Toon posts:

[BC3] branden van mpeg-2 file tot svcd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar schitterende svcd mpeg files. Nero herkent ze als svcd maar zegt dat er iets niet goed is (terwijl ze met powerdvd gewoon perfect afgespeeld kunnen worden) en dat ik zo moet reencoden...hiervoor heeft Nero een plugin oid nodig die ik niet kan vinden.

iemand een manier om die mpeg wel als svcd te kunnen branden???

Verwijderd

Misschien lukt het met WinonCD :?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 12:45
zegt ie dat de bitrate niet compatible is met svcd 2.0 standaard of iets anders.

kijk anders hier even

http://www.vcdhelper.com/tmpgencsvcd.htm

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, bitrate melding niet compatible met svcd 2.0.....oplossing hiervoor?

ik zal nu je link even checken

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 03:13
Voor SVCD moet je MPEG op een bepaalde manier gemultiplexed worden. Ook moet de bitrate kleiner blijven dan 2550 kbits/sec (ongeveer, exacte grens weet ik niet) en het formaat 480x576 (PAL, 25fps) of 480x480 (NTSC, 29.97 fps) zijn.
Het op de juiste manier multiplexen is zeker belangrijk, dus eventueel moet je je MPEGs eerst demultiplexen en vervolgens weer multiplexen. Bijvoorbeeld met TMGEnc.

Verwijderd

Het formaat hoeft niet persee svcd standaard te zijn. Ik doe meestal 640x512 voor een 720x576 DVD en 576x384 voor een 720x480. Nero zegt dan wel dat de resolutie anders is dan de standaard, maar je kunt gewoon branden. Het beeld wordt zo dof als je een lage resolutie gebruikt.

Verwijderd

Veel standalone players zijn vrij flexibel met de bitrate.
En kunnen vaak zlefs boven de 3000 als bitrate. Nero kan je vertellen niet te zeuren en gewoon te laten branden.
WinOncd 38 zegt dat het nie tgoed is, en laat je ook niet branden.

Gewoon met nero doen en kijken of je
standalone player het snapt.

Verwijderd

Dit staat op de website van Nero:
Information about the MPEG2 Plugin

To record a Super VideoCD (SVCD), you need files in an SVCD compatible format. The MPEG2 Plugin will transform your video files into the format necessary for SVCD. This plugin for Nero is scheduled to be released in August 2001.
Pagina: 1