Toon posts:

[BC3] Hoe 2.1 speaker set aan te vullen tot 5.1 set?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe geluidskaart kopen en ik zit nog te twijfelen tussen de 4.1 of de 5.1 versie van de nieuwe Philips kaartjes. Wat ik wel weet is dat ik sowieso mijn Philips 2.1 speakers (mms240 + mms250(sub) wil houden.

Ik kan hier een mms240 set bij kopen en dan heb ik goed 4.1 geluid. Maar ik vraag me af of er ook een mogelijkheid is om aan mijn bestaande set 3 speakers toe te voegen zodat ik een 5.1 set heb en het dus nut heeft om die 5.1 geluidskaart te kopen.

Aangezien ik sowieso geen vaste 4.1 of 5.1 opstelling kan maken vind ik het geen probleem om 2 losse speaker sets aan en uit te moeten zetten, met 2 losse volume knoppen. Maar om er voor de front speaker nog een derde bij te kopen vind ik te veel van het goede. Ik ben geen fanatiek gamer of dvd kijker, maar als ik dit doe dan wil ik wel goed geluid hebben. Weet iemand een oplossing voor dit probleempje? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Je kan gewoon speakers bij kopen en op je kaart aansluiten, geen probleem hoor. En neem de 5.1 versie :)

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap wel dat ik er speakers bij kan kopen en deze op de kaart kan aansluiten. Maar als ik er nog een 2-speakerset bij koopt, dan heb ik nog maar 4.1 geluid.

Is er bijvoorbeeld een 5.1 set waarvan ik alleen de center en rearspeakers kan gebruiken? Worden dit soort setns niet allemaal versterkt via de subwoofer. Misschien dat iemand die een 5.1speaker set hier iets meer over kan zeggen.

Ik weet dat ik moeilijk aan het doen ben. Maar ik vind mijn huidige frontspeakertjes nu eenmaal beter klinken dan die kleintjes die bij de meeste (betaalbare!!) 5.1 sets zitten.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Daar is een hele goede oplossing voor: een phantom centre. Je moet dan de 5.1 kaart kopen en nog een 2.1 setje erbij, en je stelt dan in dat je geen centre hebt. Dan nemen je front speakers het van de centre over. Je moet dan wel precies tussen de front speakers zitten wil je het geluid nog steeds uit het midden horen komen.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

gewoon center en 2 rearspeakers kopen.
je hebt zat van die surroundsetjes bij de audiodealer en je kan natuurlijk ook je eigen set samenstellen.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 02:04 schreef SiGNe het volgende:
gewoon center en 2 rearspeakers kopen.
je hebt zat van die surroundsetjes bij de audiodealer en je kan natuurlijk ook je eigen set samenstellen.
Maar moeten deze speakers dan niet versterkt worden via de subwoofer die bij zo''n set hoort of hebben ze een eigen versterker? De woofer die ik nu heb kan namelijk geen andere speakers versterken en aansturen.

Dat phantom centre vind ik wel een interessante optie. Is dit iets wat de Accoustic Edge hardware matig of software matig ondersteunt? Ik koop dan wel ipv een 2.1 een 2 speaker set want nog een woofer kan ik niet kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog iets toe te voegen?

Verwijderd

Ja hoor, is in te stellen wat jij wilt volgens mij ... kijk maar :

Afbeeldingslocatie: http://home.cable4u.nl/~seven-r/zooi/Philips.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat ik er inderdaad gewoon nog twee MMS240 speakers bij koop en zo in combinatie met mijn huidige 2.1 speakers een goede 4.1 set heb.
Pagina: 1