[BC3] Op zoek naar een bijpassende Surround Speaker

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hi there!

De meesten hier kennen het volgende probleem wel: de combinatie vriendin en speaker-grootte :D Ik heb ook zoiets:

Ik ben op zoek naar 2 nieuwe surround speakers om mijn 40W Kenwood crap :r te vervangen. Nu vind ik de Yamaha NS-90 een mooie bijpassende (zie config hieronder) speaker. Echter, ik wil een surround speaker het liefst aan de muur hebben hangen. De huidige speakers hangen op zo''n 150cm hoogte. Die NS-90''s zijn redelijk groot (en dus -helemaal volgens mijn vriendin- niet echt mooi aan een muur) en zwaar (niet echt handig aan een muur).

Graag wil ik een Yamaha speaker, maar ze hebben of hele kleine surround speakers, of van die grote.

Tada: dilemma! :? Wie heeft een tip?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Het is in het algemeen beter om speakers van hetzelfde merk (zelfs dezelfde serie) te nemen in verband met klankkleur verschillen.
Dit geldt zeker als je dolby digital en/of DTS wil beluisteren.
Dus als dat geen overtuigend argument naar je vriendin toe is.......

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Sja, zover was ik ook al. Daarom vind ik zelf de NS-90 zo''n goede keuze.

De JBL''s gaan ook nog een keer de deur uit. Die gaan plaats maken voor NS-150''s, dat staat al vast maar daar moet ik nog even voor sparen...

• BC3 Victim
Als je toch al zover was en die Kenwoods en JBL''s toch de deur uit doet, waarom gooi je die yamaha center er niet meteen achteraan en koop je een heel setje speakers van wat betere kwaliteit ;)(B&W, Mission, Phonar, martin logan, ... etc). Zeker met een paar engelse speakers haal je ook de scherpe kantjes van je Yamaha receiver af.
Heb je gelijk wat meer keus in je surround, die je dan bijv. identiek aan je fronts kan uitvoeren of in dipool of juist met diffuus geluidsbeeld.
succes d''r maar mee

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Ik moet zeggen dat je het leuk doet, en Yamaha maakt leuke speakers. Maar voor de rest heb ik geen idee hoe de surround speakers van Yammie klinken. Ik zou zelf ff gaan luisteren.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 20 mei 2001 01:16 schreef DikkeLeo het volgende:
Als je toch al zover was en die Kenwoods en JBL''s toch de deur uit doet, waarom gooi je die yamaha center er niet meteen achteraan en koop je een heel setje speakers van wat betere kwaliteit ;)(B&W, Mission, Phonar, martin logan, ... etc).

succes d''r maar mee
Sluit ik me bij aan. Mission bijvoorbeeld heeft een 77x lijn, met daarin een hele mooie (en vrij compacte) surround speaker. de ds7 heet-ie geloof ik.

de 774 met de 77c en de ds7 lijkt mij met een subwoofer een behoorlijk aanvaardbaar setje, dat er nog eens erg goed uit ziet ook!

Mijn mening, het gaat niet _alleen_ om het geluid om ervan te genieten, het moet ook allemaal een beetje passen! En zeg nou zelf, wat is nu belangrijker, dat jij grote speakers hebt (die je diep in je hart ook niet mooi vindt), of dat je met nog mooiere speakers, je kamer nog mooier kan houden ook?

(damn, ik moet verkoper worden :P.. Ohnee, dat was ik al eens geweest ;))

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• BC3 Victim
Ik heb juist voor een Yamaha versterker gekozen vanwege die scherpe kantjes. Ik hou van een helder, scherp en fris geluid in tegenstelling tot een warm geluid. En die Yamaha speakers ben ik erg tevreden over. Zeker die center ben ik erg blij mee.

Ik vraag me af of er van een ander merk een surround speaker is die qua vermogen en klankbeeld bij de MC serie (waar de NS-C200 en NS-150 in zitten) van Yamaha past.

• BC3 Victim
Ik zou zelf ff gaan luisteren.

Bijkomend probleem, Yamaha speakers (anders dan Sub en Center) zijn lastig te krijgen in Nederland. Ik kan ze wel laten bestellen door mijn audiozaak, maar luisteren wordt lastig. Gelukkig weet ik wel ongeveer hoe ze klinken, omdat de Center dezelfde speakers bevat als die andere (zelfde serie).

Verwijderd

Koop Eltax HT2 Bipolar !!
voor maar 150 piek per stuk. Super goed geluid 50hz to 20000 hz. Ook met handig bevestig ding.

Had 5 sterren in What Hifi

• BC3 Victim
Mooie speakers! Qua design en techniek. Zijn deze een goed leverbaar in Nederland? Weet je een adres voor deze speakers?

Wat de prijs betreft: ik zie ze wel staan voor 150, maar dat zijn Engelse ponden en die zijn net ff wat meer waard dan de Nederlandse gulden.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Die eltax dingen zijn zeker wel mooi, maar passen niet in jouw geluidsveld. Die eltax speakers hebben een hele andere klankkleur dan die Yamaha''s waardoor je het geluid ''vervuil(d)(t)(:?) en je geluidsveld niet meer goed is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• BC3 Victim
Ik heb nog nooit Eltax speakers gehoord, helaas.

Kan Yamaha geen custom speaker voor mij bouwen? :D

Verwijderd

Eltax kan je kopen bij Megapool
Pagina: 1