[BC3] DVD standalone

Pagina: 1
Acties:

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik ben van plan zo snel mogelijk een standalone DVD speler te kopen, maar ik heb niet zoveel kennis op dat gebied.:o De verkopers vertrouw ik niet echt.:7

Tot nu toe leek de Revoy 2200 wel de beste keuze. MP3 mogelijkheden lijken me wel leuk eigenlijk.

BTW; prijs moet wel onder de 900 blijven:o

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat vind je belangrijk aan een DVD speler? Beeld/geluid-kwaliteit of toeters en bellen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Ik ben een kwaliteit freak. Ik zal in de komende 5 jaar geen dolby-blabla set kopen, dus die extra''s zijn niet echt nodig.

Ik wil ''m in m''n Stereoset (componenten) zetten, dus een digitale uitgang is zeer zeker een vereiste. Hij komt in de plaats van de huidige cd speler die het echt bijna opgeeft volgens mij.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
Op zondag 20 mei 2001 12:12 schreef Buggle het volgende:
Ik ben van plan zo snel mogelijk een standalone DVD speler te kopen, maar ik heb niet zoveel kennis op dat gebied.:o De verkopers vertrouw ik niet echt.:7

Tot nu toe leek de Revoy 2200 wel de beste keuze. MP3 mogelijkheden lijken me wel leuk eigenlijk.

BTW; prijs moet wel onder de 900 blijven:o
Nou, het is misschien leuk eens te kijken op 1 van de vergelijkins sites, bijvoorbeeld http://www.kieskeurig.nl zie je meteen alles onder de 900 gulden.

Verder zijn er op dit moment erg leuke spelertjes op de markt voor onder de 900 gulden. De divido speler, en de labway spelers hebben een goede prijs/kwaliteit

• BC3 Victim
Ik ben een kwaliteit freak.

Dan moet je zeker geen Revoy 2200 kopen. Koop dan een goed merk, zoals Pioneer of Phillips. Daar is de beeldkwaliteit superieur van!

In de komende 5 jaar geen surround? Neh, dat geloof ik niet :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Wat ik me dus afvraag, is of de beeldkwaliteit echt zoveel verschilt tussen de verschillende spelers. Die van de PS2 is namelijk niet zo goed, naar ik gezien heb, en naturlijk ook gehoord.

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
...En die goede merken hebben geen ondersteuning voor MP3, wat mij wel een leuke gadget lijkt.

Wat zou je zelf aanraden eigenlijk?

• xxxMaverick
Op zondag 20 mei 2001 12:30 schreef Buggle het volgende:
...En die goede merken hebben geen ondersteuning voor MP3, wat mij wel een leuke gadget lijkt.

zelf hoor ik veel goeds over de philips 751, maar ja geen mp3

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Maar die Revoy 2200 heeft die Zoran Vaddis proc: schijnt vrij goed te zijn

• BC3 Victim
goede merken hebben geen ondersteuning voor MP3

En terecht! Je moet niet afdwalen van de essentie van een apparaat. Een DVD speler moet DVD''s spelen, op de best mogelijke manier. Klaar.

[Edit] Ik heb nog even gekeken naar de specs van die Revoy 2200, wat treurig zeg :'( Hij speelt wel MP3''s, maar dan geen VBR (half mijn collectie is VBR, eigen rips) en CBR doet ie enkel 128 t/m 192 kbit/sec |:( [/edit]

Koop later eventueel een (portable) MP3 CD-speler. Gadgets zijn leuk, maar gaan over het algemeen ten koste van andere dingen.

• BC3 Victim

Phillips 751, sluit ik me helemaal bij aan!

• BC3 Victim
Als DVDSpeler zou ik een Pioneer aanraden, bij Correct te koop, regiovrij, CD/CDR/CDRW/VCD/DVD afspelen, dus je zelf gebrande CDR/VCD''s kunnen er ook in.

Als je je zorgen maakt om de MP3 ondersteuning: je kan ook je audio erop zetten als MP2, wat wel door VCD/DVD spelers ondersteund wordt, en je dan ook een behoorlijk aantal op 1 CDR kwijt kan.

Alleen die vage merken doen er allerlei opties in zoals MP3, maar dat gaat dan imo. ten koste van de DVD kwaliteit.
Goedkoopste oplossing is een los MP3CDspelertje (bijv. Lenoxx f 300,-) die je dan ook nog eens kan meenemen voor onderwerg/vakantie etc.

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Jullie hebben gelijk: What was I thinkin???!

Toch nog even die specs van de Revoy opgezocht en boven geladen:

http://home.wish.net/~bpkv/Revoy.tif

Is die Philips trouwens regiovrij? En kun je een prijsindicatie geven?

• xxxMaverick
Op zondag 20 mei 2001 13:04 schreef Buggle het volgende:
Jullie hebben gelijk: What was I thinkin???!

Toch nog even die specs van de Revoy opgezocht en boven geladen:

http://home.wish.net/~bpkv/Revoy.tif

Is die Philips trouwens regiovrij? En kun je een prijsindicatie geven?
ik heb hierboven een link naar kieskeurig.nl gezet? niet gekeken dan? staat ook een prijsvergelijking

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Oops, sorry. Goed bedoeld hoor. Als ik beter uit m''n doppen had gekeken had ik ook geen crshende PC gehad >:)

''k ga direct ff kijken

• BC3 Victim
AleSyS, kom je aandacht te kort? :r

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 13:42 schreef _rld het volgende:
AleSyS, kom je aandacht te kort? :r
Zo bedoelde ik het niet...het is meer ter kennisgeving.

• BC3 Victim
Zo bedoelde ik het niet...het is meer ter kennisgeving

Ik vind de topic list kennisgeving genoeg eigenlijk... Maargoed, ''t is nou ook weer niet zo belangrijk ;)

/Nuff said.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 08:33

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ga eens bij Rodisc http://www.rodisc.nl in Rotterdam of Eindhoven kijken.
Daar weten ze ''alles'' van DVD spelers en worden, indien nodig, ook nog regiovrij voor je gemaakt.
Ik heb bij die gasten mijn hele Pioneer dolby digital set gekocht (7.1 :9~ ).
Zoek je advies, ga dan daarheen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10-2025
Ben je een kwaliteit man???

Dan moet je dus niet voor die prutzooi gaan!!!!!!! |:(|:(|:(|:(|:(|:(
voor onder de 900 heb je dus geen kwaliteit kido

Dolby zijn ze allemaal dts ook bijna allemaal, mijn tip = Pioneer DV737
Duur, maar je wou kwaliteit toch? >:)

vinifinder.nl

• BC3 Victim
voor onder de 900 heb je dus geen kwaliteit

Bullshit! Jij beweert (indirect) dat een speler zoals de Phillips 751 (ca. 800,-) geen ''kwaliteit'' levert |:(

Het verschil tussen een 751 en een dure speler van 2000+ gulden is zo klein dat je op 9 van de 10 thuis bioscoopjes het verschil niet zal zien of horen! En daar waar je wel het verschil zou zien, is het zo minimaal dat ik er het prijsverschil niet voor over zou hebben.

• MATANDO
Op zondag 20 mei 2001 14:30 schreef _rld het volgende:
voor onder de 900 heb je dus geen kwaliteit

Bullshit! Jij beweert (indirect) dat een speler zoals de Phillips 751 (ca. 800,-) geen ''kwaliteit'' levert |:(

Het verschil tussen een 751 en een dure speler van 2000+ gulden is zo klein dat je op 9 van de 10 thuis bioscoopjes het verschil niet zal zien of horen! En daar waar je wel het verschil zou zien, is het zo minimaal dat ik er het prijsverschil niet voor over zou hebben.
hahaha, en dat is waar je fout zit, het beeld van de pioneer is zowiezo al beter dan die van de philips, bij hun topmodel is de grafische weergave zeker beter.

en het geluid...... daar merk je zeker wel verschil in, en goed ook.

Maar jah, misschien als je een heel erg ongetraint oor hebt, dan zou je het wellicht niet merken, kan hoor :O:O:O:O

vinifinder.nl

• xxxMaverick
Op zondag 20 mei 2001 15:18 schreef MATANDO het volgende:

[..]

Maar jah, misschien als je een heel erg ongetraint oor hebt, dan zou je het wellicht niet merken, kan hoor :O:O:O:O
hoezo een arrogante lul? :r

• BC3 Victim
Daarom reageerde ik ook al niet meer...

• MATANDO
Op zondag 20 mei 2001 15:44 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

hoezo een arrogante lul? :r
Komop, met zo''n domme opmerking vraag je erom hoor })})})})

vinifinder.nl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 20 mei 2001 15:52 schreef MATANDO het volgende:

[..]

Komop, met zo''n domme opmerking vraag je erom hoor })})})})
Je doet inderdaad arrogant.

Met vriendelijke groet, JvS (die na 1,5 jaar in luisterruimtes als verkoper gelopen te hebbe, durft te zeggen dat-ie ook en "getraind oor" heeft :P). Ow, en de verschillen in audiokwaliteit zijn niet zo heel groot hoor. Misschien dat je dat hoort met audio cd''s afspelen, maar met fims boeit het toch niet. Je wordt teveel afgeleid door het beeld.

PS. Waarom zou je eerst je oor trainen, om er dan later een duurdere speler voor te moeten kopen? >:)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MATANDO
Op zondag 20 mei 2001 15:59 schreef JvS het volgende:

[..]

Je doet inderdaad arrogant.

Met vriendelijke groet, JvS (die na 1,5 jaar in luisterruimtes als verkoper gelopen te hebbe, durft te zeggen dat-ie ook en "getraind oor" heeft :P). Ow, en de verschillen in audiokwaliteit zijn niet zo heel groot hoor. Misschien dat je dat hoort met audio cd''s afspelen, maar met fims boeit het toch niet. Je wordt teveel afgeleid door het beeld.

PS. Waarom zou je eerst je oor trainen, om er dan later een duurdere speler voor te moeten kopen? >:)
haha,. dan vraag ik je in welke luisterruimtes jij hebt gestaan :X:X:X

vinifinder.nl

• xxxMaverick
Op zondag 20 mei 2001 16:03 schreef MATANDO het volgende:

[..]

sorry dat uwe heligheid zich moet omgeven met gewone mensen ....:r

idioot :r:r:r:r

• MATANDO
Op zondag 20 mei 2001 16:08 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

''one day the world will be ready for me, and wonder why they didn''t see''

Das jouw quote toch?? O-) O-)

vinifinder.nl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 20 mei 2001 16:03 schreef MATANDO het volgende:

[..]

In luisterruimtes met spullen voor normale mensen. Dus zeg maar NAD, Rotel, et. maar ook Sony, Denon en pioneer etc. Speakers tot ongeveer 3000/st (B&W Chario Kef Mission JM lab Mirage etc.).

[pissed off mode]
Genoeg ervaring met mensen om ongeveer te weten wat ze willen. en wat ze horen. Geloof je nu zelf echt dat de topicstarter zich druk gaat maken om het verschil in geluidskwaliteit van een speler van 800 en een van 2000 piek ofzo??

Mensen horen ook geen verschil tussen verschillende cd-spelers, terwijl daar de weergave kwaliteit veel belangrijker is.

Denk je dan echt dat de gemiddelde tweaker zich dan om geluidskwaliteitsverschil tussen dvd-spelers gaat bekommeren??? |:(

Je kan dan wel gouden oortjes hebben hoor :r, maar van adviseren op maat heb je echt geen kaas gegeten! :(
[/pissed off mode]

ps :r gebruik ik echt niet vaak, maar als je het dan echt op de man wil spelen! :(
Op zondag 20 mei 2001 16:08 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

Amen!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• MATANDO
hahahahahahaha, ik lach me dood hier, dat jullie hier serieus zo op ingaan :X :X :X

Die gast vroeg om kwaliteit btw, nou als ie dan met een budget speler komt aanzetten, komop zeg!!!!!!!

En jah, dat de meeste mensen het verschil niet horen?? dat scheelt ze idd een hoop geld dan B-)

<edit>typo</edit>

vinifinder.nl

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Matando-> Bij deze heb je een waarschuwing te pakken wegens flamen en uitdagen.
Dat je claimt een perfect gehoor te hebben moet je zelf weten, maar je gaat te ver door anderen af te branden en je te gedragen als een over het paard getild kind.

• xxxMaverick
Op zondag 20 mei 2001 16:32 schreef MATANDO het volgende:
hahahahahahaha, ik lach me dood hier, dat jullie hier serieus zo op ingaan :X :X :X

Die gast vroeg om kwaliteit btw, nou als ie dan met een budget speler komt aanzetten, komop zeg!!!!!!!

En jah, dat de meeste mensen het verschil niet horen?? dat scheelt ze idd een hoop geld dan B-)

<edit>typo</edit>
een kwaliteit speler TOT 900 gulden, precies...

• MATANDO
Op zondag 20 mei 2001 17:02 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

een kwaliteit speler TOT 900 gulden, precies...
een speler van 900 gulden is dus budget |:(

vinifinder.nl

Pagina: 1