Toon posts:

[BC3] Digitale fotocamera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is tegenwoordig een van de beste digitale camera voor ongeveer f 700,-

Is de HP C215 een goede? Ik las dat er daar geen oplaadbare batterijen in kunnen. Is dat echt zo? Kan iemand die een C215 heeft, het een en ander over deze camera zeggen.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Surf ff naar www.dpreview.com, daar vind je veel info over dit toestelletje.

Of anders [topic=164230]

succes!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

Exirion

Gadgetfetisjist

Gebruik alsjeblieft even de search, want in een paar dagen tijd ben je al de zoveelste die deze vraag stelt ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/9"]Audio, Video & HiFi Forum[/url] <<

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-03 17:26

SiGNe

Ook hoi!

Oplaadbare batterijen worden altijd afgeraden bij fototoestellen.
doordat de flitser de batterij snel leegtrekt kan ie niet goed meer worden opgeladen.

Niet?
[Specs]

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 19 mei 2001 02:06 schreef SiGNe het volgende:
doordat de flitser de batterij snel leegtrekt kan ie niet goed meer worden opgeladen.
Huh??? Nou, eehh.... Mijn Finepix van Fuji heeft wel degelijk oplaadbare batterijen (hoewel die dan accu''s worden genoemd) en die gaan veeeeel langer mee dan alkalines, dus plz explain waar deze wijsheid vandaan komt, want mijn ervaring is 180 degrees andersom! :)

En Tokkie... No offence hoor, maar:
a) Leer es zoeken,
b) Ga neer een professionele fotozaak waar ze je behoorlijk kunnen voorlichten,
c) Koop dat ding bij de goedkoopste leverancier :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 19 mei 2001 02:09 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Huh??? Nou, eehh.... Mijn Finepix van Fuji heeft wel degelijk oplaadbare batterijen (hoewel die dan accu''s worden genoemd) en die gaan veeeeel langer mee dan alkalines, dus plz explain waar deze wijsheid vandaan komt, want mijn ervaring is 180 degrees andersom! :)

En Tokkie... No offence hoor, maar:
a) Leer es zoeken,
b) Ga neer een professionele fotozaak waar ze je behoorlijk kunnen voorlichten,
c) Koop dat ding bij de goedkoopste leverancier :)
Bij display, een electronica-zaak door het hele land, en misschien in meerdere zaken kan je oplaadbare batterijen kopen van GP.
Groen / oranje batterijen van 1300 mAh. Die gaan echt héél lang mee. Ik heb ze echt al een hele tijd, en merkt helemaal niets van verminderde capaciteit...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Pfff.. wat een bullshit zeg. Mijn digicam (Olympus C-21) doet ueberhaupt niks als je er alkaline instopt, je moet ofwel dure 3V Lithium cellen kopen of er een paar NiMHs inprikken. Gewone 1100 mAhs van de Hema, 2 voor een tientje, werken aoverigens perfect.

Misschien leef je nog in 1990 en bedoel je dat NiCd cellen niet zo verstandig zijn in een flash unit? NiCds hebben allerlei ontzettend vage karakteristieken, zoals memory effect ed, zou me niet echt verbazen als ze ook snel degenereren van hoge ontlaadstromen. NiMHs hebben al die problemen inmiddels opgelost.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Vind ik ook een beetje rare opmerking. Met 4 oplaadbare NiMH batterijen kan ik toch probleemloos een hoop foto''s maken met mijn Fuji 2400.
Alle goede foto-sites raden oplaadbare aan. Sterker nog de fotozaak adviseerde ze en die jongens doen de hele dag nix anders dan spelen met/verkopen van die dingen.

Verwijderd

Ik heb die van Albert Heijn gekocht :9~
die roelt echt big time

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voor de Casio QV10A (320x240 met LCD scherm) werd inderdaad niet aangeraden om oplaadbare batterijen te gebruiken, maar goed, dat is een camera die ik al sinds 1994-95 heb... (vergelijk: 600mAh ongev. 30minuten met LCD aan)

Dat het tegenwoordig anders is, komt door de enorme verbetering van de oplaadbare batterijen (oiv mobiele telefoon/mp3/minidisc etc) en de verbeterde ontwerpen van digitale camera''s.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 10:42 schreef boekenbon het volgende:

[..]

Vind ik ook een beetje rare opmerking. Met 4 oplaadbare NiMH batterijen kan ik toch probleemloos een hoop foto''s maken met mijn Fuji 2400.
Alle goede foto-sites raden oplaadbare aan. Sterker nog de fotozaak adviseerde ze en die jongens doen de hele dag nix anders dan spelen met/verkopen van die dingen.
pcies

staat in mijn handleiding van kodak DC3800 ook..
Oplaadbaar wordt aangeraden.. er word zelfs reclame voor gemaakt
Pagina: 1