[BC3] ik heb 2 geluidskaarten, welke moet ik houden??

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik heb hier een
- Terratec Soundsystem XFire (retail, nieuw in doos)
- SB Live! Player 5.1 Retail (niet nieuw in doos, maar wel nauwelijks gebruikt)

Ik moet 1 van de twee weg doen (verkopen) maar welke zal ik zelf houden??? 1 houdt ik zowiezo, want ik heb zelf een nieuwe nodig.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Laat ik de eerste zijn om te vragen wat je meer doet? Spelletjes, muziek of kloot je maar wat rond (no offence). In dat laatste geval maakt het echt nix uit. Spelletje doen ze allebei wel goed en neig ik naar X te leunen. Vindt je muziek zo af en toe ook wel leuk dan hou ik de 5.1.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Allebei ff testen zou ik zeggen :)

Verwijderd

welke vind je het beste/mooiste klinken??

Ales het je geen reet uitmaakt, moet je die SB verkopen, daar krijg je het meeste voor, als kwaliteit voor je wel van belang is, verkoop je die XFire, dat is toch wat meer een budgetkaartje.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Hou ze gewoon allebei! Ik heb ook beide in m''n PC zitten :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Martin Sturm
80% van de tijd is het een kaart voor de windows geluidjes en mp3''tjes.
Spellen is 2% ofzo (af en toe UT)
rest is muziek met mijn keyboard/synth.

Ik denk dat ik die terratec weg doe.

• Martin Sturm
Op woensdag 16 mei 2001 17:07 schreef Exirion het volgende:
Hou ze gewoon allebei! Ik heb ook beide in m''n PC zitten :)
Gaat dat goed dan?? 2 geluidskaarten in je pc?

Verwijderd

ik wil die 5.1 wel kopen

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 16 mei 2001 17:08 schreef msturm10 het volgende:

[..]

Ja hoor, probleemloos

Tot een paar maanden geleden had ik 2 SB Live''s en 1 SB16 erin zitten. Die SB16 gebruikte ik alleen als host voor een Yamaha bordje, en die zit nu op de Terratec. Nu zitten er dus 2 kaarten in, maar met 3 werkt het ook goed :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 17:08 schreef msturm10 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk gaat dat :)

/dev/dsp
/dev/dsp2

zoiets iig ;)

• Martin Sturm
Op woensdag 16 mei 2001 17:10 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja hoor, probleemloos

Tot een paar maanden geleden had ik 2 SB Live''s en 1 SB16 erin zitten. Die SB16 gebruikte ik alleen als host voor een Yamaha bordje, en die zit nu op de Terratec. Nu zitten er dus 2 kaarten in, maar met 3 werkt het ook goed :)
Is natuurlijk wel mega cool... alleen hoe doe je dat dan met aansluitingen? Of heb je een losse mixer/mengpaneel aangesloten ofzo? of 2x2 speakers?

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20
De vraag is wat je er aan hebt, aangezien beiden kaarten het geluid van alle programma''s tegelijk kunnen laten horen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 16 mei 2001 17:13 schreef msturm10 het volgende:

[..]

Is natuurlijk wel mega cool... alleen hoe doe je dat dan met aansluitingen? Of heb je een losse mixer/mengpaneel aangesloten ofzo? of 2x2 speakers?
Een simpel mengpaneeltje ja. Ik heb die Terratec eerlijk gezegd alleen maar voor de wavetable connector gekocht, en de optical output is leuk meegenomen maar die had ik ook al op m''n Live gemaakt. In principe vind ik de effecten en de drivers van de Live een stuk beter dan die van de Terratec (Win2K), maar sommigen vinden de Terratec weer beter.

Het zijn allebei prima kaartjes, en wat ik wel relaxed vind is dat m''n Windows/games geluid apart is van m''n MP3 geluid omdat winamp op de Terratec afspeelt. Schrik je je tenminste niet helemaal de pest als je keihard MP3''tjes afspeelt en ineens je mailchecker door je speakers schreeuwt dat je mail hebt >:)

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:20
Op woensdag 16 mei 2001 17:17 schreef Diablow het volgende:
De vraag is wat je er aan hebt, aangezien beiden kaarten het geluid van alle programma''s tegelijk kunnen laten horen.
Ik ben wel van plan mijn on-board op versterker + 2 goede boxen aan te sluiten voor muziek en mijn andere, live! 1024 te gebruiken voor spellen

Verwijderd

Ik wil die Terratec Soundsystem XFire wel van je overnemen. Mail ff op gve@hotmail.com.
Mvg Gerben

• Martin Sturm
Op woensdag 16 mei 2001 17:19 schreef gve het volgende:
Ik wil die Terratec Soundsystem XFire wel van je overnemen. Mail ff op gve@hotmail.com.
Mvg Gerben
Check your mail
Pagina: 1