[BC3] Magnat Cubus 5.1

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Hoidie..

Ik zag bij Mediamarkt (DE) een Magnat Cubus 5.1 setjes voor 299 Mark. Is dat wat? Kent iemand het, en kan iemand me de voor- en nadelen vertellen?
Ik heb een Technics SA AX730 versterker, die een aansluiting heeft voor een actieve subwoofer geloof ik. Ik kan uit de folder niet opmaken of de sub van mediamarkt act/pass is. Iemand?
En er staat iets in de handleiding van de technics versterker dat je een passieve sub ook kunt aansluiten, maar dan op de front-boxen aansluiting ? (Daar zitten er 4 van)
Wie kan me ff helpen.

grtz, Roy

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die subwoofer is niet actief. Dat kan ik je garanderen. Dat kan gewoon niet voor 350 piek.

Je sluit de sub gewoon aan op de aansluiting voor de front-speakers en de versterker. En de kleine sattelietjes sluit je vervolgens op je subwoofer aan.

Het kan ook zijn dat je alle speakers via de subwoofer laat lopen. Ik ken dat setje niet, maar hier kan je wel gewoon vanuitgaan.

(tenzij het PC-speakers zijn)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Toevallig gister ook langs gebrowsd.

Het gaat hier om een Passiefje

Het is echter geen geld, naar mijn info ging het om een 100Watt RMS Subje
Voor normaal gebruik echt een prima dingetje (zeker voor die 299,- ipv 999,-)

Kijk wel eerst ff of je de aansluiting en regeling op je sterkertje hebt...

• X-Mogwai
Gebrowsd? Kan ze zelf niet vinden.. Behlave bij Magnat.nl dan, maar daar staat een actieve en passieve versie.

Regeling op mijn versterker heb ik dus niet. Dat was het probleem ook. En als ik alle speakers via de subwoofer laat lopen lijkt me ook niet echt super, dan laat ik veel mogelijkheden van de versterker onbenut lijkt me. Dus : niet doen?
(of ff naar mediamarkt kijken of er een act. versie is :) )

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 17 mei 2001 15:33 schreef X-Mogwai het volgende:
Regeling op mijn versterker heb ik dus niet. Dat was het probleem ook. En als ik alle speakers via de subwoofer laat lopen lijkt me ook niet echt super, dan laat ik veel mogelijkheden van de versterker onbenut lijkt me. Dus : niet doen?
(of ff naar mediamarkt kijken of er een act. versie is :) )
Wat een ***reden: "dan laat ik mogelijkheden ongebruikt" |:(
Verder heb je die regeling in principe niet nodig, omdat deze subwoofer bij die speakertjes hoort. Nu zeg je ongeveer netzoeiets als: "deze speakers wil ik niet, want ik kan de basluidspreker niet regelen".

Bedoel je dat je dan je sub-out niet gebruikt??? Lekker boeien! Dan sluit je later toch nog een actieve subwoofer aan.

Bij alle Sub/sat setjes wordt de subwoofer gebruikt om het laag van de sattelietjes weer te geveen. en bij de meeste wordt dat signaal dan via de subwoofer doorgestuurd naar de speakers.

Voor het geld is het vast een geweldige set (meen ik).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• X-Mogwai
Het gaat me er niet om dat ik die sub-aansluiting niet gebruik, maar in mijn versterker kan ik de volumes van alle 6 boxen apart regelen.
Dat kan op die sub niet, want daar zit geen knop op..
Vandaar.. Aangezien ik niet veel keus heb met het plaatsen van de speaker op mijn zolderkamer, kan ik door de volumes iets te veranderen het geluid een beetje bijstellen..

grtz,

• X-Mogwai
Iemand anders ervaringen met deze speakers?
grtz,

• X-Mogwai
Tering...zijn die dingen ZO onbekend?

Grtz, :)
Pagina: 1