De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dit hielp bij mij ook, gewoon je geluidskaart en pctv pro niet te dicht bij elkaar zetten in de slots (kijk ook es of je PCTV pro misschien aan irq sharing aan het doen is, dat vindt ie ook niet zo leuk).Op maandag 21 mei 2001 10:31 schreef The Fox het volgende:
Ik welk pci slot heb je hem zitten, al in een ander slot geprobeerd ??
Ook een lagere kleurstand gebruiken wil wel eens helpen (geen 32 bits kleuren)
Hopelijk helpt ut wat
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Hij lostte het op door Windows ME te installen ipv 2000
waar vind ik in win2000 iets over irqsharing en hoe kan ik daar iets veranderen?
ik blijf bij win2000.
sorry dat ik zo onduidelijk schrijf
sorry dat ik zo weinig anderen help, maar ik ben een newbie en heb net na jaren een nieuwe computer.deze kan veel meer dan mijn oude, dus ik moet alles nog uitvinden. Het is dan ook super dat dit forum bestaat, de mensen hier hebben me al heel goed geholpen. Niets dan lof.
Als ik de kaart in een andere slot gooi, moet ik dan eerst de software weer verwijderen?
pctv-assistent zou niet in win2000 helpen, kan daar het probleem liggen?
ik zou een serial number moeten invullen, nadat ik de taal instel, maar daar vraagt hij niet om met het installeren (terwijl dat wel in het boekje staat), ligt daar het probleem?
ik heb alleen nog maar 1 slot over. Ik zal straks als ik thuis ben wel even aangeven wat ik in welke slot heb. Ik hoop dat dat helpt.
Nog hardstikke bedankt voor de deze reacties!
Wat je moet doen is, die file aangeven (staat in de tijdelijke installatiemap) en dan de test runnen.
Ik klikte het venster van die file eerst ook gewoon weg en dan doet ie het dus niet.
Verwijderd
Er is ook een update bij Pinnacle te vinden en een filetje wat "PPE" heet (eigenlijk bedoelt voor de capture-kaarten van Pinnacle, maar misschien helpt het bij jou).
De eerste keer dat ik de kaart installeerde kreeg ik geen beeld.
Oorzaak (zoals hierboven ook is beschreven)irq sharing met m''n soundblaster kaart.
De pctv-pro zit nu in de 1e pci slot naast de agp-kaart en shared een irq met de
agp-poort (BP6)wat gelukkig wel goed gaat:).
Irq onder w2k>MIJN computer rechts klikken>properties>hardware>device manager>vieuw>resources by connection>interrupt request, voila
Ps, vergeet geen servicepack te draaien voor w2k en update directX naar 8.1
Serienummer is alleen voor registratie.
De software blijft constant hangen.
Ik kan nog geen 2 minuten tv kijken of zenders inprogrammeren, of heel win2k hangt.
Alleen het geluid gaat verder.
Ik moet dan heel m''n pc opnieuw opstarten.
Ik krijg wel beeld bij die 2 zenders die ik al in geprogammeerd heb.
Ik heb software 4.01.
Is dit een hardwarematige of softwarematge fout?? En wat is dat dan?
Verwijderd
Ik heb bijna al mijn kaarten moeten verplaatsen bij een goed draaiend(bp6 nog 1slot vrij)|:( systeem!
Dus probeer het effe uit zou ik zeggen.
En smilies zijn bedoeld om een gevoel uit te drukken, niet als behang!Op maandag 21 mei 2001 10:32 schreef dennisdotcom het volgende:
Kun je nou nooit eens gewoon een normaal bericht schrijven wiip? Alle topics van jou zijn zo onduidelijk als maar kan, en het zou ook aardig zijn als je eens een keer een ander helpt ipv alleen maar zelf topics te openen!
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
heb ff gekeken, en hij zit samen met m''n onboard geluidskaart op irq 11...
waar kan ik dat dan veranderen? inde bios ofzo??
vervolgens 1 voor 1 er terug indoen en de drivers ervoor installen... hielp bij mij
als je dat model met afstandsb hebt, installeer die eens niet, wil ook wel eens helpen!
Ik wil graag zo''n kaartje hebben, Hauppage win tv-pvr, maar je leest over dit soort kaarten niets dan ellende.
Alleen die ATI kaartjes doen het goed en over de TV box van de asus deluxe (Optioneel) lees je ook niet zo veel slechts. Maar wie wil er nou een ATI grafische kaart hebben, niemand toch, dan blift er van ATI nog maar een kaartje over, de stand alone TV kaart.