[BC3] Hifi set begint te jammeren met cdrs

Pagina: 1
Acties:

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

CBA

een vat, een vat, een vat !

Topicstarter
Verkeerde forum, ff een modje roepen om het te verzetten ...

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Die zijn op 12 speed cds op 12 speed gebrandt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik brand altijd op 8 speed, met nero...en nooit problemen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op woensdag 16 mei 2001 13:15 schreef sbronsgeest het volgende:
Hmm kent iemand dit probleem? Mn hifi set is van ''96 en begint nu echt te zeiken over die cdrs. Ik naar de winkel en een pak TDKs gekocht, WANT tdk is als beste uit de test gekomen. Maarre niet werken dus in die speler. Gewone cds leest ie als een zonnetje. Ik heb inmiddels TDK lenco thats write en Index cds geprobeerd iemand suggesties???
hoeveel speed zijn die cd''s gebrand? ik ken sets die alleen maar cd''s ''slikken''die op 1 speed zijn gebrand, en audio fik ik ook altijd op 1 speed, anders gaat de geluidskwaliteit om een of andere vage reden zwaar achteruit en gaat ie skippen etc.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Hmm kent iemand dit probleem? Mn hifi set is van ''96 en begint nu echt te zeiken over die cdrs. Ik naar de winkel en een pak TDKs gekocht, WANT tdk is als beste uit de test gekomen. Maarre niet werken dus in die speler. Gewone cds leest ie als een zonnetje. Ik heb inmiddels TDK lenco thats write en Index cds geprobeerd iemand suggesties???

Verwijderd

Hoe doe ik dat dan??? >:)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 15:24

DaRoot

Some say...

Voor audio max. 4 speed, liefst 2 speed, gebruiken bij het fikken... Als je ze op 12x fikt, kan ik me goed voorstellen dat het niet echt wil lukken...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Chiron
  • Laatst online: 00:05

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op woensdag 16 mei 2001 13:22 schreef sbronsgeest het volgende:
Die zijn op 12 speed cds op 12 speed gebrandt.
dat gaat dus niet werken helaas

fik ze nog eens op 1 speed (ik neem aan dat we het hier over _audio_ cd''s hebben)

het schijnt iets met de lasersterkte en de putjesdiepte te maken te hebben, hoe sneller gefikt hoe ''ondieper'' de putjes, en aangezien er in een audio cd speler (de meeste dan) een zwakkere laser zit krijgen die sneller problemen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 13:50 schreef Maxxter het volgende:
Ik brand altijd op 8 speed, met nero...en nooit problemen
ik op 12 speed met winoncd...no problemo met mijn toch ook al wat oudere cd-speler...

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Heb nog een Sony staan uit ''95. Ik een cd gebrand op 12 speed: no problemo! Ligt er dus aan van welke kwali je lezer (lees: laser)is...correct me if I am wrong...

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Als je labels gebruikt, kan het ook daaraan liggen, door de hitte van de leeslaser (wat een woord), _kan_ het schijfje heel licht kromtrekken door het verschil in temp en uitzetting van het label.
Niet alle labels hebben dit, ik heb dit zelf gehad met goedkope labeltjes, bij gebruik van betere (duurdere) was het gestotter voorbij.
Het gebeurde btw alleen in de auto cd-speler, en dan vooral naarmate de schijf er langer inzat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Probeer je laser es wat over te klokken. Wat dat betreft zit je hier in''t goede forum ;)

Ik heb hier een redelijk oude Sony die nergens problemen mee heeft (zelfs niet met 80-minuten cd-r''s), de laser-output moest wel flink verhoogd worden (hij las zelfs helemaal niks goed meer...)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 18:52
Iemand riep mij?
Moved!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
probeer je cdspeler gewoon ff schoon te maken met zon schoonmaak cd oid..

mischien helpt het :)

• -Stef-
  • Laatst online: 19-08 20:45

-Stef-

Slainthe!

Op woensdag 16 mei 2001 13:15 schreef sbronsgeest het volgende:
Dat zijn toevallig wel allemaal baggermerken op die TDK na mits deze van TDK zelf zijn. Controleer dat even met CDR-Identifier. Stap 1 is dus om kwaliteits CDR''s te halen zoals Philips Silver Premium (Taiyo Yuden/Mitsui), Mitsui, Sony (Taiyo Yuden) of bv Kodak Gold. Dat verhaaltje van het niet lezen van highspeed gebrande CDR''s is onzin. Ik heb hier een Sony CD speler (Sony staat bekend om de beroertste leeskwaliteit van gebrande CDR''s) die 12 speed met gemak leest. Helpt dat nog niet dan moet je inderdaad even het leesoogje schoonmaken middels een schoonmaak CD (wat ik persoonlijk slecht vind werken) of schroef je speler open en gebruik voorzichtig een wattestaafje met isopropyl alcohol wat je bij de apotheek kan krijgen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• BC3 Victim
Das maf, ik brand zelf al m`n data- en audiocd`s op 10 speed :* Nooit problemen, ook geen klachten van andere mensen. Ik gebruik gewoon cdrwin, HP 9310 brander en TDK cd`s.
Ligt er dus maar net aan of je brander goed is.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op donderdag 17 mei 2001 19:53 schreef Jazz_UHF het volgende:
Das maf, ik brand zelf al m`n data- en audiocd`s op 10 speed :* Nooit problemen, ook geen klachten van andere mensen. Ik gebruik gewoon cdrwin, HP 9310 brander en TDK cd`s.
Ligt er dus maar net aan of je brander goed is.
ik brand ook alles op 10x en dat werkt :9~

• BC3 Victim
Ik vindt de MMore CD''r schijfies nog wel de beste. Lekker krasbestendig en ze mislukken bijna nooit!

Verder, Op 2 of 4 speed audio branden is nog wel het beste!8-)

Verwijderd

Ik fik voor mezelf nooit audio. Mp3 + kabel naar de HiFi hier :)

Maar voor kennissen en zo fik ik audio altijd gewoon op 12x, met m''n Plextor. Nog geen gezeik mee gehad. Draait overal perfect, zelfs in de auto.

• BC3 Victim
Ik heb een Philips CDSpeler, de tweede serie die uitkwam, (je weet wel, met een laser die net zo''n ophanging heeft als een Harddisk) en die heeft geen problemen met CDR''s. Eigenlijk ben ik nog nooit een CDSpeler tegengekomen die geen CDR lustte, of het nou om Discmans, Standalone, MP3CDSpelers of om AutoCDspelers gaat. CDRW is een ander verhaal, maar dat is logisch.

Ik brand trouwens altijd op 8speed (max. van mijn Plextor 8432T) met WinOnCD. Als CDR''s gebruik ik altijd de goedkoopste die ik kan vinden (of waar iemand maar mee komt aanlopen), Lenco, MMore, en het laatste jaar Platinum 80min.
Nooit problemen gehad dat brandsnelheid iets uitmaakte op de kwaliteit van de CDR. (wel eens een Windowscrash tijdens het branden, maar daar doe je weinig tegen). Mijn DVD/CDSpeler doet 16speed onthefly, dus die staat nu uit zijn neus te vreten bij het branden.

Tip: maak je laser eens schoon met een wattestaafje. Geen alcohol, want dat vind je plastic lensje niet lekker en krijg je een mattig lensje van met een glimmend coatinglaagje. Gebruik NOOIT een schoonmaak CD, omdat die ontworpen zijn om je laser kapot te maken door er hardhandig met scherpe haartjes tegenaan te rossen om zo het stof in de hoekjes van de lens te vrotten.

Pagina: 1