[BC3] SBLive! 5.1 op eigen DTS versterker...HOE!!!???

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Iemand enig idee hoe ik me SBLive! 5.1 op me Sony DTS versterker krijg????? Versterker heeft een dig. ingang/hele hoop tulpstekker ingangen (5.1 analoog) Wat moet ik nou hebben???? Digitale kabel??? Bananen/tulp stekkers??? Tell me!!!!

Enne geen gezeik van RTFM want dat heb ik al gedaan jullie moeten me alleen ff vertellen welke kabels ik nou precies moet hebben.

K? Tenx

Grtz Fire_escape

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je moet een een coaxkabeltje hebben van 75 ohm., die van je SB (spdif uitgang) naar je (digitale) coax ingang op je versterker gaat. Das het makkelijkste. Gewoon ff een male - male 75 ohm coax kabel kopen (kant en klaar) en een kopelstukje, zodat ie in je SB past.

Maar als gewoon search had gebruikt wist je dit allemaal al. Het was mijn topic een week geleden. Ik heb nl ook net een DTS op m''n SB.

Icq me ff als je nog leuke AC3 /VOB samples hebt.

• BC3 Victim
Dat is heel leuk en aardig allemaal! Maar wat nou als ik een Dolby Digital versterker heb en een LIVE 5.1 PLAYER? Op de player versie zit ook een ''digitale'' uitgang maar hoe kan ik deze ''jack'' aansluiten op de COAX of AC3 aansluiting van mijn versterker? In de Demo wordt het heel leuk uitgelegd mbv. een minijack naar RCA connector (oftewel tulip). Analoog gaat het wel dmv. 3 jacks en 6 tulips maar dat wil ik niet! WE LIVE IN A DIGITAL WORLD WITH DIGITAL EXPECTATIONS!!!
:? wie legt het mij uit?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 22 mei 2001 15:40 schreef messiah het volgende:
Dat is heel leuk en aardig allemaal! Maar wat nou als ik een Dolby Digital versterker heb en een LIVE 5.1 PLAYER? Op de player versie zit ook een ''digitale'' uitgang maar hoe kan ik deze ''jack'' aansluiten op de COAX of AC3 aansluiting van mijn versterker? In de Demo wordt het heel leuk uitgelegd mbv. een minijack naar RCA connector (oftewel tulip). Analoog gaat het wel dmv. 3 jacks en 6 tulips maar dat wil ik niet! WE LIVE IN A DIGITAL WORLD WITH DIGITAL EXPECTATIONS!!!
:? wie legt het mij uit?
Je zegt het zelf al..

maar goed..

Koop een coaxkabel.. koop een tulp plug, koop een jackplugje.
Soldeer de hele zooi in elkaar.. prik hem in je sblive en in je versterker. en klaar is sjaak.

Nou dat was toch niet zo moeilijk ? of wel ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06-2025
Ik heb dezelfde opstelling. Het is gewoon megasimpel!!
Je digitale uit (=zwart) van je Live zet je op je digital in (dit is maar 1 tulpingang).

Klaar!!!

• BC3 Victim
Op dinsdag 22 mei 2001 17:18 schreef b-gone het volgende:
Ik heb dezelfde opstelling. Het is gewoon megasimpel!!
Je digitale uit (=zwart) van je Live zet je op je digital in (dit is maar 1 tulpingang).

Klaar!!!
Foutje:

Soundblaster live 5.1:

Zwart: REAR-out
Groen: FRONT-out
Rood: MIC-in
Blauw: LINE-in
Oranje: DIGITAL/ANALOG-out (oftewel SPDIF)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 10:08

JT

VETAK y0

DTS werkt trouwens niet. Dat decodeert de Live 5.1 niet en de bitrate van DTS is te hoog voor doorgave door de digitale poort.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BC3 Victim
Op de player versie zit ook een ''digitale'' uitgang maar hoe kan ik deze ''jack'' aansluiten op de COAX of AC3 aansluiting van mijn versterker?

Of je knutselt zelg ff een kabeltje!

[topic=159789]

• BC3 Victim
Wat een hoop gelul allemaal!!! Heeft er niemand een link waar ik gewoon zo''n kabeltje van Creative kan bestellen??? Dan weet ik tenminste zeker dat ie het doet.

Ik heb al eens 50 piek voor zo''n kabeltje uitgegeven maar die was niet van Creative en deed dus ook geen fok!!! Alle instellingen waren goed dus daar kan het niet aan gelegen hebben.

DUS KOM OP MET DIE LINK!!!!!! IK WEET ZEKER DAT IE ERGENS ROND ZWEEFT!!!

Grtz Fire_escape

• BC3 Victim
Ik heb nog 1 tip : nl. ga dan naar de Creative Launcher -> Luidspreker -> Geavanceerd -> en zet de AC-3 decode uit...
i.v.m. dat de versterker het geluid al omzet in AC-3, en de geluidskaart ook, en dat gaat niet dubbel !! En dat kabeltje heb ik ook zelf gemaakt, en moet geen probleem zijn.
digitaal is makkelijker dan analoog.
standaard 3.5 mm mini jack -> tulp (mannetje).
that''s it...

Verwijderd

heel simpel, men neme een jack plug, (koptelefoon naar tulp female) en dan een coax kabel allebei de kanten male... dit sluit je aan.. let op wel ff bij surround mixer de optie selecteren alles via de digitale uitgang euit gooien.. Kabel kan je bijv halen in utrecht bij radiocentrum 20 piek in totaal... dit is echt een eitje
Pagina: 1