[BC3] <<Geluid kraakt bij scrollen...>>

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,

Als ik in Winamp een Mp3''tje afspeel en vervolgens WA probeer te verplaatsen of te scrollen in de verkenner gaat het geluid ontzettend kraken.

Nou ben ik er al min of meer achtergekomen dat het aan de videokaart ligt. Bij het scrollen legt die namelijk volledig het busverkeer plat, waardoor de geluidskaart geen data toegevoerd krijgt. Het klinkt echt superirritant! Misschien zeg je dan van: gebruik dan geen andere programma''s, maar ik heb die computer zo nodig i.v.m. dj''en en zo. Ik moet nieuwe nummers opzoeken in Access 2000 en veel Creative-programmatuur voor effecten.

Voor iedereen die een oplossing weet of iemand die bijvoorbeeld een getweakte videokaart driver heeft liggen die niet het busverkeer platlegt even de specs:

*Shuttle mobo met Intel 440BX-chipset
*Celeron 333 Slot1
*64MB RAM
*HD Seagate 40GB 5400
*Philips 48X cd-rom
*Merkloze (A25) Voodoo Rush (lijkt verrekte veel op Hercules Stingray 128)
evt. douw ik er een Stingray in, dat maakt dus ook niks uit!
*SB Live! Player 1024
*NE2000 compatible netwerkkaart

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Heb je een (goedkope) microfoon in je SB?
Haal die er eens uit, als je die hebt.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Zet je soundcard zo ver mogelijk bij je videokaart vandaan, dat wil nogal eens helpen.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Ik heb dat ook gehad met m''n S3virge 4mb pci, toen ik een TNT2 m64 32mb kocht was het over.

Verwijderd

Ik had ooit dit probleem ook,
hier staat de oplossing:
http://www.zefiro.com/vgakills.txt

Wanneer dit niet werkt, zou je ook de kleurendiepte kunnen verlagen, 32bit --> 16bit scheelt al de helft aan data die verplaatst moet worden

• BC3 Victim
Nee, helaas, het is wel het probleem, maar niet de oplossing. Dus, weet iemand nog een driver zonder PCI buslocking, geef dan a.u.b. even een reply''tje!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

is het niet gewoon de processor priority wat hoger zetten?

Verwijderd

Ik ken dit probleem.... Komt echt door een te trage processor.... voor die geluidskaart in combo met winamp enzo... dus nieuwe proc. kopen...

Verwijderd

Klopt, ik had het met me ouwe pc ook, met me huidige nergens last van (zie sig). ouwe was een 266 cyrix

Verwijderd

Hoe kan t dan dat mijn P3-800 het ook heeft?

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Ik meen me te herinneren dat het (bij mij iig) ooit te maken had met de output plugin die je gebruikt... Primair Wave of DirectSound ..

Mark

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• BC3 Victim
Maakt allemaal geen ruk uit, daar ligt het niet aan. Het ligt echt aan die videokaart en trouwens, de priorities heb ik al op het allerhoogst, zodat ''ie nooit overslaat.

Een soortgelijk probleem is er tegenwoordig met een Live! in combinatie met een Via-moederbord, maar daar heb ik zelf geen last van, want ik heb ook een P3-600 op een Asus P3V-4x met SB Live! Retail.

Dus iemand nog een driver zonder pci-buslocking???

Verwijderd

Gelul Want ik heb echt nergens last van

• BC3 Victim
Probeer eens in de properties van je videokaart de hardwareversnelling op geen te zetten, kan een oplossing wezen.

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
heejj, ik heb een se440bx-2 chipset, 400 MHz Celeron en hetzelfde probleem.
videokaarten: Viper V550 (agp) + Voodoo 2 (pci) (jahaa, museumstukje!)

edit:

en 128 MB geheugen, dus 2x zoveel als jij
daar kan het dus niet aan liggen!

• BC3 Victim
-KOD- wat schrijf ik nou, ik heb er zelf ook geen last van, maar er zijn genoeg die wel die SB Live! uit het raam willen keilen omdat dat ding ook zo kraakt bij het scrollen. Hm, die laatste reply ga ik maar eens proberen...

Verwijderd

Ik heb zo''n geluid, net als bij Starwars (als ze met die lichtzwaarden zwaaien) als ik scroll. Niet zo hard maar toch.

• BC3 Victim
Ik heb hetzelfde kloten probleem met mijn tv-kaart. Bij wat processor activiteit, zonder dat mijn tv kaart ''aan'' staat, krijg ik zwaare ruis op mijn speakers. Weet iemand of ik hier iets aan kan doen?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Geplaatst door Vliegend_hert - zondag 20 mei 2001 15:08

--------------------------------------------------------------------------------
Ik had ooit dit probleem ook,
hier staat de oplossing:
http://www.zefiro.com/vgakills.txt
Wanneer dit niet werkt, zou je ook de kleurendiepte kunnen verlagen, 32bit --> 16bit scheelt al de helft aan data die verplaatst moet worden
Kijk dit is tenminste een concrete goede reactie, dat geouwehoer altijd als videokaart te dicht bij geluidskaart, en ook nooit met links, wat een onzin.
Moet je er perse bij zetten "alleen nuttige reacties plz?!?" ik kreeg bij mijn topic ook weer een, "volgens mij is dit niet mijn generatiekloof", en? Daar helpt je me niet meer verder, ik bedoel, wat heb je dan toe te voegen, geef eens duidelijk een oplossing met evt. de nodige links en zeg anders niets.

• conceicao
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04-2024
Chill man, men probeert hem gewoon te helpen. Met deze debiele posts van je wordt het probleem natuurlijk nooit verholpen, omdat niemand meer DURFT te posten.
Mijn tip: download de laatste versie van Winamp op http://www.winamp.com

• BC3 Victim
Nou het heeft allemaal geen ruk geholpen, behalve de hardware-acceleratie op 0 te zetten. Eigenlijk is dat geen optie, omdat je dan verder die videokaart niet fatsoenlijk kan gebruiken, maar op dit moment zie ik geen ander oplossing. Dus in ieder geval bedankt wie die oplossing heeft gepost!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 22 mei 2001 21:33 schreef conceicao het volgende:
Chill man, men probeert hem gewoon te helpen. Met deze debiele posts van je wordt het probleem natuurlijk nooit verholpen, omdat niemand meer DURFT te posten.
Mijn tip: download de laatste versie van Winamp op http://www.winamp.com
Als je iemand helpt, en je zet je post er neer, gebruik dan minimaal wat linkjes ed. om je oplossing te verduidelijken. Als je zo''n probleem wilt verhelpen moet je ook duidelijk zijn.
Pagina: 1