Toon posts:

[BC3] denon 3801 of yamaha??

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort gaat het toch echt gebeuren en wordt er een 5.1 versterker in huis gehaald >:) Ik moet nog naar van alles gaan luisteren, maar heb mn blik nu vooral gericht op de denon 3801 en de yamaha''s rx-v800 (redelijk goedkoop) en de ax-2 (alleen als ik een goeie deal kan krijgen). Ik kijk ook naar uiterlijk en daarop scoren die yamaha''s bij mij goed... gaaf titanium look 8-) Wie heeft er ervaringen met deze/andere of advies? thnx

Verwijderd

de 3801 is een 7.1

maar ik zou zeker een Denon nemen ipv een Yamaha ,yamaha is over het algemeel wat een scherp (tenzij je daar natuurlijk van houd)
de denon heeft een wat warm geluid.
(heb zelf de Denon avc 10se gehad, nu een
Accuphase)

als je toch geen 7.1 gebruikt(kamer moet ook groot genoeg zijn) kan je beter een 5.1 nemen
bv de denon avc 10se (fl 4500)
of als je het wat "goedkoop" wild houden
de 2801

Mvg

Rene

Verwijderd

het voordeel van de avc10se als je alsnog 7.1 wint gebruiken kan je een extra amp
kopen bv de poa t10(fl 2500) die er bij past

RW

Verwijderd

Topicstarter
tja, 7.1 heb ik niet direct nodig (kamer is ong. 16m2), maar hij mag wel even mee gaan en een grotere kamer is altijd mogelijk in de toekomst. Maar, die avc10se is F3875 bij Stassen en de 3801 is maar F2690. Waarom zoveel duurder dan? En die nieuwe yamaha''s zijn een stuk minder schel dan hun voorgangers heb ik me laten vertellen. Daar iets over gehoord?

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Ik zou zeker voor een Denon gaan, mooi strak maar vooral warm geluid.

De mensen die een yamaha hebben zijn er over het algemeen zeer tevreden over, maar mensen met een Denon des te meer.
Zelf heb ik liever een Onkyo receiver voor dat geld maargoed, dat is niet aan de orde...

Ik hoop dat ik nog net op tijd ben voordat zeepoog "YAMAHA" gaat roepen :D;)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

ik kan anders ook wel wat voor je regelen
(ken een eigenaar van een "betere"audio zaak)
bv demo modellen of overjarig (als er een nieuwe serie is )
ook speakers kan ik wel aankomen (demo)
of nieuwe ver onder de verkoop prijzen

alles valt wel te regelen
b&w denon infinity nad marantz yamaha
bryston krell enz

mail me maar als je wat wild dan zal ik wel ff kijken

rene73@wishmail.net

RW

Verwijderd

het verschil tussen de 3801 en de avc a10se

de 10se heeft thx ,meer vermogen en is geen
reciever maar versterker dus is er meer ruimte voor grotere elco''s ed

RW

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Ik heb een Yammie, en ben blijer met me Yammie, maar ik hou van frisse goed-aanwezige hoge tonen en dat is iets wat Yammie heeft.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

of de yamaha''s minder "felen & schel" zijn
weet ik niet ik luister nooit naar yamaha
als ik in de zaak ben .
als er een krell of accuphase of mark levinson staat ga je natuurlijk niet een yamaha luisteren.

ok ok het valt niet te vergelijken maar toch

RW

je weet wel dat stassen grijze inport is he ?
dus het is niet geimporteert door do officele
importeurs maar stassen haalt het in duitsland

bv als je een denon koopt (officele import)
dan als er iets mee is dan word hij opgehaald
bij je thuis(krijgt ff een andere) ,gemaakt en weer thuis gebracht.
als je hem bij stassen koopt moet hij naar
stassen gebracht/gestuurt worden.
die hem naar hun hooftkantoor stuurt in duitsland die hem weer naar denon duisland stuurt .dus dat kan wel ff duren

RW

Verwijderd

Topicstarter
Dat van stassen wist ik niet, thnx. Had alleen gehoord dat ze wel goed waren :? Maar ik meel je nog wel. Dat van jou geen grijze import neem ik aan :)

Verwijderd

doe mij maar een buizenversterker :)

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 20 mei 2001 23:40 schreef rob van den broek het volgende:
doe mij maar een buizenversterker :)
Mjah...als jij het geld hebt :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 20 mei 2001 21:57 schreef Rwesselius het volgende:
bv als je een denon koopt (officele import)
dan als er iets mee is dan word hij opgehaald
bij je thuis(krijgt ff een andere) ,gemaakt en weer thuis gebracht.
Wat??? Sinds wanneer is dat dan?

Dat is het allereerste hifimerk dat ik on-site garantie zie geven!

ps, ik zou ook voor de 3801 gaan. Denon maakt gewoon _erg_ goeie surround versterkers. Ik ken de 3300 en de 3800, als het van een van die twee een goeie opvolger is, dan zit je erg goed. Over yamaha ben ik iets minder enthousiast, maar dat komt puur door m''n smaak. Het zou zeker geen miskoop zijn!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
thnx iedereen
had zelf eerst een lichte voorkeur voor de yamaha, omdat ik die mooier vind (geil titanium finish..) Maar gelukkig is de denon ook niet lelijk :P Nu eerst eens gaan luisteren. Iemand ervaring met Richersounds in A''dam? Wil ook nog kijken of ik naar stassen kan. Of iemand nog andere adresjes? Zit zelf in Delft.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Meer in de buurt van je zit Rodisc (R''dam). Wat ik ook kan aanraden om op zaterdag eens in de hifizaak in dat Alexandrium (3?) winkelcentrum (Capelle a/d IJssel) te gaan neuzen. Vraag maar wat advies aan Garmt; wordt je zeker wijzer van.
Succes met luisteren!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
sorry, 2 keer

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 21 mei 2001 16:29 schreef vert het volgende:
thnx iedereen
had zelf eerst een lichte voorkeur voor de yamaha, omdat ik die mooier vind (geil titanium finish..) Maar gelukkig is de denon ook niet lelijk :P Nu eerst eens gaan luisteren. Iemand ervaring met Richersounds in A''dam? Wil ook nog kijken of ik naar stassen kan. Of iemand nog andere adresjes? Zit zelf in Delft.
Richersounds is een leuke zaak met goede prijzen en hele vriendelijke verkopers.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Yamaha rulezzzzzz :)

Heb zelf de 595a receiver van Yamaha en ik ben zeer tevreden...al moet ik zeggen dat de receivers van Denon er ook errug strak uitzien.

• JT

JT

VETAK y0

Tja....Denon of Yamaha....kwestie van smaak, kwalitatief staan ze beide net zo hoog, alleen hebben ze een ander karakter.

Ecodan warmtepomp

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 08:27

Rozz

I'm an Apogian!!

Ik ga zelf voor de Denon 3801 in champagne kleur...past mooi bij m`n Sony 7700 DVD speler;)

wil hem volgende maand halen.
Pagina: 1