[BC3] 2.1 speakerset gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Ik ben op zoek naar een goeie 2.1 speakerset.

Om direct al maar duidelijk te maken:

JA mijn pc hangt ook aan mijn hifi, maar mijn 2*250RMS klinkt niet goed als je het stil moet zetten (stil = minder dan halfweg), bovendien staan de speakers vrij ver van m''n bureau af (TV).

NEE ik wil GEEN 4.1 of 5.1 setje, ik kan ze toch niet behoorlijk plaatsen.

Het budget is zo''n 5.500 BEF maximum (300 gulden dus).

Ik dacht zelf al aan de Labtec 4620, maar die zijn blijkbaar nogal moeilijk te vinden.

Iemand sugesties?

• Orbit
Komaan? niemand?

Sorry, ben idd wat ongeduldig, maar 2 uur wachten op een reply is raar voor GoT (zelf s''nachts)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:45

-Stef-

Slainthe!

Dat komt omdat er een prachtige search functie op GOT zit. Niet irritant bedoeld maar je kan daar vanalles over 2.1 setjes te weten komen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Als we zo gaan beginnen, dan hoeven we nooit meer te posten, want dan is alles al te vinden met de search.

Yamaha YST-MS50

Heb em zelf. Hele mooie strakke en diepe en krachtige bas, gedetaileerd hoog, en zelfs goede middentonen wat voor een computerspeakerset een wonder is.

GEEN CREATIVE !! zie sig.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

ok, dan zal ik niks zeggen over pc-speakers :)

Maar onder de "normale" pc-speakers zijn naar mijn idee yamaha en klipsch toch wel de betere merken!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die labtec set waar je zelf aan dacht hebben ze meestal wel bij de vobis.. denk wel dattie dan iets duurder is, maar dan heb je watt :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JvS
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, de set die je nu in je hoofd hebt, is absoluut een goeie.

Die yamaha is ook erg goed, trouwens! (misschien qua sattelieten nog wel beter). En hij is goedkoper, voor zover ik het begrepen heb.

Klipsch lijkt mij het best (helaas nog nooit gehoord). Maar die valt ruim buiten je budget.

Yammie of labtec dus!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op vrijdag 18 mei 2001 15:49 schreef JT het volgende:
Als we zo gaan beginnen, dan hoeven we nooit meer te posten, want dan is alles al te vinden met de search.

Yamaha YST-MS50

Heb em zelf. Hele mooie strakke en diepe en krachtige bass, gedetaileerd hoog, en zelfs goede middentonen wat voor een computerspeakerset een wonder is.

GEEN CREATIVE !! zie sig.
Precies,
geen Creative (goed dat je voor 2.1 kiest trouwens) en de Yamaha YST50 (of 55) is een goede set. Toch vind ik de Labtec APX4620 de ultieme keuze, deze heeft nog een iets groter frequentiebereik, en de sattelites zijn uitgekiemder (1x tweeter en 2 midrange drivers). De subwoofer komt mede door de enorme kast inhoud nog enige Hz''en lager dan de YST55 (of 50). Verder ziet de APX er gewoon veel bruter uit.

Beide een goede keus, ik zou voor de APX4620 gaan. He kerel zal ik eens even voor je gaan zoeken:

Details APX4620

Prijs

Voila.

• Orbit
Goed nieuws

ik ging vandaag voor copy''s naar een compu shop waar ik eigenlijk bijna nooit iets koop en wat zie ik daar staan naast een van hun demo pc''s?

Juist, een labtec 4620 set.

Yeahaw !!!!

Ze zijn wel vuil (hebben daar een jaar gestaan) en hebben een paar krasjes maar ik ben ondertussen wel in het bezit van m''n droom speakers. De garantie is trouwens wel nog steeds geldig (6 maand).

1 DIK nadeel, de kabels tussen de 2 satelietjes zijn VEEL te kort (passen NET naast m''n dual 17" desktop).

Maar het geluid is voor z''n prijs echt mooi en vol. Maar Klasiek zou ik er toch niet op luisteren, van geluidstype hebben ze veel weg van JBL, hoe vetter hoe beter.

Ik ben echt tevreden. :)

• JT

JT

VETAK y0

Voor hoeveel had je hem ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• BC3 Victim
Waarom eigenlijk 2.1 en geen 2x2 ?
Ik kan er met mijn hoofd niet bij... :?

2x2=4.0 ofwel normaal surround met 4 boxjes in elke hoek of in een top/down opstelling.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JT

JT

VETAK y0

2x2 ????? :?:?:?:?:?

Ecodan warmtepomp

• Orbit
Op zaterdag 19 mei 2001 10:03 schreef JT het volgende:
Voor hoeveel had je hem ?
5.900 BEF, vrij duur, maar ik kon het echt niet laten.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Op zaterdag 19 mei 2001 10:07 schreef unicorn7 het volgende:
Waarom eigenlijk 2.1 en geen 2x2 ?
Ik kan er met mijn hoofd niet bij... :?
2x2????? :?:?:?
Alleen maar trance, live ! | Low stream
C-Dance roelt man! Die luister ik altijd, belgische (Vlaamse) zender, we kunnen hem hier ook op de radio via de antenne ontvangen, das niet geencode en stereo. Beetje ruis, maar dat mag.

Waarom low stream? Sux! Mono en 22.000Hz.
Gewoon high stream C-dance live! Een van de weinige LIVE streams die ik ken trouwens.

Check deze is beter
http://www.c-dance.be/cdance-high.asx

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 19 mei 2001 14:45 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

2x2????? :?:?:?
[..]

C-Dance roelt man! Die luister ik altijd, belgische (Vlaamse) zender, we kunnen hem hier ook op de radio via de antenne ontvangen, das niet geencode en stereo. Beetje ruis, maar dat mag.

Waarom low stream? Sux! Mono en 22.000Hz.
Gewoon high stream C-dance live! Een van de weinige LIVE streams die ik ken trouwens.

Check deze is beter
http://www.c-dance.be/cdance-high.asx
Voor die high stream heb je kabel of adsl nodig, en dat heeft niet iedereen...

Ecodan warmtepomp

• Orbit
Nog een tip vaar Labtec gebrukers.

Leg een telefoonboek op je sub. Hij is namelijk iets te licht voor z''n vermogen en begint te daveren over de vloer. Een telefoonboek doet wonderen.

BTW, k''heb vandaag eens zitten vergelijken met de Bose speakers van m''n pa (ook 2.1), acoustimas 2 als ik mij niet vergis (zijn al oud hoor, een jaar of 7) En het type geluid dat je voortbrengen is vrij vergelijkbaar. Alleen hebben de boses minder last van het ontbreken van de middelhoge tonen.

En wat ik ook als verschil opteken is dat het geluid van de sub bij de bose geen richting heeft, ik bedoel daarme dat ik neit goed kan zeggen waar het geluid vandaan komt. Dat kan bij de LAbtecs wel zonder probleem. Mischien iets met de plaatsing?

• BC3 Victim
Normaal gesproken is het eigenlijk zelfs beter als je niet precies kan bepalen waar je sub staat in je kamer. Als je hem (te) goed hoort gaat ie zelfs flink irriteren na verloop van tijd. Ik weet niet of er iets aan in te stellen is bij die Labtec.... anders moet je zeker proberen wat minder volume naar de sub te sturen (of de kantelfrequentie te verlagen als dat kan).

• Orbit
Op zondag 20 mei 2001 00:33 schreef DikkeLeo het volgende:
Normaal gesproken is het eigenlijk zelfs beter als je niet precies kan bepalen waar je sub staat in je kamer. Als je hem (te) goed hoort gaat ie zelfs flink irriteren na verloop van tijd. Ik weet niet of er iets aan in te stellen is bij die Labtec.... anders moet je zeker proberen wat minder volume naar de sub te sturen (of de kantelfrequentie te verlagen als dat kan).
Oops, dat was niet echt duidelijk aan m''n post, ik vind dat ook beter hoor.
Pagina: 1