[BC3] Titels MD editen via PC

Pagina: 1
Acties:

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Hoi. Ik hoop dat iemand me kan helpen hier. Ik kon in de search zogauw niets vinden wat mij de juist informatie verschaft.

Ik heb een Sony MZ-R700PC (met USB). Ik vroeg me af of er een makkelijke manier was de titels van je Minidisk te editen via de PC (via de meegeleverde USB kabel). Is daar software voor of vraag ik wat onmogelijks? Alle andere tips zijn welkom.

Verwijderd

Gewoon de Sony MDS-JE640 (stand alone) erbij kopen. Daar zit een keyboard-aansluiting op.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Moet je niet hier vragen, moet je bij Sony zijn!!!!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Sony heeft minidisk recorders waarmee je je pc als interface kan gebruiken om te editten. Dus je hebt kans dat dat bij de jouwe ook kan... gewoon een mailtje naar Sony sturen zou ik zeggen.

• om3ega
Op zondag 20 mei 2001 19:09 schreef dopy het volgende:
Sony heeft minidisk recorders waarmee je je pc als interface kan gebruiken om te editten. Dus je hebt kans dat dat bij de jouwe ook kan... gewoon een mailtje naar Sony sturen zou ik zeggen.
Dank je wel! Ik ga dat eens proberen. Als ik meer weet post ik dat hier wel ergens.

• om3ega
Antwoord van SOny :
Thank you for contacting SONY.

Unfortunately there is no way to edit titles on a Minidisc from a computer.
The USB cable is for audio only.

The answers to many customer questions may be found at:

www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/custserv.shtml

Thank you for the opportunity to be of assistance.

The SONY Internet Group
Customer Information Services Center
CU55
Jammer :'(

Verwijderd

Alleen niet op de jouwe toch? Ik had toch echt een zilveren sony md recorder gezien (formaat micro set) die speciaal voor de computer bedoelt was...

Zelf wil ik eigenlijk nog de mijne vervangen voor 1 waar ik een toetsenbord op kan aansluiten. Uit luiheid gebruik ik die titelfunctie van de md nooit (3000 keer draaien en drukken op zo''n knop voor een md, daar bedank ik voor). Maar om nou een goedwerkende md homedeck te dumpen hiervoor...

Verwijderd

Dat kan echt wel hoor... Er zijn links te koop bij Sony om je MD te linken met je PC en vanaf je PC alles te regelen (dus ook editten...) Ik werk zelf namelijk bij Sony. En ik snap niet hoe Sony dat heeft kunnen zeggen...:? Die dingen kosten iets van 300,- geloof ik... Maar ik kan er ook naast zitten...

grtz,
Digit

edit:

Je MD-speler moet hier wel een PC-linkaansluiting voor hebben... Anders kan hij geen data doorvoeren.

En voor zover ik weet zitten die alleen maar op de nieuwe generatie MD-decks en nog niet op een portable.
Dus ik denk dat Sony dat bedoelt... Dat het niet op jouw speler kan. Omdat hij dus alleen een USB-aansluiting heeft....

• om3ega
Jammer :-( .. Zo''n brok techniek , en die optie is niet mogelijk. Ach je kan natuurlijk ook niet anders verw8en van zo''n apparaatje.. Misschien dat Sony in zijn nieuwere modellen de mogelijkheid inbouwt om via de PC je (Portable)MD te betitelen.

I.i.g. bedankt voor jullie reacties.

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Je hebt toch z''n USB kabeltje die naar optisch gaat? dus als je mp3, cd namen goed zijn dan neemt je MD die toch zo over?

ik zoek namelijk z''n kabeltje word gek van die namen invoeren

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• BC3 Victim

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

MDS-PC1 doet ook wonderen :)

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

ja op die site had ik al gekeken maar daar staat dus niets over z''n kabeltje :( hoe heet z''n kabletje en waar kan je hem kopen en wat kost het ongeveer?

USB --> Optisch kabeltje dus

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• om3ega
Ik heb geen USB optische kabel erbij gekregen. De kabel is een mini-jack die naar een a/d omvormer gaat en er komt USB uit. Ik weet niet of er optical->usb connecties zijn.

<addon>
Op de site die unicorn7 opgaf vond ik een aardige link : http://www.czechin.com/minidisc/wremote.htm

Thnx! Helaas werkt het niet voor het type wat ik heb :'(

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 23:15 schreef _KaKaRoT_ het volgende:
MDS-PC1 doet ook wonderen :)
Daar heb je helemaal gelijk in maar ik heb er naar geinformeerd hij is al niet zo makkelijk te vinden en de prijs ligt boven de 1000 piek

Kun je beter zo''n md deck kopen waar je met een toetsenbord de titels ingeeft.

Verwijderd

Hoe bevalt die MZR 700PC eigenlijk, want ik heb dat ding ook besteld. En waar heb je die MD gekocht?

• om3ega
Heerlijk apparaatje. Lekker zuinig met de accu en dankzij het anti-g systeem is tie errug goed bestand tegen schokken (heb hem nog niet over zijn nek gekregen)

Er zit dus een USB kabel bij. Als je deze in je PC prikt dan wordt er een USB sound device toegevoegd en de output van je PC wordt dan direct naar je minidisk geleid. Ik heb hier nog niet echt mee gespeeld omdat ik bij voorkeur de optical input gebruik.

Ik heb hem overigens gekocht bij de Media Markt in ROtterdam.

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Heb zelf een MZ-R35 (zo uit m''n hoofd) en die is ook heel moeilijk over zijn nek te krijgen, of HEEL erg hard schudden of een tijdje rennen met dat ding in je jaszak.
Maar van dat editten via je wieltje word je inderdaad gek, ik moet ook maar weer eens een nieuwe halen, een superplatte en superkleine waar je alleen mee kan afspelen.
mijn huidige kan namelijk al opnemen.

Er schijnen trouwens ook MD-drives voor in je PC te zijn zodat je die MD als een soort diskette kan gebruiken, maar ik moet dat nog ff onderzoeken

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Ja, Sony heeft ze ingebouwd in sommige pc''s. Heb er nog geen in de winkel gezien. Maar goed, straks lekker op vakantie in het verre Oosten. Zie ik alle nieuwe snufjes weer.

Denk dat het nog wel even duurt voor je die los kan krijgen, goedkoop zullen ze dan zeker niet zijn.

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Er schijnen trouwens ook MD-drives voor in je PC te zijn zodat je die MD als een soort diskette kan gebruiken, maar ik moet dat nog ff onderzoeken
Een diskette met data neem ik aan :?

Ik kan trouwens met mijn MZ-R90 nog vrij gemakkelijk titels invoeren omdat er zo''n jogwheeltje opzit en een geheugen voor veel gebruikte namen van bands...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Zal wel een data md zijn ja, maar denk dat je daar ook wel gewoon audio op de standaard md''s kan zetten hoor. Die md multitrackers van Sony, Yamaha en Tascam schrijven ook op zowel data als audio md''s.

Ik word zelf anders aardig gek van dat gedraai. Heb op die Aiwa ook zo''n jogwheel ding, vind het nog steeds omslachtig.

Die Sony homedeck heeft een jogwheel die je ook nog kan indrukken om een enter te geven. Is al iets makkelijker.

Nee, had die afstandsbediening daarvan maar gewoon de letters als qwerty ingedeeld. Dat zou top zijn. :D

• ALH

ALH

Die Sony homedeck heeft een jogwheel die je ook nog kan indrukken om een enter te geven. Is al iets makkelijker.
Ik kan mijnes ook indrukken voor enter :)

• BC3 Victim
Minidisks voor data is al een paar jaar oud, weet niet meer hoelang. In de computer!totaal heeft er al een stukje over dit onderwerp ingestaan, ben nog aan het zoeken...

Hmmm, bij computertotaal is op de site niks meer te vinden, hier wel:
http://www.audiolinks.nl/minidisc/MiniDisc.htm

Er kan dus 140 Mb op. Ik heb het trouwens nog nooit gezien.

Verwijderd

Elke muziekspeciaalzaak heeft data md''s wel liggen. Tussen de 35-50 gulden per stuk dacht ik. Erg veel vraag is er niet naar. Harddisk recording op je computer is bijvoorbeeld veel goedkoper en is niet beperkt tot de 8 sporen waar de md multitrackers aan gelimiteerd zijn. Weet niet of deze ook nog wel voor andere dingen dan muziek worden gebruikt.

• ALH

ALH

Op zaterdag 26 mei 2001 00:38 schreef Tweaking_Deejay het volgende:
Minidisks voor data is al een paar jaar oud, weet niet meer hoelang. In de computer!totaal heeft er al een stukje over dit onderwerp ingestaan, ben nog aan het zoeken...

Hmmm, bij computertotaal is op de site niks meer te vinden, hier wel:
http://www.audiolinks.nl/minidisc/MiniDisc.htm

Er kan dus 140 Mb op. Ik heb het trouwens nog nooit gezien.
[zwaar offopic]
Die site is gemaakt door een medewerker van Audiohome
[/zwaar offtopic]

Pagina: 1