Toon posts:

[BC3] Zijn er nog mensen met impulse tracker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dat wil ik ff weten
want ik lijk nog de enige te zijn die speciaal daarvoor zijn awe32 heeft bewaard :)

Verwijderd

Hee! Jeugdherinneringen! Daar heb ik vroeger nog wel een hoop takkeherrie mee gemaakt.

Na de commodore 64 (SID-chip :))eerst ''tetramed'' op de 286 (met el cheapo baggergeluidskaart), een of andere tracker met vier(!) kanalen. Daarna veel met fast/scream en impulse tracker zitten spelen op de 3- en 486jes.

Tegenwoordig gebruik ik het niet meer, maar als ik ooit nog iets op dat gebied wil doen gebruik ik meestal ''Buzz'', supervet programma. Niet alleen een tracker maar ook synth emulator etc. (draait onder windows)

Verwijderd

Topicstarter
ah, dat ken ik niet, ik ben zeg maar weer net begonnen met tracker gebruiken
en je verleert het ook nooit
ik wist zelfs de letters voor offset en pitch en zo nog :)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:33

Sharky

Skamn Dippy!

er is maar 1 manier om muziek te maken en dat is met een tracker.
ik ben begonnen met digitracker en daarna nog met fasttracker gewerkt maar impulse heb ik nooit gebruikt...
wat heb ik daar veel uren aan besteed zeg

This too shall pass

Verwijderd

er is maar 1 manier om muziek te maken en dat is met een tracker.
of een sequencer ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Gebruik Reason. Daar zit alles in. Super programma.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
een tracker heeft iets speaciaals
zeker omdat het dos programma''s zijn en jarenlang meer hebben gekund als windows 95/98 konden (directsound is nog steeds crap,ik heb nog nooit iets gevonden wat zo realtime is als trackerprogramma''s...)

plus dat het ontzettende geektools zijn
net zoals je mensen hebt die als ze eens een windowsbak gebruiken alsnog vi er op hebben staan
ze hebben een meestal onbegrepen charme

Verwijderd

Heheh...

Iemand Soundtracker (Linux, GTK libraries) geprobeerd? ;)

BTW, mijn broer werkt nog altijd met Fasttracker II. Op een GUS PnP :9~.

Verwijderd

Dit is pas een tracker (8 jaar oud alweer)

PlayerPro :9

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.h.mulder/playerpro2.jpg

• BC3 Victim
Impuls tracker heb ik nog gebruikt om te oefenen voor selectief luisteren bij m''n luchtmacht sollicitatie (ik had een 10!!)

Heeft iemand die module nog, morbidex.mod ??? die is vet! >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

modtracker -> scream tracker -> fasttracker ][ -> impulse tracker -> madtracker ][ -> ?

• BC3 Victim
Ik was een poosje een FT2 freak...

In die tijd was het OF impulse tracker OF fasttracker, je had wel andere trackers maar deze waren no.1 en no.2 of no.2 en no.1 ;)

Maar nu track ik nog steeds met Psycle een soort FT2/IT clone a la Buzz

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

''k ben lang actief geweest in de tracker-scene.
IT, daar ben ik echt uuuuuren zoet mee geweest, geweldig programma! :D
Begonnen met amiga protracker, daarna Fasttracker 1 etc.
Maar Impulse Tracker beviel nog wel het beste van allemaal, vind ''t nogsteeds fijner werken dan de meeste Windows proggies. Jammer dat er geen nieuwe versies meer uitkomen...

Sinds ik een nieuwe netwerkkaart in deze computer heb gezet krijg ik die SB Live Dos-emulatie met geen mogelijkheid meer werkend :'(
Heel af en toe start ik IT nog wel eens op de andere computer om een track te maken, maar das een P133 en daar werken dus geen MMX-filters op + hij hangt half als je teveel kanalen gebruikt. Zo zie je maar dat DOS-progs toch nog best veeleisend kunnen zijn! :)

#

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

ik heb ook veel met fasttracker gewerkt, maar ik speelde ze altijd af in impulztracker, want die klonk wat beter als ft2..
nu heb ik buzz :D

/edit
hoe zit het met fasttracker3 eigenlijk

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Pagina: 1