[BC3] DVD regiocode-beveiliging

Pagina: 1
Acties:

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 07:16

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Topicstarter
Ja, dat klopt
Sins kort bestaat er ook een RCE beveiliging.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Op dit moment ben ik de trotse bezitter van een Yamakawa 780 (stand alone).

Nu heb ik van het weekend de DVD The Sixth Day (Regio 1) gehuurd.

Nu als ik de DVD wilde gaan afspelen dan kijg de melding dat er niks mis was met de regio 1 dvd...maar dat deze alleen geschikt was non-modified regio 1 dvd-players.

Klopt het dat er nieuwe regiocode-beveiliging op de markt is?

Verwijderd

Een vriend van mij heeft een Philip DVD-speler, ik geloof de 711 (regiovrij gemaakt), deze kan wel die DVD afspelen.

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04-2025

joho

Op de DVD staat een soort script dat vroeger aan de speler vroeg; Ben jij een regio X speler?
De meeste omgebouwde spelers reageren bij elke regio vraag met: Ja!.
Het nieuwe script stelt deze vraag voor alle regio''s en weigert te spelen als er meer dan een regio word opgegeven.

Je moet dus een omgebouwde speler hebben die je met een menu oid op de gewenste regio kan instellen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het grootste voordeel van PC-DVD: controle! Met DVD Genie zeg je gewoon "Scan & Set" en hij zet de regio van de speler gelijk aan de regio van de disk.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Voorheen pakte die Yamakawa standaard regio 1 en 2 standaard zonder dat ik zelf hoefde te switchen.

• DJ
  • Laatst online: 18:57

DJ

Kun je met DVD Genie alle DVD Spelers omzetten naar elke Zone?

Ik wil namelijk de Pioneer 305S halen. Dit is een 10x 40x SCSI DVD speler. Maar ik wil hem alleen hebben als hij of regio vrij is, of regio vrij te maken is . . .

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

Op zondag 20 mei 2001 13:44 schreef _rld het volgende:
Het grootste voordeel van PC-DVD: controle! Met DVD Genie zeg je gewoon "Scan & Set" en hij zet de regio van de speler gelijk aan de regio van de disk.
Hoe zit ermee als je een dvd ript en afspeelt vanaf hd??

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• BC3 Victim
Ik weet het niet, ik heb het nog nooit gedaan. Maar volgens mij zit de regio controle in het programma dat je VOB / IFO files afspeelt (of ze nou op DVD of HDD staan maakt denk ik niet uit). Dus als je dat programma zo ver krijgt dat ''ie een bepaalde regio zet (in plaats van ''alle'') dan ben je er. En dat kan met DVD genie.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 12:45
Op zondag 20 mei 2001 14:01 schreef Xu het volgende:

[..]
Hoe zit ermee als je een dvd ript en afspeelt vanaf hd??
Maakt regiocode geen fluit uit de datastroom kan gewoon worden ingelezen. Als je hem dan ript met claddvd dan kan je ook de regio en de macrovision eruit halen

• BC3 Victim
Die speler (hardware) zal eerst met een firmware upgrade regiovrij gemaakt moeten worden. DVD Genie is dan de tool om de regio te zetten voor de software DVD player.

Ik heb het nog niet kunnen testen, maar ben er eigenlijk van overtuigd dat het werkt.

• DJ
  • Laatst online: 18:57

DJ

ok. thanx.

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Pagina: 1