tijd voor verandering.
Verwijderd
Verwijderd
Geld bijvoorbeeld?Op donderdag 17 mei 2001 16:29 schreef obme_ief het volgende:
hoi,
heb een lcd beamer gehad van m''n pa z''n werk.
nu vroeg ik me af wat ik daar voor kan vragen?
De hier genoemde bedragen zijn belachelijk, als het een goed functionerend apparaat is dan is een minimum denk ik wel 500 piek.
Wat was de nieuwwaarde en hoe oud is het ding?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Whoehahaha ! Alsof 500 piek de kosten dekt ! (alstie nog normaal in tact is)Op donderdag 17 mei 2001 16:52 schreef hezik het volgende:
Hangt er heel erg wat voor beamer het is, wat voor lamp er inzit, luminantie etc.
De hier genoemde bedragen zijn belachelijk, als het een goed functionerend apparaat is dan is een minimum denk ik wel 500 piek.
Wat was de nieuwwaarde en hoe oud is het ding?
Daarnaast zijn er al LCD beamers voor zo''n 1500 piek, als je een dergelijk apparaat van 3 jaar oud hebt is Fl.500 een redelijke prijs. Het hangt er gewoon heel erg af wat voor apparaat het is (merk/type) want je hebt beamers en beamers..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
hehe trust me, I know
Verwijderd
Dit geloof ik direct. En mensen die 500 piek bieden en daarin slagen... maken een goede deal. Dit is zo te lezen echt geen ding van 1500 piek geweest namelijk.Op donderdag 17 mei 2001 16:57 schreef Deleon het volgende:
Hij verkoopt''m toch niet, hij wil alleen weten wat''t waard is, zodat-ie''r mee kan patsen en dat-ie weet of-ie voor vaderdag een groot kado moet kopen.
hehe trust me, I know
maar ik was ook niet zo behulpzaam met specs..
stond op een duitse site te koop voor 5200 dm
gebruikt welteverstaan
word maar een erg groot vaderdag kado denk
zag dat ie maar 640 x 480 is trouwens, minpuntje aldaar..
Used professional data/video projector with high resolution, with this projector you can start Multimediavorfuehren directly from your computer in the VGA mode. Dissolution of 640 x of 480 pixels. = 921,600 RGB units
In the video mode this projector achieves approximately a tube picture resolution. Even with close are the pixels regard hardly to be constituted. Ideal projector for all those those frequently data, diagrams, training course videos or similar presentation must.
NP 24,000 DM (more ehem.Listenneupreis).fuer 5200 DM
Technical data:
· picture brightness 800 lux
· tone amplifiers with 3 W,
· dimension of picture area: infinitely variable adjustable of 1.02 - 5.08 m diagonal
· dissolution: 309,120 pixels, = 921,360 RGB units
· S-vhs and, 2 video inputs, RGB input, remote maintenance
· horizontal dissolution 560 TV lines.
· engine zoom shot, engine focus
ok, weer uitgepatst
tijd voor verandering.
ik heb er eens een moeten verkopen....
koste nieuw 12000 ofzo...ik heb hem iig voor f 7500 verkocht :):)
(was nog bijna nieuw)
dusss de 5000 is wel te halen denk ik
640x480 is wel erg laag..
Ik zou zeggen 1000 piek als de lamp niet zo erg goed meer is.. (je moet niet vergeten dat als een lamp versleten is, een nieuwe tussen de 1000 en 5000 kost.) De meeste lampen hebben tussen de 2000 en 5000 branduren. En er zal waarschijnlijk een erg dure lamp in moeten aangezien de projector zo''n 800 Ansi Lumen KAN leveren (met nieuwe lamp).
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
lumenmeter ervoor hangen?
anyway, ik zie alles nog perfect, kwam tijdens mijn zoektocht ook nog de prijs van een nieuwe lamp tegen, fl 750,-
maar voor zover ik kan zien is dat nog even niet nodig hoop ik dan maar ...
als iemand intresse heeft mogen ze wel melen...
tijd voor verandering.
je kunt alleen een reeele inschatting maken, als je weet hoeveel uur de lamp er op heeft zitten..
En als hij veel gedraaid heeft geeft hij aanzienlijk minder licht dan een nieuwe lamp.
Van welk merk is de projector nou ? en model ?
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
800 lux is veel voor thuis (huidige nieuwe beamers zijn rond de 1000), maar 640*480 is echt weinig. 800*600 is al verouderd, 640*480 betekent dat hij echt alleen nog geschikt is om films op te kijken. de vraag is wat de contrast ratio is, dat maakt behoorlijk uit hoe goed films eruit zien.
veel meer dan 2000 kan je vergeten, een xga 1000 lumen beamer is al te vinden voor 3000 als je goed zoekt.
lampen van 5000? zeker niet. reken rond de 800-1000 als je hem uit amerika laat komen. 1000-1200 als je hem in nl koopt (tip: beamerland.nl is vrij goedkoop)Op donderdag 17 mei 2001 21:34 schreef tbusquet het volgende:
Dat hij te koop staat voor 5000 DM zegt helemaal niets.. het ligt totaal aan de lamp, als die versleten is, en veel heeft gelopen is de waarde drastisch gedaald.
640x480 is wel erg laag..
Ik zou zeggen 1000 piek als de lamp niet zo erg goed meer is.. (je moet niet vergeten dat als een lamp versleten is, een nieuwe tussen de 1000 en 5000 kost.) De meeste lampen hebben tussen de 2000 en 5000 branduren. En er zal waarschijnlijk een erg dure lamp in moeten aangezien de projector zo''n 800 Ansi Lumen KAN leveren (met nieuwe lamp).
Verwijderd
1) Op een beamer ziet een spel er heel anders uit op 640x480 dan op je monitor. Trust me, op 640x480 ziet een spel (bijv nfs:pu) er nog perfect uit
2) Voor divx/dvds is''t perfect
3) voor films/series op tv (BUFFY!) is''t ook extreem koel
Ach wat maakt mij''t uit of jullie denken dat''t niks is, het is gewoon harstikke vet, zeker als je''t gratis heb
jouw beamer heeft waarschijnlijk een native resolutie van 640*480. als je hem dan aanstuurt met 800*600 gaat ie zelf resizen, en dat is inderdaad nog slechter dan gewoon 640*480.Op vrijdag 18 mei 2001 12:03 schreef Deleon het volgende:
Mwoah, mijn beamer kan ook maar 640x480 (alhoewel-ie''t bij 800x600 wel doet, maar ik krijg toch''t gevoel dat-ie''r moeite mee heeft), maaruh:
1) Op een beamer ziet een spel er heel anders uit op 640x480 dan op je monitor. Trust me, op 640x480 ziet een spel (bijv nfs:pu) er nog perfect uit
Ach wat maakt mij''t uit of jullie denken dat''t niks is, het is gewoon harstikke vet, zeker als je''t gratis heb
1) ik heb zelf een beamer van 800*600 700 lumen hangen, ik heb ook ooit een 1024*768 1000 lumen gehad en je merkt het verschil in games echt wel. in films niet of in ieder geval veel minder.
natuurlijk is gamen op een beamer met 640*480 vetter dan op een monitor met 1024*768, maar 800*600 scheelt echt wel.
2) hangt vooral af van de contrast ratio. omdat veel films behoorlijk veel donkere stukken hebben is het belangrijk dat je beamer dat goed weer kan geven. en volledig zwart projecteren kunnen lcd-beamers niet, daar zijn ze erg slecht in. een hogere contrast ratio zorgt voor een veel beter beeld in films, dat is veel belangrijker dan of je nou 300 of 1000 lumen hebt (als je in een volledig donkere kamer kijkt dan)
3) helaas heeft die van mij alleen een data ingang, dus ik moet ooit nog een tv-kaart aanschaffen.
Inderdaad!! Mijn vader heeft laatst voor zijn eigen bedrijf ook zo''n ding gekocht (kostte 13.000 gulden, auw) is echt een heel kewl ding, hoge resolutie ookOp vrijdag 18 mei 2001 12:03 schreef Deleon het volgende:
Mwoah, mijn beamer kan ook maar 640x480 (alhoewel-ie''t bij 800x600 wel doet, maar ik krijg toch''t gevoel dat-ie''r moeite mee heeft), maaruh:
Maar om ff on-topic te gaan, ik denk dat de lamp inmiddels wel erg lang gebruikt is, aangezien het ding door een bedrijf is gebruikt. Maar 500 gulden is een mooie prijs, maar ja, je verkoopt hem toch niet (heeeel slim
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?