ll say it again:

EAC + LAME.

"I sit in my room and imagine the future."

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ken je klassiekers...

MESSER met LAME

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 02:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik gebruik Easy CD-DA Extractor 4.3.2.

Lekker simpel, cd d''r in, effe info weghalen bij een cddb (automatisch natuurlijk), Control-A(toch es kijken oftie ook niet automatisch alles kan selecteren) - F8 - Enter, effe wachtte!!!! KLAAR.

Oh ja, en dat in combo met Lame (en als daar brakke dingen uitkomen (wat toch echt wel eens het geval is, vooral met vbr''s) dan Fraunhofer.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

We hebben het hier over direct geluid opnemen, niet over cd''s rippen....

• BC3 Victim
Thanxx. Bedankt voor jullie tips.
K''eb Musicmatch Jukebox geinstalleerd. Werkt prima.

Mzzl

Pagina: 1