Toon posts:

[BC3] 1024, 512 of DMX X-Fire 1024?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe geluidskaart. Eentje die 4 speakers kan aansturen over 2 verschillende versterkers.

Budget: ca 150 gulden. Ik zie dan oa de SB 512, de SB1024 en bovengenoemde Terratec.

Het gaat me niet om games, die speel ik nooit maar wel om heel veel muziek die van goeie kwaliteit moet zijn. Ook speel ik nog wel eens met Cool Edit e.d. proggies :)

Wat is het verschil tussen die kaarten en welke zouden jullie me aanraden?

oja ik trek ook het geluid van de tv via deze installatie, maar aangezien ik toch geen 5.1 set heb en niet van plan ben die te kopen de komende 5 jaar is dat een optie waar ik geen behoefte aan heb...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
[topic=70704]

misschien heb je daar iets aan :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Terratec uiteraard, die maakt gebruik van chips van Crystal, wat al vele jaren meer ervaring heeft met audio tech dan creative en ook betere acoustische kwaliteit heeft.

Creative richt zich meer op het ondersteunen van verschillende surround modes. Alleen heeft een slechtere basis als het gaat om acoustische kwaliteit. Niet dat er er enorm veel van merkt, maar het verschil is duidelijk.

Verwijderd

Neem Terratec, ik heb mijn live verkocht omdat ik problemen had met mijn 686b Southbridge en hij af en toe irq problemen gaf. Nu zit er een DMX Fire 1024 in en die vind ik toch ietsje mooier klinken dan de live en een optische digitale uitgang is heel relaxt voor op minidisc op te nemen.

Ik geloof dat je door die optische uitgang zelfs een 5.1 signaal naar buiten kan laten gaan.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
Op maandag 21 mei 2001 09:57 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik geloof dat je door die optische uitgang zelfs een 5.1 signaal naar buiten kan laten gaan.
En ik geloof in sinterklaas :)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

joehoo, het kan
S/PDIF optisch out voor oa, DTS, DD enzo

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Op maandag 21 mei 2001 21:37 schreef Randy het volgende:
joehoo, het kan
S/PDIF optisch out voor oa, DTS, DD enzo
DTS ???? Hoe kom je daar nou weer bij....vergeet het maar, bitrate is te hoog.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het wordt een Terratec denk ik... als deze echt overtuigend betere muziekkwaliteit biedt als de Creative is dat voor mij de doorslag

met films (gewoon stereo) zal ik er vast geen last van hebben en spellen speel ik zoals gezegd... nooit dus EAX is zinloos?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Beide kaarten (SB Live! 1024 en X-Fire) kunnen zowel DD als DTS doen, maar! ze kunnen niet hoger dan een bepaalde bitrate. Sommige DTS tracks kunnen ze wel afspelen, andere niet.

/me heeft Dune SE voor de DTS track gekocht en z''n SB Live! 1024 trekt ''t niet :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1