[BC3] Hardeschijf te traag voor DV-opname

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
he tweakers!!!!

Ik ben bezig met een video pc''tje te bouwen en probeer een aantal verschillende mogelijkheden.
als eerste werk ik met een AMD 1.1Ghz op een MSI board en een 40Gb 5400Rpm Maxtor schijf.

Als ik in het programma waar ik de digitale video mee opneem de opdracht geef voor een Data rate Test komt hier als volgt uit 2200kb/s:'( en minimale is 4000 dus geeft hij aan is niet geschikt voor DV opnamens.

Mijn Vraag is hoe is dit op te lossen?

1. Snellere schijf 7200Rpm(lijkt mij niet echt nodig maar wie weet)?

2. Is er een foute instelling ofzo?

3. ??????????????????????:?

graag suggesties *D
alvast bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Heb je in "device manager" wel DMA aangevinkt voor je harddisk? Een 7200rpm schijf zal ook wel wat schelen. Anders kan je ook nog SCSI proberen. Staat die schijf als master ingesteld? Hoeveel IDE apparaten heb je aan gesloten en hoe staan de master/slave settings?

Het spreekt voor zich dat je weinig mogelijk programma''s op de achtergrond moet draaien en defraggen wil ook wel helpen.

• BC3 Victim
Ja heb dit beide geprobeerd en kreeg toen geen verandering in de test score :?

heb hem als PRI master staan en verder nog een Hp writer en cdrom speler op SEC staan.

-Denk je dat dat echt zoveel zou schelen met een 7200Rpm??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 01:11 schreef _Silver_ het volgende:
-Denk je dat dat echt zoveel zou schelen met een 7200Rpm??
JA!!! Heb m''n windoos en alle andere zooi ook van een 5400 naar een 7200rpn gedaan, en dat is veel sneller!!

• BC3 Victim
Ja dat booten klopt dat gaat echt een stuk sneller maar dat de data rate zo omhoog vliegt van 2200 naar minimaal 4000 terwijl 5400-->7200 niet echt veel sneller is.

-Draaien ook geen progjes op de achtergrond!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Heb je wel een DMA controller geinstalleerd ?
Dit was bij mij destijds het probleem (pinnacle DV500).

7200 maakt wel degelijk uit, maar als je nou zonder zorgen wil werken zou ik voor SCSI gaan, ben je gelijk van al het gezeik af.

Flickr

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
je hebt zeker een foute instelling, want een 5400rpm disk moet het makkelijk trekken. Waarschijnlijk draai je op udma 66 of 100. Dit betekent een doorvoer van 66 mb per sec. In de praktijk wordt dit vaak niet gehaald, maar dv heeft ongeveer 3.6 mb/s doorvoer nodig, dus dat trekt die schij makkelijk.

Ik denk dat je maar eens even nieuwe via drivers moet installeren (vanaf 4.29), anders weet ik het ook niet

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Check ff of er geen IRQ''s gedeeld worden door je HD controller en andere apparaten.

Bovenstaand commentaar legt het al uit: ook al zou je een ATA33 verbinding hebben met een 5400 RPM schijf, dan nog zou ie het makkelijk moet trekken.

[info] Mijn Sony VAIO laptop trekt het namelijk ook[/info]

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Pagina: 1