Toon posts:

[BC3] Live! + Midiland 8200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
ik heb een Live! met SPDIF out en een Midiland 8200 speakerset. Hier zit een AC-3 decoder bij. Ik wil de SPDIF out op mijn Live! aansluiten op deze AC-3 decoder. Dat kan, op de AC-3 decoder zit ook een SPDIF aansluiting. Op deze manier kan ik digitaal audio versturen naar mijn AC-3 decoder waardoor ik van Dolby Digital 5.1 kan genieten :9.

Geval is dat het met geen mogelijkheid werkt.
De boel is aangesloten en in de LiveWare software vink ik ''digital output only'' aan. Helemaal niks :(.

Iemand suggesties. Deze vraag heb ik meerdere keren aan de orde gesteld op allerlei fora maar nooit iemand tegengekomen die de oplossing had.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Helaas ben ik niet verwend met zo''n mooie combi, maar dit moet gewoon kunnen werken volgens mij.

Het kan zijn dat je uitgang van de live kapot is, maar het lijkt mij eerder een gevalletje van RTFM.

U zeit gegroet, misschien kan iemand anders je wel helpen, ik in ieder geval niet maar je post begon wat af te zinken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Om wat voor een Soundblaster Live gaat het.
Als het om een 5.1 gaat, disable dan de eigen 5.1 decoder van de kaart, anders werkt de SPDIF output van de Live niet.
Gaat het om een Platinum of iets dergelijks, zorg ervoor dat SPDIF output niet is diasbled, kun je terugvinden in je Device Control in de Laucher.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dus toch RTFM.

Nou hebben daar gelukkig alle tweakers wel eens last van en dan zijn we altijd blij dat er weer een collega tweaker is die ons uit de brand helpt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Hold your horses! Kom nou niet meteen tot de conclusie dat het een RTFM kwestie is |:( Ik heb één van de eerste uitvoeringen van de SoundBlaster Live, daar kreeg je een extra kaartje bij wat je via een (soort) IDE kabel op de SB Live moet aansluiten. Op dit extra kaartje zit onderandere een SPDIF IN en OUT. Geen optische uitgang.
Ik heb dus geen Platinum of 5.1
Er valt in principe weinig in te stellen. Heb gewoon de LiveWare3 en daar kan ik in de mixer ''digital output only'' aanvinken. Ik kan de SPDIF OUT bv niet disable''n. De SPDIF IN wel maar lijkt me niet van toepassing.
Op een ander forum kreeg ik de tip om in PowerDVD de SPDIF te enable''n. Dit ga ik nog even proberen maar ik ben er nog niet enthousiast over. Is het niet zo dat gewone MP3''s ook via de SPDIF aansluiting af te spelen moeten zijn? En niet alleen een AC-3 gecodeerd geluidssignaal.