[BC3] ITT speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hoi, thuis hebben wij nog twee oude (waarschijnlijk jaartal 1980) ITT Phase Liniear speakers.

En nee, ITT, geen gejatte Phase Liniear speakers uit bestelbusjes. We hebben ze thuis nog in de kamer staan, vooral omdat dit de grootse versies waren (Hifi speakers met beide 10" woofers en 4" mid). Buiten het frequentiebereik (35-18.000Hz @ -2dB) klinken ze acoustisch (vooral mid en treble) gewoon heel warm en natuurlijk.

Weet iemand in welk merk ITT is overgegaan of waar het mee gefuseerd is? Of iemand die ook ervaringen heeft (gehad) met ITT speakers? Zelf zou ik nl. wel speakers van een soortgelijk merk willen kopen.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmmz, volgens mij hadden wij hier eerder ook een televisie van. Is het misschien gekocht door Panasonic ofzo? Of zoek eens op het internet :?

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Op dinsdag 22 mei 2001 15:11 schreef Yokozuna het volgende:
Hoi, thuis hebben wij nog twee oude (waarschijnlijk jaartal 1980) ITT Phase Liniear speakers.

En nee, ITT, geen gejatte Phase Liniear speakers uit bestelbusjes. We hebben ze thuis nog in de kamer staan, vooral omdat dit de grootse versies waren (Hifi speakers met beide 10" woofers en 4" mid). Buiten het frequentiebereik (35-18.000Hz @ -2dB) klinken ze acoustisch (vooral mid en treble) gewoon heel warm en natuurlijk.

Weet iemand in welk merk ITT is overgegaan of waar het mee gefuseerd is? Of iemand die ook ervaringen heeft (gehad) met ITT speakers? Zelf zou ik nl. wel speakers van een soortgelijk merk willen kopen.
dit is niet uit mijn generatiegeloof ik :)

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Volgens mij is Itt van Nokia. Was vroeger iig een vrij goed merk.

• Yokozuna
Op dinsdag 22 mei 2001 15:27 schreef Hyperbird het volgende:
Volgens mij is Itt van Nokia. Was vroeger iig een vrij goed merk.
Nee, het werkte samen met Nokia aan tv''s. ITT maakte de (toen nog mono) speakers en Nokia verzorgde de beeldbuis.
Dit is geloof ik niet mijn generatiekloof
Mijne ook niet, maar waarom reply je als je niets van ITT weet?

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 15:54 schreef Yokozuna het volgende:

ITT maakte de (toen nog mono) speakers
volgens mij zijn speakers ALTIJD mono....:P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ITT is op een gegeven moment overgaan in ITT/Nokia en toen naar Nokia. Tegenwoordig zijn die helemaal gestopt met TV-achtige dingen (sinds ongeveer 1 a 1.5 jaar). Je kunt wel eens kijken naar Akai, in ieder geval leken Akai TVs verrekte veel op Nokia TVs, misschien geldt dat voor speakers ook wel.

Succes!

edit:
eek! typo

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 20:57 schreef Flagnite het volgende:
ITT is op een gegeven moment overgaan in ITT/Nokia en toen naar Nokia. Tegenwoordig zijn die helemaal gestopt met TV-achtige dingen (sinds ongeveer 1 a 1.5 jaar). Je kunt wel eens kijken naar Akai, in ieder geval leken Akai TVs verrekte veel op Nokia TVs, misschien geld dat voor speakers ook wel.

Succes!
Precies... en dat kwam ook uit je vorige draadje, dus ouwe }:O

• Yokozuna
Ja maargoed, ik heb het over de speakers, niet de tv''s. Zijn de DAARMEE verder gegaan of niet?

Ohja, speakers zijn uiteraard altijd mono, ik bedoel dat ze bij de tv de mono setup maakten, de meestal links of rechts een midrange speaker (die alles moest uitbraken wat niet goed ging, maar de midrange kwam wel boven de 100dB uit :))

Want Akai speakers, daar wil ik niets van weten.

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 20:59 schreef Thundermol het volgende:

[..]

Precies... en dat kwam ook uit je vorige draadje, dus ouwe }:O
eh, huh? welke draad bedoel je??

edit:

Heheh... use the search Luke :)
Die lag erg voor de hand 8-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Gewoon deze : [topic=164462]

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 21:04 schreef Yokozuna het volgende:
Ja maargoed, ik heb het over de speakers, niet de tv''s. Zijn de DAARMEE verder gegaan of niet?
Nokia en/of ITT produceren momenteel in ieder geval geen speakers meer. Akai nog wel geloof ik. Waarschijnlijk dat die nog het dichtste erbij in de buurt komen. Alhoewel ik nu niet zo heel erg vrolijk wordt van de speakers die ik totnutoe van hun heb gehoord

• Yokozuna
Akai maakt troep boxen die bij Mini en Microsets zitten, en jij vergelijkt ze met Hifi speakers. Dat zijn appels en peren, opzouten met die Akai troep :)
Pagina: 1