Toon posts:

[BC3] Hoe of met welk progje mp3''s op lager Kbit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe of met welke programma kan ik een mp3 file (in dit geval van 320 kbit,en dus een groot aantal (7) mb''s) op een lager aantal kbits krijgen (bijv. 128 of 140)?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

Kan niet rechtstreeks, eerst naar wav terugzetten (met bijv. Winamp) en dan opnieuw encoden naar mp3 op je gewenste bitrate.

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
de lame codec kan het in een keer (met de razorlame frontend is het een kwestie van drag ''n drop en klaar)

url zal ik ff zoeke

url : http://www.sulaco.org/mp3/

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 19:07

MjB

gewoon met MusicMatchJukebox

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 13:08 schreef Thundermol het volgende:
Kan niet rechtstreeks, eerst naar wav terugzetten (met bijv. Winamp) en dan opnieuw encoden naar mp3 op je gewenste bitrate.
Jammer joh ;), dat kan wel.. bijvoorbeeld in NERO 5.5

In zon menuutje bovenin staat iets van Encode files of File-encoding. Kies je file, geef op wat je als exit file wil + je bitrate, klik op go en tadaaaa, je hebt wat je hebben wil...

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 13:33 schreef KNETMAN2000 het volgende:

[..]

Jammer joh ;), dat kan wel.. bijvoorbeeld in NERO 5.5

In zon menuutje bovenin staat iets van Encode files of File-encoding. Kies je file, geef op wat je als exit file wil + je bitrate, klik op go en tadaaaa, je hebt wat je hebben wil...
Zou Nero misschien ook eerst naar wav terugzetten en vervolgens weer encoden ? ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Exact Audio Copy

en :rMusic:rMatch:r is voor als je alleen maar slechte MP3tjes wil maken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 13:15 schreef MjB het volgende:
gewoon met MusicMatchJukebox
AHHHH

noem dat nooit meer.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 13:11 schreef visionz het volgende:
de lame codec kan het in een keer (met de razorlame frontend is het een kwestie van drag ''n drop en klaar)

url zal ik ff zoeke

url : http://www.sulaco.org/mp3/
Mjah, ik gebruik LAME ook wel es om hele grote nummers in 192 kbit (heb op m''n computer alles in 192 kbit) om te zetten in 128 kbit VBR zodat het in m''n mp3-speler past (64 mb).

Maar ik vraag me af: zou hij het zelf ook niet ff in z''n geheugen omzetten naar wav en daarna gelijk weer in mp3 coderen. Of haalt hij werkelijk informatie uit het mp3tje zodat hij minder bits per seconde wordt?
Pagina: 1