[BC3] Digitale Fotografie

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43
Ey :7

* paradoXical nsen due gaa zeuren over search post hier niet please

Al een tijdje ben ik op zoek naar een digitale Camera, ondermeer voor foto''s te maken voor mijn Website http;//www.afferden.net

Ik heb al heel wat camera''s bekeken (Sony F-505V vind ik zelf wel kewl) maar ik heb nog geen idee wat ik moet gaan kopen.. Verder ben ik best wel een leek op dit gebied. Nu wilde ik wachten tot de nieuwe lijn camera''s uitkomt, en er een gaan kopen (Budget = 3000 max)

Wat ik igg zoek is 3Mpixel+
~8x optische zoom

Iemand die me een camera aan kan raden + beschrijving camera? Er is zoveel tekoop pfft...

Bedankt >:)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• paradoXical
Btw, me icon heb ik gemaakt met een Trust Spycam, slechte camera pfft, maar wat wil je voor 200 piek :D

Verder heb ik de Sony Mavica serie gebruikt vroeger, maar ik wil igg van de diskettes af...

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• paradoXical
Dank voor de link, site kende ik nog niet..

Phil Askey heeft btw ook een erg goede site (www.askey.net)

• DarkSide
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

8 x optische zoom is best veel.
Als je alleen foto''s voor je website wilt maken, hoef je geen hoge resolutie te hebben.
Plaatjes downen van 1 mb en hoger is niet echt fijn. Wil je je huidige normale camera vervangen dan is hoge res. wel weer belangrijk. Zelf heb ik de Sony F-505V en ben daar zeer tevrenden over. Tis maar 5x optische zoom en 2 x digitaal. Zelfs met de digitale zoom aan zijn de plaatjes nog goed scherp. En heb je een camera wat ongeveer overeenkomt met 35mm-200mm.
Voor meer info kan je op www.dpreview.com kijken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• paradoXical
Het is voor de website, maar ik wil ook BV foto''s van de omgeving Afferden gaan maken om bezoekers te trekken.. Daar heb je zekers wel een goede camera voor nodig, ook wil ik in de toekomst foto''s af gaan drukken dis kwaliteit is erg belangrijk...

• BC3 Victim
505 is een goeie camera, heb hem wel es geleend, mooie pic''s. Staat op toestel dat hij 10x zoom heeft, maar dat is digitale zoom. Heb je dus nix aan, want dat is hetzelfde als uitvergroten op de pc. Hij heeft ''maar'' 5x optische zoom, maar als de foto''s voor een webpage zijn kun je op 3,3megapixel best softwarematig inzoomen hoor ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• paradoXical
Tis alleen al zo''n oude camera..

Ik was aan eht wachten op de nieuwe lijn camera''s.. En ten tweede is die 505v niet echt 3.33 MP...

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op www.dpreview.com kan je toestellen onderling vergelijken, en ze hebben ok heel uitgebreide reviews.. De sony dsc s75 is de opvolger van de s70. Deze voldoet alleen niet aan je zoom-eisen.

Beter een camera van 2500 met extra accu en geheugen dan 1tje van 3000 zonder de extra''s.

• DarkSide
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Let wel op dat de 505 v effectief iets van 2,6 is. Dit omdat hij een ''upgrade'' is van de eerder gelanceerde 2.1 Mpixel camere de 505. Maar door het gebruik van een Carl Zeiss lens wordt een hoop goed gemaakt.
Het is zeker een camera die met de nikon coolpix serie kan concureren.
En een native res van 1800 is ook mooi.
En als je wilt kan je zelfs naar 2100, maar dat gebeurd met interpolatie. Ook op 1200 maakt ie mooie foto''s en kan je er ongeveer 120 a 130 kwijt op een 64 mb mem.stikkie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
http://www.kieskeurig.nl is ook een leuke site

• BC3 Victim
Ik kan je een Olympus digitale spiegelreflex camera aanraden! Mijn vader heeft daar enkele modellen (voor z''n werk) van gehad en allemaal haarscherpe foto''s! Hij heeft ook enkele Sony''s gehad (ook spiegelreflex) maar de foto''s daarvanzijn lang niet zo scherp als van de Olympus.

Deze foto''s zijn gemaakt met zijn eerste Olympus, de Olympus Camedia C-1400 XL (1,4 Mpixel):

http://kira.2y.net/temp/danja1.jpg
http://kira.2y.net/temp/PIC00003.JPG

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op welk formaat wil je gaan afdrukken dan????? Met een 2.1 Mpixel toestel (effectief 1.92 Mpixels) kan je al netjes op A4-formaat afdrukken maken.

edit:

Ik beschik zelf over de Fuji Finepix 4900 zoom. Tis een fijne camera. Mooie foto''s, goede kleuren, 6x optische zoom, 2400x1800 bestandjes....

• paradoXical
Zoek gewoon een supermooie camera aangezien ik toch een bak geld uit ga geven *D

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Fuji FinePix is top (heb zelf de 4700Zoom, prima toestel, mooie kleuren goed contrast)

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Heb zelf een CANON digital ixus gekocht bij www.europc.nl zeer leuk cameratje kleiner dan mijn nokia 8210 maar wel iets dikker :)
en maakt echt mooie foto''s kost er geloof ik nu 1529,-

Dan hou je nog wat geld over voor een 340MB memorykaartje :)
Heb zelf er nu een 8MB kaart en een 64MB kaart is goed voor 300 640*480 met 2.11MP.

En de foto''s zijn zeer klein van gewicht dus voor een site ideaal.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 20 mei 2001 23:10 schreef MisterDon het volgende:
Fuji FinePix is top (heb zelf de 4700Zoom, prima toestel, mooie kleuren goed contrast)
Zal kwalitatief dezelfde camera zijn als de mijne... alleen met minder zoom... hij zoekt er een met meer zoom.... 8x..... dus komt hij er met de 4900 nog niet eens....

Er zijn wel camera''s met flinke zoom, ook wel onder de 3000 ballen.... maar:
Veelal geen 3 megapixels of geen gestabiliseerde lens
en al vind je die wel: dan heb je nog extra accu nodig in de MEESTE gevallen en extra geheugen.... want die standaard 16 (of soms zelfs maar 8MB of nog minder) is wel errug weinig.

Ik denk dat je wensen wat te hoog zijn voor 3000 ballen

Verwijderd

Die Sony F-505V is echt zo''n strak ding. Heb hem hier ook, echt haarscherpe foto''s. Ook voor dingen van heel dichtbij kan je hem heel goed gebruiken. Alleen jammer dat je maar 15sec kan filmen, maargoed daar is ie ook niet voor gemaakt.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kep net ff dpreview afgesnuffeld...

HarrieH.... wat jij wil:
3+ Mpixels met 8x zoom kan je waarschijnlijk shaken voor maximaal 3000 gulden.

Minolta Dimage 5 en Minolta Dimage 7 hebben 7.1x optische zoom met beiden je wens wat betreft de resolutie. Prijs is nog onduidelijk; maar deze 2 zijn nu nog de enige 2 die in de running zijn. Maar ik verwacht dat je ook daarmee van een koude kermis thuis zal komen.
Je zal toch prioriteiten moeten stellen

Als ik je wensen zo bekijk, zou ik zelf gaan voor een lagere resolutie.
Momenteel beschik ik dus over een 4.6 Mpixel-camera, maar zit er over te denken om hem in te ruilen voor een camera met MEER zoom maar minder pixels (10x zoom met 2.6Mpixels: de canon Pro 90 IS)

Reden: 2.1 MPixels is (zoals ik al aangaf) nog genoeg om een mooie print te maken op A4-formaat

Verwijderd

Oeeh.. dan wordt het vast een Canon EOS D-30 (rond de 6000 piek) kan je ook meteen een zoomlens naar keuze op schroeven 8-) of wat dacht je van de Kodak DC-520 .. Slechts 18.500 gulden, maar ja da''s natuurlijk geen probleem voor je >:)
Ow ja en ik vergeet ook helemaal de Nikon D1, prachtig ding voor 12.000 ballen.. :9~
Op zondag 20 mei 2001 23:06 schreef HarrieH het volgende:
Zoek gewoon een supermooie camera aangezien ik toch een bak geld uit ga geven *D

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 20 mei 2001 23:44 schreef P.C.Simonis het volgende:
Oeeh.. dan wordt het vast een Canon EOS D-30 (rond de 6000 piek) kan je ook meteen een zoomlens naar keuze op schroeven 8-) of wat dacht je van de Kodak DC-520 .. Slechts 18.500 gulden, maar ja da''s natuurlijk geen probleem voor je >:)
Ow ja en ik vergeet ook helemaal de Nikon D1, prachtig ding voor 12.000 ballen.. :9~
[..]
OOOOOOW....
dat verandert de zaak.... hij is dus gewoon een nulletje vergeten.... hij heeft het niet over 3000 maar over 30000 gulden :D
:P

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 20 mei 2001 14:49 schreef xxxMaverick het volgende:
http://www.kieskeurig.nl is ook een leuke site
When does the hurting stop :'(
:)

Verwijderd

Nee maar effe serieus.. voor 3000 piek zou ik dus echt gaan voor de Canon Powershot Pro 90, dan heb je echt het beste van het beste op dit moment in die prijsklasse..:)

Hij heeft maar liefst een 10x zoom, instelbare iso waardes van 50-400, een sluitertijd van 1/1000 - 8 sec, je kan er ook filmpjes mee opnemen.. zie maar op www.megapixel.net..

3099,- in de pricewatch, kwou dat ik hem had :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 21 mei 2001 01:11 schreef P.C.Simonis het volgende:
Nee maar effe serieus.. voor 3000 piek zou ik dus echt gaan voor de Canon Powershot Pro 90, dan heb je echt het beste van het beste op dit moment in die prijsklasse..:)

Hij heeft maar liefst een 10x zoom, instelbare iso waardes van 50-400, een sluitertijd van 1/1000 - 8 sec, je kan er ook filmpjes mee opnemen.. zie maar op www.megapixel.net..

3099,- in de pricewatch, kwou dat ik hem had :)
Op zich ben ik het er mee eens... lijkt me een prettige camera....
alleen zit je dan dus al 99 gulden boven de 3000 gulden. Niet te vergeten dat een extra CF''je ook niet overbodige luxe is. Wil je een beetje lekker kunnen schieten, heb je al snel zo''n 64 MB nodig. Dat betekent weer zo''n 250 gulden extra. Tasje d''r bij? Weer 50+ erbij....
Gelukkig is een extra accu niet direct nodig voor deze camera.....
Pagina: 1