Q3 demo zuigt?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Hi,

Nou, ik heb net de nieuwe Q3 demo maar eens geprobeerd. Vol verwachting de zojuist gedownloade megabytes maar eens in het geheugen geladen om te kijken wat ze zoal verbeterd hebben.

Opstartschermpje verschijnt, hey dat ken ik nog uit Q2 en dan: yuck, hebben ze wel eens van design gehoord daar bij id? Sorry hoor, maar in perspectief gezette lettertjes is wat mijn neefje aan design aflevert als je hem een avondje met M$ Publisher laat spelen.

Naja, zal nog wel demo zijn denk ik dan. Eerst ff setuppen en maar eens een game starten. Controls instellen voor mijn wheelmuisje... hey, hij herkent het wieltje niet meer? Ook dat is vrij snel opgelost door de .cfg van q3test1.08 te kopieren. Klein bugje nog zullen we maar zeggen.

Dan de game. Tsja. Nou die bots doen het wel aardig (maar ik win wel van ze >:)) maar verder is de ervaring van de gameplay stukken minder dan in Q3test 1.08. Ze hebben de powerups enzo dan wel wat "mooier" gemaakt (beetje "te" naar mijn smaak) maar verder loopt ie ineens een stuk minder soepel, en het beeld is ineens "korreliger". Voor de zekerheid Q3test1.08 nog maar eens geprobeerd om te kijken of het geen subjectieve ervaring was maar nee: de game loopt echt stukken soepeler (framerate anderhalf keer zo hoog!) en vloeiender en de algemene indruk van hoe je mannetje reageert op de controls is veel beter.

id, where did you go wrong!?

Verwijderd

Ik dus ook met hele hoge verwachingen q3 op mijn pc gezet. Ik spelen en ja hoor het is echt gewoon weer quake. een knop die altijd vierkant met een licht teken erop meestal een kruis ofzo. wapens die eigelijk het zelfde zijn, kleuren die weer zo donker en saai zijn. Ik had er echt veer meer van vewacht. Maar ik moet zeggen ze interface om te systeem in te stellen is wel goed. je hebt veel opties. Het beeld is ,zoals jeroen al zei, Korrelig. de randjes zijn niet echt recht maar hebben echt een zaagblad effect.
Misschien dat het aan mijn g400 licht ofzo en dat het spel gemaakt is voor een Gforce maar ik denk dat ik toch wel voor UT ga. :)

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 09:35
go go UT .. is toch veel mooier jongs!

IDD ik had ook high hopes voor Q3 maar het is niX dan meer van het zelfde .. vanaf nu alleen nog maar UT.. :)

HT-addict in spe

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 12:13

Clay

cookie erbij?

UT loopt beter, is mooier, en heeft betere gameplay. Ik speel momenteel eigenlijk alleen maar Q2, maar UT is de opvolger voor mij. niet Q3!

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

UT UT UT
UT is gewoon beter en vetter.
Ik ga voor UT.

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-02 23:25

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik heb de demo vanaf dinsdag en ik moet zeggen. Topper! Wat een bullshit over framerates enzo, bij mij waren ze vrijwel hetzelfde. Ik vond de verbeterde graphics van de plasma gun erg mooi.

En van de bots win je niet meer eenmaal bezig met nightmare!. Trouwens, erg cool gedaan om dan die schedel door het quake3-teken heen te laten komen en dan een geluid te laten horen alsof er een of andere demon opstaat...

Unreal Tourney is wel leuk, maar de bots zijn een beetje recht-toe-recht-aan. Die van Quake 3 knielen zelfs en kijken ook naar de paden die je volgt (ook al heb je dat niet van jezelf door, je krijgt op een gegeven moment een vast ritme) en haken daar zeer goed op in. "Clever girl.." *THUD*

Ook erg goed vond ik dat je in het laatste niveau even 'op je plaats gezet wordt' door de Sarge... ;)

Ik denk dat mensen de nieuwste van Quake gewoon graag neerhalen. Ze hebben ten slotte al lang genoeg op nummer 1 gestaan, niet? NEE! Kwak 3 rulez...

Armada

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

pardon? jij zegt dat je van de bots wint?
dan moet je ze maar eens van kiddie mode afhalen :)

probeer het moeilijkste maar eens

je bent verdomd goed als je dan wint

Verwijderd

Quake3 loopt bij mij inderdaad nog steeds lekker vloeiend op 1024x768x16 op allerhoogste instellingen (Celeron 333@416 +tnt2ultra)
Dus de framerate is inderdaad niet slecht, zelfs niet als de raketten om je oren knallen.

Waar ik wel last van heb is dat je af en toe geen flikker meer ziet door al dat grafisch geweld. Het was eerst met de plasmagun al helemaal erg, maar dat is nu een beetje opgelost. Maar als je een klein beetje actief heen en weer springt en wat raketten in de rondte sproeit dan zit al gauw je hele beeld vol met exploses en smoke-trails en bloedfontijnen, en mot je ff weglopen om weer een overzicht te krijgen.

het allerergst is als je 3 gasten achter elkaar neerknalt, dan brult ie zoiets als "Impressive" of "Perfect" en dan staan er allemaal gele doodhoofdjes boven in je scherm, in het midden staat dan nog eens
"You Fragged Sarge, Nr1 (12points)"
Dan zie je echt helemaal niets meer.

Wat wel erg leuk is is dat de computer een beetje tegen je aanschreeuwt, zoals dus dat Impressive enzo.

Dat is in UT helemaal vet
vooral als je zo'n 5man tegelijk afmaakt, (of heel snel na elkaar)
dan krijg je zo van

<h5>Double Kill</H5>
<h4>Multi Kill</H4>
<H3>Ultra Kill</h3>
<h1>MONSTER KILL</H1>
en als je geluidskaart het allemaal bijhoudt brult ie dan ook nog eens
<h3> KILLING SPREE </h3>

Dat geeft toch weer een lekker gevoel. Je wordt tenminste beloond voor je moeite.

Wat in UT en Q3 tof is is dat die bots je zo lekker verrot schelden als je ze overhoop Knalt

DIE BITCH

Verwijderd

Quake3 loopt niet zo soepel meer op 32 mb intern (nog 2 daagjes, dan heb ik 128), dat werkte beter op de q3test, maar das wel logisch met al die bots en shit erbij.

scimitar: je kunt die rook zooi weg krijgen door een antirook .pk3 in je baseq3 te zetten. ( moet je wel ff opzoeken )

De bots zijn niet echt geweldig moeilijk, dwz tot en met hardcore is het redelijk simpel en vanaf nightmare is het HEEL wat moeilijker om te winnen.....

Maar zolang er nog geen ctf is en ik m'n 128 mb nog niet heb speel ik geen q3demotest.

Ik heb trouwens al wel een no-restriction patch gevonden voor q3demotest, maar dan kun je alleen .pk3 vervangen, oude maps doen het sowieso niet. :(((

die layout is ook super lelijk ja... ik schrok me ook al rot.

Jammmer dat ut zo niets aan is... >:)

Verwijderd

Qua GamePlay vind ik UT toch wel vrij vet hoor, en ik denk dat ik beide games errug vaak ga spelen.

RAM is inderdaad heel belangrijk voor Quake3 ja
met 64MB kan ik alles op z'n hoogst zetten maar moet ik perse met 16bits kleur
maar met 128MB kan alles op z'n hoogst met 32bits kleur.

Nog een voordeel aan UT
CTF, InstaBIG, TeamDM.
Alles zit er al in, bij Q3A zal je waarschijnlijk op Mods moeten wachten.

Alles bij elkaar vind ik toch dat UT een stuk completer spel is dan Q3A. Ook het feit dat Quake3A alleen maar Test versie na test versie uit brengt zegt ook al wat. Ik vind het virj lomp. Als je je spel niet af krijgt, wacht dan even! ga niet steeds tests uitbrengen.

Ik zit me trouwens ook af te vragen hoe het met Daikatana zit. Het komt 22november uit, dus 2 dagen voor Q3A. Maar het doet volgens mij behoorlijk onder voor zowel UT als Q3A. Er komen geen bots in, er is nog geen CTF, en de nadruk ligt een stuk meer op de singleplayer.

Oh, heeft trouwens iemand het Trieste Quake3 Arena journaal op radio538 al gehoord? Wat is dat fout zeg!! Zo'n DJ, die duidelijk moeite heeft me de startknop vinden, loopt dan interessant te doen tegen een of ander mannetje dat ze opbellen over Quake3.

Verwijderd

Emmmm...... niet om het een of ander hoor; maar Q3 en UT zijn wel alleen maar meer van het zelfde: Respawn, pak wapen, zoek slachtoffer, schiet, etc. Niet dat dit niet leuk is hoor, ikke knal in beide spellen met plezier een potje mee :)

Echter, als je wel weer eens wat anders wil, probeer dan de Wheeloftime demo es! Dit is ook wel een soort van shoot-em-up, maar dan met strategische elementen erin! Yep, that's right, je moet er nog bij nadenken ook! Naja, min of meer dan :) Zo zijn er bijvoorbeeld tegen iedere aanval meerdere mogelijkheden om deze af te slaan, of zelfs tegen de aanvaller te laten keren!!!! Als dit je wel megakewl vind klinken down dan de demo hier: www.wheeloftime.com

Ow ja, het singleplayer gedeelte is ook megakewl! Alleen in het demotje een beetje errug kort! :( Give it a try!

*tot zover het wheeloftime reclamepraatje* :) :) ;)
Pagina: 1