Toon posts:

[BC3] Harman/Kardon PM640

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dit is gewoon een prima versterker...geniet er lekker van....:)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand hier toevallig het aantal watt dat de PM640 versterker kan leveren? Ik heb deze versterker net van iemand gekregen "omdat hij het niet meer zo goed deed". Het ding is ongeveer 15 jaar oud, en op de site van Harman/Kardon staat deze versterker er dus niet bij :(

Ik wil alleen liever geen boxen opblazen, :) dus zou ik graag even willen weten hoeveel watt hij geeft (voor een opstelling met 2 en/of 4 boxen).

Ik hoop dat iemand het weet / kan opzoeken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het aantal watts heeft vrij weinig met het opblazen van speakers te maken.

Enorm stom omgaan met je spullen wel! Als je versterker te "krachtig" is (moeilijk!), dan kan je de speakerkonussen zo ver heen en weer laten gaan dat ze op de max zitten. Dat hoor je! En als je slim bent zet je ''t zakie dan zachter.

Als je versterker te licht is, dan kan-ie -als-ie erg hard- staat bij lage tonen gaan clippen. Dat resulteert in krakerig/krakend laag (mensen met fucked-up pc speakers kennen dat:P). Dan moet je het ook gewoon zachter zetten.

Met een te lichte versterker blaas je makkelijker grote speakers op, als andersom! Datis wat veel mensen vergeten. Als alles gewoon lekker klinkt dan blaas je ook niets op!

PS. met een (enorm) zware versterker speakers opblazen door er (veel) te veel vermogen met een slecht housenummer doorheen te jagen geeft wel een veel spectaculairder effect. 8-). Dat deden wij in de winkel waar ik werkte nog weleens met de meest rotte ingeruilde speakers, na de 1e dag v/d uitverkoop. :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oke, bedankt voor je uitleg. En dat het wel een aardig goede was, dat wist ik al >:)

Maar nog een vraagje dan: ik heb 2x 35W boxen, en 2x 80W boxen, en nog een stel onbekende (2x een "Lithon 3"; weet iemand hoeveel watt die zijn?).
Welke zullen er (waarschijnlijk) het dichtst in de buurt zitten voor deze versterker.