De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Nou, je zegt het zelf eigenlijk al: kwalitatief goede encoders gebruiken. (bv: Xing =Op donderdag 17 mei 2001 15:30 schreef Kornovich het volgende:
Wat is de beste manier op je mp3''s nog beter te laten klinken, hier bedoel ik encoders ofzo mee ..
Daarnaast zijn er inderdaad wel wat opties die je kunt instellen die voor een betere kwaliteit zorgen. TIP: gebruik in elk geval ALTIJD VBR (variable bitrate), want dan schroeft de encoder (TIJDENS het encoden) de bitrate omhoog of omlaag naarmate de geluidsstroom respectievelijk ingewikkelder of simpeler wordt.
En voor de rest dacht ik dat de optie "Joint Stereo" GOED was, maar dat weet ik niet zeker...
Verwijderd
De beste encoders zijn Fraunhofer Mp3-/FastEnc(duur en o.a. in commerciele producten als MusicMatch) en Lame (gratis).
Als je de nieuwste Lame versies gebruikt
ben je verzekerd van een van een hoge kwaliteit. Het coderen gaat niet zo snel als Xing, maar echt niet langzaam (het is zeker een van de snelste encoders, Xing uitgezonderd). Download de laatste binary hier:
http://www.hot.ee/smpman/mp3/Lame_alpha_dll_20010515.zip
Deze binary kun je gebruiken met o.a. Cdex, Audiograbber (lijkt op Audiocatalyst)en EAC (traag maar goed voor beschadigde cd''s).
Verwijderd
LAME is errug goed ja, maar dat EAC traag is slaat nergens op. Ik rip een nummer in 25 seconden met EACOp donderdag 17 mei 2001 21:14 schreef bartcore het volgende:
Xing is alleen maar snel, maar behoort tot de slechtste encoders. Als je met een beetje systeem een beetje luistert, kun je Xing gecodeerde bestanden er zo uit halen. Ik vindt je altijd een beetje "synthetisch" klinken.
De beste encoders zijn Fraunhofer Mp3-/FastEnc(duur en o.a. in commerciele producten als MusicMatch) en Lame (gratis).
Als je de nieuwste Lame versies gebruikt
ben je verzekerd van een van een hoge kwaliteit. Het coderen gaat niet zo snel als Xing, maar echt niet langzaam (het is zeker een van de snelste encoders, Xing uitgezonderd). Download de laatste binary hier:
http://www.hot.ee/smpman/mp3/Lame_alpha_dll_20010515.zip
Deze binary kun je gebruiken met o.a. Cdex, Audiograbber (lijkt op Audiocatalyst)en EAC (traag maar goed voor beschadigde cd''s).
Slaat wel ergens op. Wanneer je een beschadigde/vuile CD aan het DAE-en bent komt nu juist de kracht van EAC om de hoek kijken. Simpel gezegd wordt elke bit twee maal ingelezen. Komen de twee niet overeen dan leest EAC tot maximaal 82 keer het bitje totdat EAC tevreden is met het resultaat. Dit herlezen van een bitje gaat echter wel ten koste van de DAE snelheid. Wanneer je al geen snelle DAE speler hebt (bv de meeste DVD spelers) kan het erg lang duren alvorens een verrotte CD op image staat. Maarja, dan heb je wel een (vrijwel) exacte kopie van de CD. Dit in tegenstelling tot de meeste andere extractprogramma''s die gewoon alles (dus ook gelezen fouten) in een image dumpen. Indien je geen waarde hecht aan kwaliteit en puur snel een CD wil kopieren kan je het beste terecht bij (baggersoftware als) Xing of MusicMatch die dat dus uitstekend kunnen.Op donderdag 17 mei 2001 21:21 schreef The Dude het volgende:
[..]
LAME is errug goed ja, maar dat EAC traag is slaat nergens op. Ik rip een nummer in 25 seconden met EAC
Lees ook: fastforward.iwarp.com/
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Welke versie van EAC en waarmee extract je je CD''s (niet geheel onbelangrijk)?Op vrijdag 18 mei 2001 09:36 schreef Flotter het volgende:
Met EAC ligt de snelheid bij mij (met onbeschadigde cd''s) nog maar op max 6 speed...
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
bij mij is het hehe een DVD speler (zie 3 reacties hierbovenOp vrijdag 18 mei 2001 13:23 schreef -Stef- het volgende:
[..]
Welke versie van EAC en waarmee extract je je CD''s (niet geheel onbelangrijk)?
Heb nergens problemen mee slechte cd''s pakt ie ook gewoon heel snel heel soms iets langzamer dus die cd''s moeten wel erg slecht zijn dan.
Lame ja, en anders de Steinhofer encoder, die bestaat het langst van allemaal, en behoort ook (met Lame) tot de top. Zit trouwens standaard bij Cooledit2000. Goeie keuze van dat bedrijf.Op donderdag 17 mei 2001 16:07 schreef motown het volgende:
[..]
Nou, je zegt het zelf eigenlijk al: kwalitatief goede encoders gebruiken. (bv: Xing =en Lame =
)
Daarnaast zijn er inderdaad wel wat opties die je kunt instellen die voor een betere kwaliteit zorgen. TIP: gebruik in elk geval ALTIJD VBR (variable bitrate), want dan schroeft de encoder (TIJDENS het encoden) de bitrate omhoog of omlaag naarmate de geluidsstroom respectievelijk ingewikkelder of simpeler wordt.
En voor de rest dacht ik dat de optie "Joint Stereo" GOED was, maar dat weet ik niet zeker...
Verwijderd
Fraunhofer neem ik aan?Op vrijdag 18 mei 2001 17:42 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Lame ja, en anders de Steinhofer encoder
[...]