Ik ga vandaag eindelijk een electrische gitaar halen :9! Ik ga met mijn huidige gitaar leraar waarbij ik al 5 jaar klassieke/Spaanse gitaar speel. Ik ga DENK IK voor een 2e hands squier en een mooie tweedehands versterker. Ik houd van Nirvana en lekker rammen op de gitaar
vandaar de grote versterker! Vanmiddag post ik wel als ik hem heb!
Verwijderd
Waarom dan een Squier?
Kurt Cobain speelde volgens mij vaak met Fenders
Misschien kan je denken aan een 2e hands telecaster, mustang of misschien wel een Jag-Stang
Hoeft niet perce van Fender te zijn...
Maar misschien is een Squier ook wel goed
Kurt Cobain speelde volgens mij vaak met Fenders
Misschien kan je denken aan een 2e hands telecaster, mustang of misschien wel een Jag-Stang
Maar misschien is een Squier ook wel goed
een tip: KOOP NOOIT EEN Squier.(ervaring)
Koop dan een standard stratocaster of een mustang
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik ben vanmiddag dus naar de winkel geweest en heb daar een 2e hands squier + tweedehands Gorilla (iedereen kent het
) 150 watt versterker. Is echt geweldig!!!
''K hem met alle accesoires (hoes van 75,-, snoer van 35,- en band van 35,-) voor f 750,- mee mogen nemen! Die versterker zit een verschrikkelijk coole overdrive op en ik heb hem nog niet op 10 durven zetten met de overdrive vol want als je hem dan op een kwart hebt, word je al doof! Alleen nou zit ik met een probleem, de versterker geeft als je het ijzer op de gitaar niet aanraakt een brom geluid alsof ie niet geaard is. Stopcontact is wel geaard en als ik iets van metaal, snaren of zo, aanraak is de ''brom'' weg. Het is niet echt een brom maar een zoem. Toen ik een keer de gitaar met mijn onderarm aanraakte kreeg ik best wel een schok. Heeft iemand misschien een tip?
huum zelf heb ik ook een Squier bevalt goed,Op zaterdag 19 mei 2001 13:42 schreef Forced het volgende:
een tip: KOOP NOOIT EEN Squier.(ervaring)
maar ja het is ook mijn eerste elektrische
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Same here.Op zaterdag 19 mei 2001 22:24 schreef namlessom het volgende:
[..]
huum zelf heb ik ook een Squier bevalt goed,
maar ja het is ook mijn eerste elektrische
Fijn gitaartje... op school hebben ze erook een en daar speelde ik altijd op. Een kameraad van mij heeft een echte 2e hands Strat! Ik merk niet zo heel veel verschil, maar ik ben ook geen kenner!
Heb ik ook weleens last van gehad (alleen niet zo erg).Op zaterdag 19 mei 2001 22:15 schreef LenL het volgende:
Alleen nou zit ik met een probleem, de versterker geeft als je het ijzer op de gitaar niet aanraakt een brom geluid alsof ie niet geaard is. Stopcontact is wel geaard en als ik iets van metaal, snaren of zo, aanraak is de ''brom'' weg. Het is niet echt een brom maar een zoem. Toen ik een keer de gitaar met mijn onderarm aanraakte kreeg ik best wel een schok. Heeft iemand misschien een tip?
Wat je kan doen is de buitenkant van de plug die in de versterker zit aarden. Als het goed is het dan opgelost.
Squier strtocaster is een heel goede gitaar. Zeker als het je eerste is. Heb er zelf ook een. Speelt als een tiet. Als je erg veel speelervaring hebt is inderdaad een echte fender een stukje lekkerder maar qua geluid kan je met beide hetzelfde bereiken.
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Verwijderd
Dat zoemen of brommen komt door de elementen dit zijn namelijk singlecoil (enkele spoel) elementen. Dit is te verhelpen door je elementen te vervangen met een betere kwaliteit.
Dat weet ik ook wel, maar als ik mijn hand ergens op een stuk metaal leg is het weg, dan hoor ik nog wel de single-coil brom. Maar deze is een stuk harder.
heb ik ook last van als ik bij mijn gitaarleraar zit te spelen..
bij mij thuis geen last van brom...
beide stopcontacten zijn NIET geaard..
als ik jou was zou ik eens gaan zoeken naar Transformatoren die in de buurt liggen... halogeentrafo''s of van die stekker dingen ofzo ?
suc6.. btw. ik speel op een Washburn gitaar en een Marshall amp.. (wil alleen een keer een zwaardere versterker.. de gitaar is echt fijn)
bij mij thuis geen last van brom...
beide stopcontacten zijn NIET geaard..
als ik jou was zou ik eens gaan zoeken naar Transformatoren die in de buurt liggen... halogeentrafo''s of van die stekker dingen ofzo ?
suc6.. btw. ik speel op een Washburn gitaar en een Marshall amp.. (wil alleen een keer een zwaardere versterker.. de gitaar is echt fijn)
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Persoonlijk vind ik squiers niet zo fantastisch, maar om mee te beginnen is het zeker niet verkeerd.
Ik denk alleen dat je snel zult merken dat je toch meer wil, en dan koop je over 2 of 3 jaar alsnog een Ibanez, Fender, Epiphone of misschien zelfs een Gibson of wat dan ook... je zal gewoon merken dat er betere merken zijn dan Squier. En dat vind ik dan toch altijd zonde van je geld (had dan gelijk een goeie gekocht, denk ik dan).
Magoed, de eerste poos zul je zowiezo wel veel plezier aan je gitaartje beleven hoor
Zeker als je er een vette versterker bij hebt, dan klinkt het gelijk lekker bruut 
Veel suc6 & plezier ermee!
Ik denk alleen dat je snel zult merken dat je toch meer wil, en dan koop je over 2 of 3 jaar alsnog een Ibanez, Fender, Epiphone of misschien zelfs een Gibson of wat dan ook... je zal gewoon merken dat er betere merken zijn dan Squier. En dat vind ik dan toch altijd zonde van je geld (had dan gelijk een goeie gekocht, denk ik dan).
Magoed, de eerste poos zul je zowiezo wel veel plezier aan je gitaartje beleven hoor
Ik zou toch liever heel graag een oplossing willen voor mijn probleem. En hoeze moet ik opzoek naar transformators?
je monitor kan erg veel storing geven
Verwijderd
Helemaal mee eens. Heb mijn Squier nu ongeveer een jaar, samen met een Squier 10W amp. Gitaartje is best leuk, maar ik merk wel dat ik toe ben aan een andere amp, als ik het vergelijk met wat er bijvoorbeeld bij de lokale muziekwinkel (waar ik ook les heb) staat. Dus ik ga binnenkort een nieuwe amp kopen en pas later een andere gitaar. Waarschijnlijk een echte Strat, maar dat zie ik dan wel weer.Op zondag 20 mei 2001 01:53 schreef DeepFreezer het volgende:
Persoonlijk vind ik squiers niet zo fantastisch, maar om mee te beginnen is het zeker niet verkeerd.
Magoed, de eerste poos zul je zowiezo wel veel plezier aan je gitaartje beleven hoorZeker als je er een vette versterker bij hebt, dan klinkt het gelijk lekker bruut
Gibson Gothic Flying V
Het is niet de monitor want de gitaar zit er te ver vanaf. En denk je dat ik daar niet meteen aan had gedacht. Ik heb alle electrische apparaten in de kamer uitgezet!
Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Verwijderd
Ik heb ook een gitaartje, maar bij sommige snaren (vooral de bassnaren) hoor ik als ik ze aansla een soort van gerammel, alsof ze de snaren ergens tegen aanslaan. Is dit normaal voor een goedkope gitaar?
Dat gebrom ken ik (squier stratocaster).
Het kan van TL en natuurlijk de Monitor komen, maar zonder die doet ie `t ook nog.
Er zit zelfs nog een extra draadje binnen in het gitaar dat vanaf het metale deel waar je de plug in drukt loopt naar het metale gedeelte bij de tremmolo. Maar ondanks bromt ie ook nog.
Toch maar `ns een echt gitaar kopen
Het kan van TL en natuurlijk de Monitor komen, maar zonder die doet ie `t ook nog.
Er zit zelfs nog een extra draadje binnen in het gitaar dat vanaf het metale deel waar je de plug in drukt loopt naar het metale gedeelte bij de tremmolo. Maar ondanks bromt ie ook nog.
Toch maar `ns een echt gitaar kopen
Verwijderd
Alle Squiers brommen een beetje, dat hoort erbij. Zelfs ouwere Fenders hebben dit.
De nieuwere Strats van Fender zijn niet voor niets uitgerust met nieuwe pick-ups om dat gebrom te beperken. Maar Squiers hebben dit, voor zover ik weet, niet.
En dat van die schok... misschien statische elektriciteit? Het kan bijna niet dat de elementen van je gitaar oid een schok krijgt, want de spanning van die dingen is zo laag dat je nooit kan voelen.
De nieuwere Strats van Fender zijn niet voor niets uitgerust met nieuwe pick-ups om dat gebrom te beperken. Maar Squiers hebben dit, voor zover ik weet, niet.
En dat van die schok... misschien statische elektriciteit? Het kan bijna niet dat de elementen van je gitaar oid een schok krijgt, want de spanning van die dingen is zo laag dat je nooit kan voelen.
Verwijderd
Niet om iemand af te zeiken maar die Squiers zijn wel zo slecht! Ze klinken beter in de openhaard dan dat als je er op speelt.
Fender pushed die dingen bij elke beginner door de strot en iedereen koopt die krengen omdat ze op de "echte" lijken. Maar een echte fender (gemaakt in Amerika en niet in Korea) heb je niet onder 4000 piekjes. Geldt ook voor Epiphone (slechte imitatie van moederbedrijf Gibson), alhoewel deze wel wat beter klinken. Als je een gitaar koopt moet je gewoon iets kopen van boven de 1200 gulden. Dat is de magische grens. Daaronder is het wrakhout.
Voorbeeld:
Een goede pickup (Dimarzio, QM, Seymour Duncan) kost alleen al rond de 200 per stuk!
In mijn Ibanez (John Petrucci Limited Edition) zitten 2 Dimarzio humbuckers en 1 single coil. Das dus al 600,- . Dan krijg je nog het tune-gedeelte (floyd-rose bridge=1500,-), goeie machine-heads (50 per stuk X 6 =300). Dan zit je al op 2400. Dan nog goed hout (body uit 1 stuk voor max. sustain. fl 2000,-) Dan zit je al op 4400,-. Goede electronica (chip board, treble, bass)=250,-. Kom je op 4650,-. Lak, nek veilen, nek zetten, hals inleggen, manuren etc. En dan nog de marge voor de winkelier: fl 6000,-
Dus hoe kan je dan voor 400 piek een gitaar in elkaar zetten! Kan dus niet.
Mijn voorkeur gaat zelf uit naar Ibanez. Ik heb een John Petrucci Limited Edition (zijn er 400 van gemaakt
en een 6-string JEM (steve Vai zonde monkeygrip). Deze bevallen echt goed! Over 2 maanden heb ik eindelijk mijn 7 string Vai binnen 
Wat ik dus wil zeggen is: ff doorsparen en koop dan een gitaar waar je na 3 jaar nog blij mee bent en die met je mee kan groeien.
En wat voor versterker je speelt (en gitaar) hangt natuurlijk helemaal van je smaak af en de muzieksoort die je speelt. Mijn voorkeur gaat uit naar MESA/BOOGIE.
Mijn set: 19" rocktron tube driven pre-amp met digitale fx-processor (midi-geschakeld met een roland controller). Korg digital tuner ertussen en een MESA/BOOGIE 50/50 stereo tube-amp 19" uitvoering. London City speaker cabinetten (2 stuks van 4X12").
Veel succes met je keuze!
Fender pushed die dingen bij elke beginner door de strot en iedereen koopt die krengen omdat ze op de "echte" lijken. Maar een echte fender (gemaakt in Amerika en niet in Korea) heb je niet onder 4000 piekjes. Geldt ook voor Epiphone (slechte imitatie van moederbedrijf Gibson), alhoewel deze wel wat beter klinken. Als je een gitaar koopt moet je gewoon iets kopen van boven de 1200 gulden. Dat is de magische grens. Daaronder is het wrakhout.
Voorbeeld:
Een goede pickup (Dimarzio, QM, Seymour Duncan) kost alleen al rond de 200 per stuk!
In mijn Ibanez (John Petrucci Limited Edition) zitten 2 Dimarzio humbuckers en 1 single coil. Das dus al 600,- . Dan krijg je nog het tune-gedeelte (floyd-rose bridge=1500,-), goeie machine-heads (50 per stuk X 6 =300). Dan zit je al op 2400. Dan nog goed hout (body uit 1 stuk voor max. sustain. fl 2000,-) Dan zit je al op 4400,-. Goede electronica (chip board, treble, bass)=250,-. Kom je op 4650,-. Lak, nek veilen, nek zetten, hals inleggen, manuren etc. En dan nog de marge voor de winkelier: fl 6000,-
Dus hoe kan je dan voor 400 piek een gitaar in elkaar zetten! Kan dus niet.
Mijn voorkeur gaat zelf uit naar Ibanez. Ik heb een John Petrucci Limited Edition (zijn er 400 van gemaakt
Wat ik dus wil zeggen is: ff doorsparen en koop dan een gitaar waar je na 3 jaar nog blij mee bent en die met je mee kan groeien.
En wat voor versterker je speelt (en gitaar) hangt natuurlijk helemaal van je smaak af en de muzieksoort die je speelt. Mijn voorkeur gaat uit naar MESA/BOOGIE.
Mijn set: 19" rocktron tube driven pre-amp met digitale fx-processor (midi-geschakeld met een roland controller). Korg digital tuner ertussen en een MESA/BOOGIE 50/50 stereo tube-amp 19" uitvoering. London City speaker cabinetten (2 stuks van 4X12").
Veel succes met je keuze!
Verwijderd
Ik heb ook als beginner een squier gekocht, het is best een leuk gitaartje om te beginnen, kan er een beetje op pingelen enz, maar heb nu gelukkig wel een epiphone les paul met semour duncun humbuckers... hij speelt echt ZO EXTREEM veel beter dan een squier.. terwijl je nog steeds rond de 16 zit (1100 gitaar + 500 voor de elementen), sustain is zeer goed, en geluidskwalitiet ook door de nieuwe hummbuckers..., ik heb er ook een lekkere marshall versterker bij met 4*12" speekerbox, en daardoor blaas ik echt iedereen weg
... , squier is echt nix vergleken met die epiphone (natuurlijk zijn nog duurdere gitaren nog beter.. maar heb geen geld voor
)..
Goeie raad....haal een Ibanez 7 string.
Kun je alles mee (hele lage en hele hoge tonen)
Enne KoRn rules
Grtz Fire_escape
Enne KoRn rules
Grtz Fire_escape
Verwijderd
Tsja... leuk advies, maar ik denk dat dat toch allemaal een beetje boven het budget van die jongen ligt.
Verwijderd
Die brom is snel verholpen. Als je zonder die tremelo kan leven. Gewoon die metalen arm eruitdraaien (wel de goede kant op aub, anders kan ie nooit meer terug mocht je dat willen).
Zelf ook ee Squier gehad. Was er verre van tevreden mee. Misschien omdat ik een keertje op een Gibson LP had gespeeld. Die klonk overigens ook een stuk voller dan die Squier. Maar ja, prijsverschil was ook heftig.
Zelf ga ik toch maar eens een Epiphone proberen. Een Gibson zit er vlp niet in voor mij...
Zelf ook ee Squier gehad. Was er verre van tevreden mee. Misschien omdat ik een keertje op een Gibson LP had gespeeld. Die klonk overigens ook een stuk voller dan die Squier. Maar ja, prijsverschil was ook heftig.
Zelf ga ik toch maar eens een Epiphone proberen. Een Gibson zit er vlp niet in voor mij...
Verwijderd
Leuke grappen over die Squiers, maar er zitten echt fantastische dingen tussen. Je moet ze alleen niet gaan bestellen maar gewoon in de winkel bespelen en dan kopen als ze je bevallen. Squier P-bass, Jagmaster (jaguar met humbuckers), Telecasters, Stratocasters, er zitten altijd wel een zooi goede exemplaren tussen. De kwaliteit van de nieuwe Squier Jagmaster is echter om te huilen, als je zoeen wilt, moet je een uit de oude serie (1996-1998 ofzo) kopen. De bodies van de Squier gitaren zijn vaak erg goed, maar de humbuckers zijn van matige kwaliteit. Maar ja, die kan je altijd vervangen met hele goeie (S-Duncan, DiMarzio) en de rest van de gitaar origineel houden...
Heb zelf een Squier Jagmaster. Klinkt een beetje minder dan een echte Fender Fat-strat (humbuckers) of iets dergelijks, maar speelt minstens even goed.
Heb zelf een Squier Jagmaster. Klinkt een beetje minder dan een echte Fender Fat-strat (humbuckers) of iets dergelijks, maar speelt minstens even goed.
DeepFreezer is helemaal gelijk, al die troep zit allemaal ver boven mijn budget! Ik heb dus inmiddels al (Zie mijn 2e post) een tweedehands Squier stratocaster model, een Chinese. Hij speelt hartstikke super fijn en er zit een heerlijk geluid in. Hij speelt beter dan de squier bij mij op school en ik merk ook niet zo veel verschil met de echte Strat van een kameraad. Vooral de versterker gaat verschrikkelijk hard. En wie die tip gaf om de tremolo eruit te halen, ik heb er geen en als ik er al een had dan had ik hem er toch al uitgehaald! Het snoer is ook goed, hartstikke dik met vergulden plugs, dus ik moet dat aarde probleem nog verder onderzoeken.
Ik weet al bijna zeker dat het uit de versterker komt, want als ik hem heel hard zet (echt hard
) dan krijg ik best wel harde schokken in mijn linker hand. Ik kan ook eens opnemen hoe het klinkt, ik post het later wel!
Ik weet al bijna zeker dat het uit de versterker komt, want als ik hem heel hard zet (echt hard
Verwijderd
hmm, schokken heb ik nooit gehad. Zelf had ik ook een Squier China Strat. Daar zat wel een tremelo op. Nadat ik die arm eraf had geschroeft was bij mij het gebrom over. Smaken verschillen. Ik geloof namelijk niet dat Fender niet een bepaalde standaard heeft voor de kwaliteit. Zelf vond ik de smalle hals niet prettig.
Verwijderd
Ik zit nou ''s een beetje alle reacties door te lezen, maar waar ik nu benieuwd naar ben is wat ieders niveau is op de gitaar...
..Want iedereen zit wel zo te snakken van ik heb zo''n en zo''n gitaar en zo, maar wat is je niveau?
Ik bijvoorbeeld:
Ben nu iets meer dan 3 jaar aan het spelen en weet heel van de theorie af (akkoord formules, scales, etc.), kan bijna alles wel spelen wat ik wil. (behalve sommige dingen van Yngwie Malmsteen en Dreamtheater zijn soms nog wel wat aan de pittige kant)
Ik speel slag-gitaar en lead-gitaar.
Dus wat is jullie niveau allemaal want daar ben ik echt wel naar benieuwd.
Ps, mijn setup:
Marshall 100W Valvestate versterker
Mesa/Boogie Pre-floor-amp
Ibanez JEM (steve vai) gitaar met superlage action (natuurlijk floyd rose brug)
Yamaha Pacifica gitaar
Gibson Explorer met Dimar. pickups
Gibson Les Paul custom
BOSS MT2 Metalzone stompbox
Line6 POD2 (amp/cab simulator & fx)
..Want iedereen zit wel zo te snakken van ik heb zo''n en zo''n gitaar en zo, maar wat is je niveau?
Ik bijvoorbeeld:
Ben nu iets meer dan 3 jaar aan het spelen en weet heel van de theorie af (akkoord formules, scales, etc.), kan bijna alles wel spelen wat ik wil. (behalve sommige dingen van Yngwie Malmsteen en Dreamtheater zijn soms nog wel wat aan de pittige kant)
Ik speel slag-gitaar en lead-gitaar.
Dus wat is jullie niveau allemaal want daar ben ik echt wel naar benieuwd.
Ps, mijn setup:
Yamaha Pacifica gitaar
Gibson Les Paul custom
Het zijn inderdaad gewoon leuke gitaartjes om mee te beginnen.
Ik ben zelf op een enorm brakke Condor gitaar begonnen
. Leuk om ff te kijken of je het leuk blijft vinden en dan na een jaar of zo een goede gitaar kopen.
Zo heb ik zelf nu een Ibanez S540LTD
Nu ben ik begonnen met basgitaar spelen en heb ik dus een basje gekocht voor 600 gulden (relatief goedkoop) en als ik over een jaar nog steeds zo veel speel dan gooi ik er lekker weer een paar duizend gulden tegenaan.
Ik ben zelf op een enorm brakke Condor gitaar begonnen
Zo heb ik zelf nu een Ibanez S540LTD
Nu ben ik begonnen met basgitaar spelen en heb ik dus een basje gekocht voor 600 gulden (relatief goedkoop) en als ik over een jaar nog steeds zo veel speel dan gooi ik er lekker weer een paar duizend gulden tegenaan.
Verwijderd
??? Squier is oorspronkeleijk gewoon een Japanse Fender.. Het grootste verschil is de afwerking van de toets, die is niet ''gescand'' met infrarood voor het vlakken. T''is altijd een vreselijk stuk beter dan een imitatie Fender..
Enneh, pas als de fretten gaan slijten krijg je problemen. Onze ''band leider'' (hahaha.. ach ja, eigenlijk issie dat wel
) heeft met zijn nieuwe gekochte Fender uit ''83 tot 2001 kunnen doen met de hals. Die is net gereviseerd voor 600 piekens.. *ehum*
Dat is het grootste verschil tussen een Squir of een USA Fender.. de hals .. Hij zal iets minder goed zijn, eerder slijten , en een revisie is te duur.
Dat gebrom...
1) je kunt een duurdere kabel proberen. Om zonder brom te werken heb je een kabel met dubbele afscherming nodig. Dat is een laagje koolstof houdend plastic dat tussen de laag massa draden en de kern zit.
Als ik het goed begrijp heb je een kabel nu van 35 piek, die zou dat al moeten zijn.
2) Misschien.. weet je nu waarom die versterker daar 2e hands stond...
Probeer de installatie anders gewoon eens op een andere plek in het huis. Zoek een stopcontact op een andere groep. Badkamer, schuur, zolder....
Keep on rocking !!!!
Greetz,
Hooi.
Enneh, pas als de fretten gaan slijten krijg je problemen. Onze ''band leider'' (hahaha.. ach ja, eigenlijk issie dat wel
Dat is het grootste verschil tussen een Squir of een USA Fender.. de hals .. Hij zal iets minder goed zijn, eerder slijten , en een revisie is te duur.
Dat gebrom...
1) je kunt een duurdere kabel proberen. Om zonder brom te werken heb je een kabel met dubbele afscherming nodig. Dat is een laagje koolstof houdend plastic dat tussen de laag massa draden en de kern zit.
Als ik het goed begrijp heb je een kabel nu van 35 piek, die zou dat al moeten zijn.
2) Misschien.. weet je nu waarom die versterker daar 2e hands stond...
Probeer de installatie anders gewoon eens op een andere plek in het huis. Zoek een stopcontact op een andere groep. Badkamer, schuur, zolder....
Keep on rocking !!!!
Greetz,
Hooi.
Verwijderd
Nee, jij hebt niets meer te snakken... Je hebt alles alDus wat is jullie niveau allemaal want daar ben ik echt wel naar benieuwd.
Ps, mijn setup:
Yamaha Pacifica gitaar
Gibson Les Paul custom
Effe serieus. Ik denk niet dat het belangrijk is welk niveau iemand speelt. Zolang hij / zij maar lol heeft in wat ie doet. Dat is het enige wat telt. Waarmee dit gebeurd is niet van belang. De enige voorwaarde is dat het instrument je moet motiveren. Voor mij is gitaar niet mijn eerste hobby. Dat blijft nog altijd mijn synths en samplers. Daar gaat dus ook het meeste van mijn geld naartoe. Sterker nog, ik had pas geleden mijn Squier + Philipson versterker en de Zoom3000s verkocht voor de aanschaf van een oude Waldorf synth. Heb ik anderhalf jaar voor moeten zoeken. Dus had even direct geld nodig. Dat ik niet tevreden was met die China Strat maakte het minder moeilijk hem verkopen.
Ik kan niet zeggen dat ik het gitaarspelen nu niet mis, maar ik wil nu niet overhaast een nieuwe halen. Die Squier had ik gehaald op aanraden van de winkelier als beginnersgitaartje. Was binnen 10 minuten (inclusief afrekenen) alweer de winkel uit. Was een van de domste dingen die ik ooit heb kunnen doen. Zelf de tijd nemen om te kijken / luisteren of het je iets doet is gewoon erg belangrijk.
''t Gekke is dat ik bij de aankoop van mijn synthesizers wel altijd de tijd nam. Winkeliers hebben me gewoon 3 of 4 uurtjes moeten laten spelen met die dingen. Maar foutieve aankopen heb ik daardoor nooit gemaakt.
Verwijderd
100% met je eens en beetje hetzelfde verhaal hierOp dinsdag 22 mei 2001 12:42 schreef dopy het volgende:
[..]
Nee, jij hebt niets meer te snakken... Je hebt alles al
Effe serieus. Ik denk niet dat het belangrijk is welk niveau iemand speelt. Zolang hij / zij maar lol heeft in wat ie doet. Dat is het enige wat telt. Waarmee dit gebeurd is niet van belang. De enige voorwaarde is dat het instrument je moet motiveren. Voor mij is gitaar niet mijn eerste hobby. Dat blijft nog altijd mijn synths en samplers. Daar gaat dus ook het meeste van mijn geld naartoe. Sterker nog, ik had pas geleden mijn Squier + Philipson versterker en de Zoom3000s verkocht voor de aanschaf van een oude Waldorf synth. Heb ik anderhalf jaar voor moeten zoeken. Dus had even direct geld nodig. Dat ik niet tevreden was met die China Strat maakte het minder moeilijk hem verkopen.
Ik kan niet zeggen dat ik het gitaarspelen nu niet mis, maar ik wil nu niet overhaast een nieuwe halen. Die Squier had ik gehaald op aanraden van de winkelier als beginnersgitaartje. Was binnen 10 minuten (inclusief afrekenen) alweer de winkel uit. Was een van de domste dingen die ik ooit heb kunnen doen. Zelf de tijd nemen om te kijken / luisteren of het je iets doet is gewoon erg belangrijk.
''t Gekke is dat ik bij de aankoop van mijn synthesizers wel altijd de tijd nam. Winkeliers hebben me gewoon 3 of 4 uurtjes moeten laten spelen met die dingen. Maar foutieve aankopen heb ik daardoor nooit gemaakt.
Ik ben geen gitarist, maar toetsenist/songwriter. Speel nu zo''n 6 jaar vol enthousiasme
Verder speel ik een jaar of 2 akoestisch gitaar (geen les, gewoon een boek gekocht en tot op de dag van vandaag elke dag 3 uur geoefend en veel van tabs spelen), vooral omdat ik het leuk vind om ''es wat anders te spelen. Bovendien is het handig om mee te nemen naar ''t strand enzo (vinden chicks altijd leuk)
Echte gitaarskills heb ik niet (tenzij je barre een skill wil noemen
En op mn Korg speel ik iedereen eruit
Verwijderd
Ok, niveau:
Speel 10 jaar electrisch gitaar, heb 1 jaar conservatorium gedaan (lichte muziek) en heb o.a. in veel blues en jazz combo''s gespeeld. Ben me nu helemaal aan het richten op florida-style death-metal. Zit enorm veel uitdaging in je kan er alles inproppen.
Grote voorbeelden: Steve Vai, John Petrucci, Jason Becker, Jeff Loomis, Paul Masdival, Yngwie Malmsteen, Michael Romeo.
Favo Bands van het moment: Cynic, Meshuggah, Suffocation, Cannibal Corpse, Nile, Cryptopsy, Dream Theater en bijna alle prog-metal (Pain of Salvation, Ayreon, Symphony X)
Set: zie een paar posts terug..
Speel 10 jaar electrisch gitaar, heb 1 jaar conservatorium gedaan (lichte muziek) en heb o.a. in veel blues en jazz combo''s gespeeld. Ben me nu helemaal aan het richten op florida-style death-metal. Zit enorm veel uitdaging in je kan er alles inproppen.
Grote voorbeelden: Steve Vai, John Petrucci, Jason Becker, Jeff Loomis, Paul Masdival, Yngwie Malmsteen, Michael Romeo.
Favo Bands van het moment: Cynic, Meshuggah, Suffocation, Cannibal Corpse, Nile, Cryptopsy, Dream Theater en bijna alle prog-metal (Pain of Salvation, Ayreon, Symphony X)
Set: zie een paar posts terug..
Ik heb een Ibanez 7 stringsOp maandag 21 mei 2001 17:18 schreef Fire_escape het volgende:
Goeie raad....haal een Ibanez 7 string.
Enne KoRn rules
Grtz Fire_escape
* BC3 Victim ook wel KoRnGuy
kan je zien hoe het verschilt:
(multyplex etc
)
maar ik hebbem nog steeds en een vriend van me die wel kan spelen (
) die pakt em toch altijd weer even vast omdat ie zo lekker speelt, en dat vind hij niet alleen...
(daarbij ook nog never nooit niet hoeven bijstellen)
ik wil maar zeggen, je moet ook en beetje mazzel hebben met die dingen...
zoals al eerder gezegt, wil je een gitaar kopen, ga dan naar de winkel en speel..
en kies dan niet een merk..maar een gitaar!!!
heb niet zolang geleden een western gekocht van het merk "cort" (nooit van gehoord totdat ik dezelfde gitaar terug zag bij musicmaker (?))
anyway, ik heb die genomen omdat die het lekkerste speelde en het beste klonk, fender ernaast, die was om te huilen...bedoel maar...
was ook mijn eerste elektrische gitaar, zo''n 13 jaar terug, koste nix, was nix, is nixIk ben zelf op een enorm brakke Condor gitaar begonnen . Leuk om ff te kijken of je het leuk blijft vinden en dan na een jaar of zo een goede gitaar kopen.
maar ik hebbem nog steeds en een vriend van me die wel kan spelen (
zoals al eerder gezegt, wil je een gitaar kopen, ga dan naar de winkel en speel..
heb niet zolang geleden een western gekocht van het merk "cort" (nooit van gehoord totdat ik dezelfde gitaar terug zag bij musicmaker (?))
anyway, ik heb die genomen omdat die het lekkerste speelde en het beste klonk, fender ernaast, die was om te huilen...bedoel maar...
tijd voor verandering.
Verwijderd
Die toets van mij was zeker geen laminaat.[b]
Ik dacht dat de squiers ook van laminaat waren...
Zelfde vond ik met een yamaha western (niet gekocht btw) speelde super (was iets van 700 piek) toen heb ik een gitaar van 2000 !!!! piek gepakt, en die speelde klote.Op woensdag 23 mei 2001 00:18 schreef obme_ief het volgende:
kan je zien hoe het verschilt:
[..]
was ook mijn eerste elektrische gitaar, zo''n 13 jaar terug, koste nix, was nix, is nix(multyplex etc
)
maar ik hebbem nog steeds en een vriend van me die wel kan spelen () die pakt em toch altijd weer even vast omdat ie zo lekker speelt, en dat vind hij niet alleen...
Als we over niveau gaan praten stop ik er wel mee. Want ik ben nog maar (ahum) 14. Ik speel nu ongeveer 5 jaar klassiek maar ben er pas 1,5 jaar serieus aan gaan werken. En met die rare brom leer ik wel leven, ik weet nu wel zeker dat het aan de versterker ligt maar ja.. Ik ben supertevreden over die versterker. En nog even iets naar die patser met zoveel gitaren, als ik later groot ben en ik veel verdien koop ik nog meer dan jij 
edit:
Moeilijke taal Nederlands!
Moeilijke taal Nederlands!
squier stratocaster reporting in 
hij is tot nu toe goed bevallen...de elementen zijn op zich goed enzo...niks tegen op een squier
alhoewel een ibanez RG550 natuurlijk ook lekker is
nivo:
10 jaar gitaar spelen , 7 jaar les (5 klassiek en 2 jaar electrieks)
voorbeelden: Fredrik Thordendahl(Meshuggah)
hij is tot nu toe goed bevallen...de elementen zijn op zich goed enzo...niks tegen op een squier
alhoewel een ibanez RG550 natuurlijk ook lekker is
nivo:
10 jaar gitaar spelen , 7 jaar les (5 klassiek en 2 jaar electrieks)
voorbeelden: Fredrik Thordendahl(Meshuggah)
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Ik dacht dat de squiers ook van laminaat waren...Op dinsdag 22 mei 2001 10:14 schreef Hooi het volgende:
??? Squier is oorspronkeleijk gewoon een Japanse Fender.. Het grootste verschil is de afwerking van de toets, die is niet ''gescand'' met infrarood voor het vlakken. T''is altijd een vreselijk stuk beter dan een imitatie Fender..
Enneh, pas als de fretten gaan slijten krijg je problemen. Onze ''band leider'' (hahaha.. ach ja, eigenlijk issie dat wel) heeft met zijn nieuwe gekochte Fender uit ''83 tot 2001 kunnen doen met de hals. Die is net gereviseerd voor 600 piekens.. *ehum*
Verwijderd
Ligt er aan. De nieuwere Fenders hebben geen losse toets, de oudere wel. En dat zal wel nog steeds leverbaar zijn, als je een donkere toets wil, moeten de daar ander hout op zetten.
Verwijderd
Die van mij bromt ookOp zondag 20 mei 2001 18:38 schreef LenL het volgende:
Het is niet de monitor want de gitaar zit er te ver vanaf. En denk je dat ik daar niet meteen aan had gedacht. Ik heb alle electrische apparaten in de kamer uitgezet!
Ik heb zelfs een keer een rusische radio zender op die van mij ontvangen
Als je radio wilt ontvangen moet je gewoon een paar lange snoeren nemen, een wah tussen je gitaar en de versterker doen en het volume flink open draaien.
Kun je de wah als tuner gebruiken.
Zo heb ik een keer in de oefenruimte marya curry uit de Marshall amp gekregen
Oh ja, en over mijn huidige speel niveau. Ongeveer 5 op de schaal van Richter bij het volume op 3/4
<edit> typen is ook een vak </edit>
Kun je de wah als tuner gebruiken.
Zo heb ik een keer in de oefenruimte marya curry uit de Marshall amp gekregen
Oh ja, en over mijn huidige speel niveau. Ongeveer 5 op de schaal van Richter bij het volume op 3/4
<edit> typen is ook een vak </edit>
Verwijderd
Ik heb ongeveer 3 jaar gitaar gespeeld op een Gibson Les Paul, erg lekker geluidje!
Inmiddels speel ik al 12 jaar drums maar dat is weer een ander verhaal
Inmiddels speel ik al 12 jaar drums maar dat is weer een ander verhaal
Verwijderd
Ik ben dik tevreden met mijn :
Gibson Les Paul Studio
Gibson Les Paul Smart Wood
19" Mesa Boogie 50/50
Marshall 4x12"
Korg 19" Tune rack.
Voor gitaren zou ik voor Gibson gaan maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Verder heb je geen 7 snaren nodig om ''zware'' tonen te krijgen. Je kan ook gewoon lager stemmen. naar D bijvoorbeeld... ;>:)
Gibson Les Paul Studio
Gibson Les Paul Smart Wood
19" Mesa Boogie 50/50
Marshall 4x12"
Korg 19" Tune rack.
Voor gitaren zou ik voor Gibson gaan maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Verder heb je geen 7 snaren nodig om ''zware'' tonen te krijgen. Je kan ook gewoon lager stemmen. naar D bijvoorbeeld... ;>:)
Verwijderd
Nou, drop-D geeft echt nog niet zo''n bruut laag geluid als een 7-snarige met lage B (eventueel drop-A)Op donderdag 24 mei 2001 09:54 schreef CRiViT het volgende:
Verwijderd
HEt ligt er maar net aan wat je budget is. Zo''n versterker is aardig duur. Voor een beetje versterker ben je al 1000 piek kwijt
. Als je voor een 2e hands gaat koop geen Squire (het zijn gewoon Fender onderdelen met goedkoop eikenhout) HEt is een leuk gitaartje alleen niet voor optredens. Die dingen ontstemmen sneller omdat het hout waarvan ze gemaakt zijn sneller uitzet bij warmte veranderingen. Dus als je van binnen waar het lekker 20 graden is ofzo naar buiten gaat waar het al gauw een paar graden kouder is ontstem die gitaar meteen. Niet echt veel maar je kunt het wel merken als je speelt.
Ik heb nu een Ibanez JEM UV777 costumized
Maar daar zou ik als beginner niet aan beginnen
Duur en alleen mooi te bespelen met een vette versterker
(Marshall VS26R Combo)
Een tip: bezuinig vooral niet op de versterker. Dat is eigenlijk het belangrijkste.
Ik heb nu een Ibanez JEM UV777 costumized
Maar daar zou ik als beginner niet aan beginnen
Een tip: bezuinig vooral niet op de versterker. Dat is eigenlijk het belangrijkste.
zo duur hoeft een versterker nu ook weer niet te zijn hoor.
Ik heb zelf een carlsbro 85 watt blaasbak en die was geloof ik iets onder de 700. En hij is clean erg mooi (beter dan een marshall maar dat spreekt voor zich) en scheurt als een dwaas. In de oefenruimte speel ik altijd op een Marshall jcm900 en die haalt het bij lange na niet
Als je een versterker wilt kopen moet je wel van te voren goed nadenken over wat je wilt spelen. Als je voornamelijk clean speelt zou je bv een ''hughes en kettner'' (knetter) combo kunnen kopen. Die zijn niet zo heel duur en clean erg mooi. Scheurt ook wel een beetje maar zit wel een droog scheur geluid in waar je van moet houden.
Als je voornamelijk wilt scheuren kun je eventueel een peavy proberen of gewoon een pedaaltje bij je versterker kopen. Marshall heeft een scheurpedaal waar een enorm mooi en rijk geluid uit komt.
Nou, dit wou ik dus ff kwijt, kijk maar wat je er mee doet
Ik heb zelf een carlsbro 85 watt blaasbak en die was geloof ik iets onder de 700. En hij is clean erg mooi (beter dan een marshall maar dat spreekt voor zich) en scheurt als een dwaas. In de oefenruimte speel ik altijd op een Marshall jcm900 en die haalt het bij lange na niet
Als je een versterker wilt kopen moet je wel van te voren goed nadenken over wat je wilt spelen. Als je voornamelijk clean speelt zou je bv een ''hughes en kettner'' (knetter) combo kunnen kopen. Die zijn niet zo heel duur en clean erg mooi. Scheurt ook wel een beetje maar zit wel een droog scheur geluid in waar je van moet houden.
Als je voornamelijk wilt scheuren kun je eventueel een peavy proberen of gewoon een pedaaltje bij je versterker kopen. Marshall heeft een scheurpedaal waar een enorm mooi en rijk geluid uit komt.
Nou, dit wou ik dus ff kwijt, kijk maar wat je er mee doet
Pagina: 1