Toon posts:

[BC3] Welke versterker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil aan het eind van de zomervakantie een nieuwe versterker kopen voor mn Ibanez, alleen ik twijfel nogal tussen 2 modellen.

Het gaat om de Marshall AVT en de VS-serie. Zoals jullie geluids-freaken waarschijnlijk wel weten heeft de klassieke Marshall ValveState (VS) een van de vetste overdrive''s die je maar kan bedenken. Maar sinds een tijdje heeft Marshall een nieuwe serie, de Advanced Valvestate Technology (AVT), die een veel beter clean geluid geeft. Wat verder de verschillen precies zijn weet ik niet. Ik weet wel dat op de AVT''s een DI-output zit, weet iemand of die ook op de VS zit :?

Ik heb een budget van ongeveer 1500,-. Daar kun je een VS voor halen van iets minder dan 200 Watt, of een AVT van ongeveer 80 tot 100 Watt.

Wat denken jullie? Wat kan ik het beste nemen? Alvast bedankt!

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Op zondag 20 mei 2001 01:45 schreef DeepFreezer het volgende:
Het gaat om de Marshall AVT en de VS-serie. Zoals jullie geluids-freaken waarschijnlijk wel weten heeft de klassieke Marshall ValveState (VS) een van de vetste overdrive''s die je maar kan bedenken.
Ik denk/doe/speel nog maar een ding: Mesa/Boogie,
Misschien een 2hands 50/50 ligt binnen je budget, maar lastig te vinden, als je er eenmaal een hebt wil er namelijk niet meer vanaf...
Mesa/Boogie betere investering en je haalt er een puiker geluid uit dan een Marshall.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx dudes! :)

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:38
helemaal met bombonella eens. Verkijk je overigens niet op het opgegeven wattage. Heb hier een Orange 50 watter staan die iedere Marshall combo het nakijken geeft. ''k heb overigens wel eens een valvestate-top gehad (100 watt) maar ik vond zelf de vesterker te gecomprimeerd klinken. Dat is natuurlijk kwestie van smaak. Als je er echter van houdt om geleidelijk de oversturings-grens te bereiken, raad ik je aan om een tweede hands buizen-bak te kopen. Die doen dat vaak veel mooier. Bij Valvestate-Marshalls is dat meer een kwestie van aan of uit.

edit:
de DI zul je in de praktijk nooit gebruiken. Ik ken iig geen enkele geluidstechnicus die een gitaarversterker niet mic-ed. Daarvoor is gitaargeluid te veel afhankelijk voor de vervorming van de gebruikte speaker.

Verwijderd

ok hier zit zo''n geluidstechnicus... en idd. die DI gebruik je echt niet, alleen als je alleen clean speelt is dat ding wel te gebruiken... maar verderecht gewoon bagger!!

Ennuuhhh... het is bij gitaar versterkers nog meer dan bij hifi of pa versterkers echt een kwestie van smaak wat je wil hebben...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[offtopic, sorry] dwergpop! :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk Techieguy, welk merk je kiest hangt ook erg van je smaak af. Ik heb op Peavy''s, Fenders, Marshalls en Hughes & Kettner''s gespeeld, en ik persoonlijk vond Marshall gewoon het bruutste klinken. Maar ik moet eerlijk toegeven dat nog nooit een Mesa/Boogie gehoord heb. Ik ga ook zeker volgende week ff langs de muziekboer om even te spelen & te luisteren :)

Maar als het uiteindelijk toch een Marshall mocht worden, ga ik dus voor de VS. Clean speel ik toch amper (nooit eigenlijk >:)) en zo''n DI-output slaat dus nergens op, begrijp ik.

Zit trouwens bij zo''n Mesa/Boogie ook een scheurbakkie, net als bij Marshall? Anders moet ik nog een losse footcontroller erbij kopen en dat zou ik eigenlijk wel jammer vinden...

[edit]
Ik zie net dat die Mesa/Boogie gevallen wel een beetje buiten mn budget vallen :'(

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 10:03

Bombonella

En als de Bom valt....

Op zondag 20 mei 2001 21:23 schreef DeepFreezer het volgende:
[edit]
Ik zie net dat die Mesa/Boogie gevallen wel een beetje buiten mn budget vallen :'(
''T is nieuw redelijk in de highend prijscategorie, maar dat is het niet voor niets. Die bakkies zijn dan ook waarde vast.

Die vaste DI erop is inderdaad onzin, daar zijn losse DI''s voor.
Btw gitaar gaat soms ook mbv DI,
bv. als je werkt met speakersimulatie in de studio.

Verwijderd

Ik heb zelf een valvestate 100 met 4*12" speeker cabinet maar hij bevalt me wel erg goed... je kan beter geen combo kopen want dat is vaak een heel stuk minder... mesa boogie is enorm veel beter,, maar ook weer duurder en lag echt buiten mijn budget..., probeer anders een JCM 900 (50 watt) te bemachtigen met 1960a speekerbox... dat is weer een stuk vetter geluid (full buizen)... moet je net kunnen halen.., het is wel minder watt , maar wel enorm hard geluid... (buizne watts)
Pagina: 1