Toon posts:

[BC3] MP3->MP2 = 7 uur muziek op cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb gisteren in een tijdschrift (duitse Chip) gelezen dat je mp3 kunt omzetten naar mp2 (geluidsstroom bij VCD''s).
Dan zou het mogelijk zijn om maar liefst 7 uur muziek op een cdtje te krijgen, deze kan dan alleen op een dvd-player afgespeeld worden.

Ik meteen proberen dus met winoncd 3.8, deze zet zelf de files om naar mp2. Nu is het geluid op de dvd-player (Pioneer dv 717) niet om aan te horen :'(
Iets instellen ofzo is niet mogelijk. Waarschijnlijk moet ik de omweg gebruiken en met TMPEG aan het werk. Dat betekend dus eerst mp3 omzetten naar .wav en dan naar mp2.
Of weet iemand een snellere, betere route....

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:45

-Stef-

Slainthe!

Waarom zou je minder muziek op een CDR willen branden?! :? Op een CDR past zo''n 10 uur aan mp3 dus dan brand je toch wat minder om aan 7 uur te komen? |:(

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een losse dvd speler in de woonkamer en die speelt geen mp3 af...... vandaar.

Het leek me wel leuk om op 1 cd (er zit zelfs een menutje bij) zoveel muziek te kunnen zetten ......... pc staat te ver weg om kabels zomaar te gaan trekken..... en is ook niet handig omdat je dan geen afstandsbediening hebt enz...

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:45

-Stef-

Slainthe!

Aha, da''s wat duidelijker.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 19:52
Dit is natuurlijk super interessant. Ik ben benieuwd of het ook op mijn PS2 werkt. Hoef ik die straaljager tenminste niet altijd aan te hebben om mp3-tjes te luisteren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het leek mij ook wel aardig ja, alleen ik denk dat winoncd met een bitrate brandt die mijn dvd-speler niet goed kan afspelen. Op de pc gaat het afspelen uiteraard wel goed (met powerdvd)

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe dit aan te pakken, dus wie weet er meer......

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Kan je in je dvd speler niet iets instellen ofzo? Hoe moet natuurlijk wel doorhebben dat ie een mp2 cd heeft.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Verwijderd

Topicstarter
Dvd-speler springt automatisch in de VCD-mode dat kan ik wel zien ja. Kheb ook dat menutje in beeld, alleen geluid is meer gekraak dan dat je het muziek kunt noemen....
Kzal morgen nog eens kijken of ik iets kan veranderen tis nu al laat.......

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Bij het comprimeren van mp2 kun je bitrate''s etc aangeven. Veel proggies hebben slechts een beperkte mp2 ondersteuning en bieden geen of slechte instellingen. MP2 is helaas minder van kwaliteit dan mp3 en is ook groter. Mp2 heeft alleen minder CPU nodig (heb zelfs op 486-33 nog mp2 kunnen luisteren, mp3 lukt niet...)

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt precies ja, ik denk dat winoncd niet helemaal naar in de dvd afspeelbare bitrate converteert. MP2 is inderdaad wat groter dan MP3, vandaar dat er dan ook maar 7 uur muziek op 1 cd gaat ipv ongeveer 10 uur op een normale mp3 cd..

Muziekkwaliteit zou vergelijkbaar moeten zijn met mp3 op 128 bitrate....

Kzal de specificaties VCD-audio eens opzoeken want dat speelt de dvd-speler in principe af en dat is toch redelijk goede kwaliteit zou ik zo zeggen....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
en waarom bouw je dan geen mp3 speler van een oude pc voor in het stereo rek
kan er toch meer dan 7 uur op...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Tsja allemaal mogelijk ja, maar heb je mijn ruimte wel eens gezien. Dat past er echt niet meer bij en als de dvd-speler er toch staat is dat toch errug makkelijk..... :*

• BC3 Victim
en als je een eh mp3cd speler neemt,
die zijn echt klein, passen gegarandeerd in je stereorek.... en toch meer dan 7 uur...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

MP2 is helaas minder van kwaliteit dan mp3 en is ook groter. Mp2 heeft alleen minder CPU nodig (heb zelfs op 486-33 nog mp2 kunnen luisteren, mp3 lukt niet...)
Niet helemaal waar, ligt er maar aan welke bitrate je neemt. Een 192 kbps MP2 klinkt ongeveer als een 128 Kbps Mp3. Een 256 kbps MP2 klinkt gelijk aan OF BETER dan een 256 kbps MP3. MP2 dus gebruiken bij hoge bitrates (>=256 kbps). MP2''s met deze bitrates lijken meer op het origeel dan MP3''s met deze bitrate.

Naast een lagere CPU belasting heb je met MP2 ook het voordeel boven MP3 dat het coderen erg snel gaat (daar is Xing niks bij). Dit komt omdat MP2 codec een stuk minder gecompliceerd is dan MP3.

Een goede MP2 codec (Qdesign MPEG codec) is trouwens te vinden op http://www.websound.ru/ (volledige versie)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Maar kan je mp3 naar mp2 nu meteen omzetten of moet je eerst een .wav maken?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Topicstarter
Met winoncd 3.8 kun je ze rechtstreeks omzetten anders komt de omweg via .wav -> tpmeg -> Mp2 aan bod. Met het laatste kun je wel zelf bitrate kiezen denk ik, via winoncd niet dus.... (voorzover ik kan zien)...

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 11:46
De Zipdrive software pakket heeft er een makkelijk progje voor. Die zet zo een cd om in mp2 en dan worden de liedjes 13 mb ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
/mod

Ja en dan?? je stopt je zipsoftware in je dvd-speler????????????????

/mod off

• BC3 Victim
dan brand je die MP2 files met Winoncd als VCD v2.0... :)

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 02:50 schreef eb170965 het volgende:
Ja en dan?? je stopt je zip-diskette in je dvd-speler????????????????
Er staat software wijsneus |:(
Pagina: 1