[BC3] SB Live 1024

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hoi,

ik heb een probleempje met de sb in de computer van mijn vader. wanneer hij muziek vanaf de harde schijf wil luisteren werkt de sb perfect. Wanneer hij echter muziek vanaf de CDrom speler wil beluisteren geeft de sb geen geluid (met kabels ed is niets aan de hand) Bij het opstarten geeft de compter aan dat er een irq conflict is met een andere kaart (video editing) en geeft daarna aan dat de sb dos emulatie niet is uitgevoert.

irq 5 en 12 zijn nog vrij.

Wat is hiervoor de oplossing ???
thanks alvast

Groeten joep

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
de kaart op een vrij irq zetten en dos emulatie uitschakelen.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
En natuurlijk zo''n klein kabeltje van de CD-ROM direct naar je geluidskaart :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Het kan ook zijn dat je het CD-Rom kabeltje niet gewoon aan de CD-Rom speler hebt aangesloten maar aan de Digitale CD-Rom connector, dan moet je even naar de Surround Mixer gaan en dan het icoontje van CD Digitaal aanklikken en dan zou het moeten werken, tenminste ik heb het als ik een Audio CD in mijn PC stop dan doet hij het niet maar als die die Digitale CD aanklik wel.
(SBLive1024 + Pioneer 105SZ)

Suc6 !

• BC3 Victim
waar dient die dos-emulatie dan voor?
Hoe kan ik hem uitschakelen?

nogmaals thanks

groeten joep

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

DOS Emulatie zorgt dat de SBLive ook als een SB16 onder DOS funtioneert, zoals oude spellen en muziek progs.

Ja die DOS melding ken ik, die krijg kreeg ik ook de eerste keer, wat ik toen heb gedaan, Software uninstallen, en weer opnieuw installeren maar de DOS drivers niet installeren, kun je kiezen in het installatie menu van de CD van Creative.
Dan krijg je bij het opstarten niet elke keer zo''n piep met een error.

Suc6 !

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
je kan bij sb 16 emulatie in config scherm je sb irq sharen met je printerpoort zodat deze gewoon werkt,als je geen audio heb met een normale audio cd komt dit of doordat je kabel ontbreekt of niet op cd audio ingang zit maar bv op de aux of omdat je volume van het kanaal niet open staat.

Verwijderd

Nou heb ik in het verleden iets gehoord dat het kabeltje niet in orde is. Of de aansluiting op de SB. Draai het stekkertje is om bij je SB misschien werkt dat?

• BC3 Victim
En sommige CDROM spelers hebben 2 drukknoppen voor het volume ipv. de ouderwetse draaiknopjes (bij de koptelefoon uitgang). Raar genoeg is bij sommige de volumeregeling verbonden met de cd-out ana/dig aan de achterzijde van de speler (die met dat dunne 2/4polige kabeltje naar je geluidskaart gaat.

SB16Emulatie kan je gewoon weghalen of een IRQ laten delen met je LPT1:/PRN: printerpoort > configuratie > hardware > apparaatbeheer
SB16Emulatie heb je alleen nodig als je nog Dos spelletjes speelt.
Weghalen kan door > configuratie > software > Soundblaster Live! > en dan weg te halen met de deinstaller.

"%Program Files%\Creative\SBLive\Help\Live.hlp" in de help staat ook hoe het kabeltje aangesloten moet zijn en wat de penaanduiding is.

Pagina: 1