[BC3] Surround sound op een kleinkamertje.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een heel klein computer kamertje 2.40x1.80 met een L vormig bureau van 80 cm breed.
Ik wil een 5.1 speakerset gaan aanschaffen. Kan ik in zo''n kleine ruimte een goed surround effect creeren met mijn nieuwe speakers of is de jamer daar te klein voor aangezien er achter mijn stoel nog maar weinig ruimte over is (30 cm) tot de muur.

Wie heeft hier ervaring mee....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

ik moet zeggen dat ik ook zo iets heb, mijn kamer is wel ietsjes groter maar ik heb een hoek waar mijn computers staan. De boxen staan om mijn monitor heen, de subwoofer er onder en twee boxen ongeveer een halve meter achter mij. Het klinkt wel goed hoor. Als je de boxen een aantal meter achter je hebt kan je geluid niet helemaal goed meer overkomen.

Als ik jou was zou ik het gewoon kopen,

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik persoonlijk zou het zowieso niet doen, maar dat komt omdat ik dat 5.1 gedoe maar onzin vind.

Hoe groot je kamer is makt echt niet, hangen je rear-speakers dichtbij zet je toch gewoon het volume lager? Tres simple.

/me zweert nog steeds bij stereo

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou het gewoon doen. Gewoon geluid van achterste boksen iets zachter zetten (zoals MREn al zei)
Op zondag 20 mei 2001 20:56 schreef MREn het volgende:
Ik persoonlijk zou het zowieso niet doen, maar dat komt omdat ik dat 5.1 gedoe maar onzin vind.
Moet je eens met 4.1 setje mp3 te luisteren en dan achterste boksen uit. Dan weet je hopelijk wel beter met je stereo :).

Verwijderd

Tja, geen kritiek hoor maar wat dacht je van een goede hoofdtelefoon??

Verwijderd

Jah , Sony heeft zo''n hoofdtelefoon die 5.1 Surround perfect kan simuleren . Hij kost wel 20.000BEF /1000fl :)

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 21:16 schreef wwillem het volgende:
Ik zou het gewoon doen. Gewoon geluid van achterste boksen iets zachter zetten (zoals MREn al zei)
[..]

Moet je eens met 4.1 setje mp3 te luisteren en dan achterste boksen uit. Dan weet je hopelijk wel beter met je stereo :).
4.1 met achterste uit, zeg maar 2 front&sub, haha, laat me niet lache. Met goeie fronts heb je nieteens een sub nodig. BTW: vrijwel elke versterker&speakers klinkt beter dan een pc-setje.

Eerst luisteren dan oordelen vriend!! >:)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Op zondag 20 mei 2001 21:33 schreef MREn het volgende:

[..]

4.1 met achterste uit, zeg maar 2 front&sub, haha, laat me niet lache. Met goeie fronts heb je nieteens een sub nodig. BTW: vrijwel elke versterker&speakers klinkt beter dan een pc-setje.

Eerst luisteren dan oordelen vriend!! >:)
nou nou....ik ken geen front speakers die de 16 hz redden hoor....daar heb ik toch wel een dikke REL of M&K voor nodig....

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• dr snuggles
  • Niet online
Owh, jij bedoelt je dat je je stereo er op aangesloten heb. Ik dacht dat je gewoon 2 pc speakers bedoelden (is ook stereo).
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar je zou best wel eens gelijk kennen hebben.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 21:53 schreef wwillem het volgende:
Owh, jij bedoelt je dat je je stereo er op aangesloten heb. Ik dacht dat je gewoon 2 pc speakers bedoelden (is ook stereo).
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar je zou best wel eens gelijk kennen hebben.
Ha, ok, zijn we het daar ook weer over eens :)

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 21:44 schreef JT het volgende:

[..]

nou nou....ik ken geen front speakers die de 16 hz redden hoor....daar heb ik toch wel een dikke REL of M&K voor nodig....
Mischien geen 16Hz, maar 20 a 25 is voor de speakertjes die ik op het oog had (nergens meer te krijgen) iig geen enkel probleem met 2x250mm woofers per boxje >:)

Voor de liefhebbers: JBL LX10

Verwijderd

mijn speakers gaan wel tot 16 hz in extended mode
ze kosten 3 jr ook
ze worden helaas niet meer gemaakt

INFINTY SYSTEMS(c)

INFINITY(c) Kappa(c) 9.2i SERIES II

TECHNOLOGICAL ADVANCES

APERIODIC CONTROLLED "Q" SYSTEM (c)

Demanding power requirements of today''s home theatre systems are handled by the INFINITY Kappa Series II''s low velocity impedance matching aperiodic reflex system, increasing efficiency and extending low frequency output without degrading sonic purity. Output from the rear of the woofer is controlled and combined with it''s forward energy, resulting in clean powerful bass.

I.M.G. WOOFER

Injection Moulded Graphite, proprietary to INFINITY(c), has the highest stiffness to mass ratio of any cone material, providing a truly clean sound and accurate low frequency transients. With it''s large diameter voice coil, and powerful magnet, the Kappa(c) Series II woofer provides tight, extended and dynamic bass.

POLYDOME MIDRANGE

A polypropylene midrange dome with an oversized voicecoil is used to perfectly reproduce resonance free frequencies without ringing or harshness with exceptional power handling capabilities.

EMIT-R TWEETER

Musical detail with superb resolution and wide dispersion is achieved by the circular, planar design of the INFINITY(c) EMIT-R tweeter, made from an aerospace material known as P.P.T.A. This assures peak power handling and the ability to withstand high operating temperatures as well as being able to move at the supersonic speeds required to reproduce a smooth, clear high frequency performance.

MID-BASS COUPLER

Added presence in the critical midrange frequencies is derived from a super fast 16.5 cm I.M.G. mid-range coupler to reproduce voices and instruments with exceptional definition

Configuration 4 Way Bass Reflex
Frequency Response 16-40000 Hz -2db Extended Mode
Frequency Response 26-40000 Hz -3db Normal Mode
Crossover Frequencies 160, 750, 4000 Hz Extended Mode
Crossover Frequencies 260, 750, 4000 Hz Normal Mode
Power (r.m.s.) 800 watt
Power (peak) 1000 watt
Sensitivity (2.8v/1m) 89 dB
Impedance 4 Ohms Normal Mode
Impedance curves down to 1 Ohms Extended Mode
Dimensions (HxWxD) 165x46x36 cm
Weight 74.8 kg including spikes

Your Infinity(c) Kappa(c) Series II Speaker
is an extraordany,highly musical system.
Due to the low inpedance of your Infinity(c)
Kappa(c),for this reason the choice of the
selection of you audio components is critical
and should be made with care.
Your audio components have to be at least on pair
with your Infinity(c) Kappa(c) in terms of
low distorsion,phase linearity,frequency response, and
so on.Employ an amplifier with as much power as possible
since the Infinity(c) Kappa(c) works best when driven
by high current amplifier,with a strong adequate power
supply and heavy duty and rugged output stage.This
will result in a cleaner and better defined bass response
this is extremely important of the performance of your
Infinity(c) Kappa(c) speakers

The Infinity(c) Kappa(c) speaker is extremly
revealing and will quickly indentify sonic
anomalies with in the listening system.
Poor quility speaker cable and component
and componment interconnects can add
harshness,detract from spaciousness and
reduce airness surrounding instrument and voices

Copyright
INFINITY SYSTEMS(c) 1998
a HARMAN KARDON(c) international company

Verwijderd

kom maar eens luisteren als je wilt

RENE

Verwijderd

Gewoon alles aan het plavond in de hoeken hangen. Dan merk je dat je 5.1 surround heb:)

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 20 mei 2001 22:06 schreef Rwesselius het volgende:
kom maar eens luisteren als je wilt

RENE
Brute speakers, maar denk dat de nieuwprijs wel ff wat hoger ligt dan die sub...waar woon je ? (stad)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zondag 20 mei 2001 20:56 schreef MREn het volgende:

Hoe groot je kamer is makt echt niet, hangen je rear-speakers dichtbij zet je toch gewoon het volume lager? Tres simple.

30 cm is idd wel enorm weinig, dan krijg je ahw. het koptelefoon effect. En een 5.1 set vind ik meestal ook onzin. Zeker met alle bedrading waar je gewoon gek van wordt, in zo''n kleine kamer. Ik zou een goede 2.1 set als je Labtec APX4620, of de Yamaha YST MS50 of 55, om rond de F300,- te blijven. Met "surround=moeilijk gedoe+stereo is prima" ben ik het totaal eens!
Moet je eens met 4.1 setje mp3 te luisteren en dan achterste boksen uit. Dan weet je hopelijk wel beter met je stereo .
Das natuurlijk onzin, gezien je een goede stereo opstelling niet met 2 front speakers maakt die echt VOOR je staan. Een stereo opstelling ziet er wel anders uit dan een subwoofer met 2 sats. Die bestaat uit 2 goede speakers. Niet een sub met 2 brakke sats die ook nog eens brak zijn opgesteld.

Die vergelijking mag je niet maken dus.
Das ook niet nodig voor optimaal luistergenot! Als ze tot 35Hz komen op -3dB is het effect prima.

Verwijderd

ik woon in Oppenhuizen (vlakbij sneek ,friesland)

ja ze waren wel vrij duur ja (7500 pst)

ik stuur ze nu aan met een Accuphase integrated amp
nu later nog 2 mono Accuphase blokken er aan
of een voor/eind comi
maar daar moet ik nog ff voor sparen
zoals je mischien wel weet is Accuphase niet
de goedkoopste

RW

als je een keer wild komen mail me eerst ff

ren373@wishmail.net

Verwijderd

ik heb echt geen sub meer nodig (2 30cm IMG woofers.:0 in elke speakers)*D

• JT

JT

VETAK y0

[..]

Das ook niet nodig voor optimaal luistergenot! Als ze tot 35Hz komen op -3dB is het effect prima.
als ik kerkorgel of raggae luister, dan kom ik graag liever lager dan 35 hz hoor....helemaal met kerkorgel mis je de helft als je niet minstens op 25 hz kan komen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Kan nou niet bepaald zeggen dat ik zo vaak kerkorgel cd''s op heb staan >:) >:)

• JT

JT

VETAK y0

Shit.....ik woon bij Amsterdam... :(

Kerkorgel muziek is echt heel mooi, maar ook zwaar wreed als je bas lekker laag komt. je HOORT het niet, maar je VOELT het alleen maar en niet zo''n klein beetje ook >:)>:)>:)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik weet hoe het voelt. Heb je ook bij ommige klassieke stukken. Nou ben ik daar an sich niet zo''n fan van, maar sommige stukken zijn wel lekker op eens te voelen. Ouverture 1812 bijvoorbeeld...heerlijk!

• JT

JT

VETAK y0

Ben nu wat anders aan het luisteren...Magik 5, ben ik an het downen met me nieuwe adsl verbinding. Vandaag al 200 meg aan mp3tjes gedowend, nu maar hopen dat ik aan het eind van de maand geen brief krijg van hccnet of kpn >:) :D

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:30 schreef JT het volgende:
Ben nu wat anders aan het luisteren...Magik 5, ben ik an het downen met me nieuwe adsl verbinding. Vandaag al 200 meg aan mp3tjes gedowend, nu maar hopen dat ik aan het eind van de maand geen brief krijg van hccnet of kpn >:) :D
[cot]
Das nix...als ik een weekendje in enschede blijf zit ik ook aan de 6GB in twee dagen...paar filmpjes, paar cd''tjes, win2k, paar leuke programma''s...gaat rap :)
[/cot]

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 20 mei 2001 23:34 schreef MREn het volgende:

[..]

[cot]
Das nix...als ik een weekendje in enschede blijf zit ik ook aan de 6GB in twee dagen...paar filmpjes, paar cd''tjes, win2k, paar leuke programma''s...gaat rap :)
[/cot]
UT ? Daar ga ik dit jaar voor de 2e keer op kamp...echt NIET normaa....

Mp3tje van 75 meg...75 he, niet 7,5.....klik

1........2.........3..........4..........5..........6...........7.........8.........9.........10 KLAAR !!

Ecodan warmtepomp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
--==##HIEROM GEEN CREATIVE SPEAKERS ! (klik erop) ##==--
Alleen maar trance, live ! | Hig stream
Bas moet je ervaren
[offtopic]
Zet die site nou eens fatsoenlijk online joh, ik heb het logo al 2 maal gestuurd van de Anti Creative site, en ik zie dat je nu high stream hebt gekozen, goeie keus :)

1........2.........3..........4..........5..........6...........7.........8.........9.........10 KLAAR !!
Klopt, 64mbit = 8mbyte /s. En dat vliegt! En ik hoorde dat ze op de UT campus (voorlichtingsdag) nu zelfs een 100mbit connex hadden. Echt bruut hoor. Sneller dan 64 of 100mbit hoeft niet, gezien je HDD dat niet aankan, die kan met ongeveer 4 tot 9mb/s op zichzelf schrijven als hij van een externe bron data krijgt. Dusuh, 100mbit hm....

We gaan beetje offtopic trouwens :)

Verwijderd

JT

als je in de buurt ben kom gerust eens langs

RW

• dr snuggles
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 23:40 schreef JT het volgende:

[..]

UT ? Daar ga ik dit jaar voor de 2e keer op kamp...echt NIET normaa....

De kabelfoon is veel beter.

1........2.........3..........4..........5..........6...........32394823.........32394824.........32394825.........32394826 NOG NIET KLAAR!!
Dikke 1.3 kb/s :7.
Pagina: 1