[BC3] Matchline techniek

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een breedbeeld Matchline 32PW9502. ''t Is misschien een iets ouder type, maar heeft wel een superstrak beeldje. Nu wil ik daar een videorecorder bij hebben. Nu is het zo dat Philips in z''n matchline serie zoiets als crystalclear heeft gestopt. Nu vraag ik me af, zou de beeldkwaliteit nu verbeterd worden als m''n video ook crystalclear heeft (dus een Matchline is). De decoder zit namelijk al in m''n televisie. Of kan ik voor de beeldkwaliteit net zo goed een goedkopere video pakken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Matchline geldt toch voor de beeldkwaliteit? Dus signaal->"matchline"->beeld, dus het maakt volgens mij niets uit of dat signaal nu antenne-kabel is, of videosignaal.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Neej, matchline is de naam van de serie video-apparatuur met alle nieuwste philips technieken, waaronder crystalclear, wat weer een techiniek is om het beeld inderdaad te verbeteren. Crystalclear neemt het signaal op van de gewone kabel, of elke andere ingang, pakt het videosignaal wat eruit komt en maakt het videosignaal groter waardoor er meer mee te veranderen is. Je kunt het vergelijken met het inzoomen op een sinusvormige grafiek. Met dit ''''grotere'''' videosignaal gaat de televise allerlei bewerkingen doen. in mijn televisie doet hij bijvoorbeeld ''''stretch'''' waardoor hij vlakken kan herkennen en die zeg maar gladstrijkt. En het beeld is gewoon scherper en duidelijker. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen