Toon posts:

[BC3] DTS receiver voor +-700 Piekjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een DTS versterker te gaan kopen, maar ik ben niet van plan om kapitalen te gaan uitgeven. Heeft iemand een idee welke ik moet nemen voor ongeveer 700 piekjes. Ik heb voor 699 al een Sherwood RD6106 (65 watt) gezien bij richer sounds

Ik wil hem aansluiten op m''n live 1024 via de digitale SPDIF out. Dus een digitale SPDIF (tulp) in op de versterker is een vereiste.

Graag uw advies.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 10:08

JT

VETAK y0

Sherwood heeft een ongelooflijke goede prijs/prestatie verhouding. Je krijgt VEEL voor WEINIG. Maar Yamaha is beter. de RX-V496 heeft DD en DTS. Als die 800 piek kost zou ik voor de Yammie gaan. En anders die Sherwood.

De Live 5.1 kan trouwens geen DTS signaal doorgeven, maar ik zou toch maar met DTS nemen. Want misschien dat de volgende 5.1 wel een DTS signaal kan doorgeven en dan jan je versterker het ook aan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Sterker nog....

Die 5.1 heeft geen digitale uitgang...

En als die die wel heeft wil ik graag weten hoe...

Dat kreng geeft op de 3rd speaker / dig out op alle fronten een ANALOOG uitgangssignaal.

Stereo jack links analoog, rechts ook analoog..

Mono jack ook analoog.. Plugje er half in... OOOK analoog...

Maarr Ik zou inderdaad net even een honderd gulden meer uitgeven...

Dan heb je die Yamaha..

(of tweedehands rondsnuffelen?)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:21 schreef JT het volgende:
De Live 5.1 kan trouwens geen DTS signaal doorgeven, maar ik zou toch maar met DTS nemen. Want misschien dat de volgende 5.1 wel een DTS signaal kan doorgeven en dan jan je versterker het ook aan.
Maakt niet uit, JT.

Bij een externe DD/DTS decoder wordt het 5.1 gedeelte van een Soundblaster niet eens benut. Gewoon het rauwe digitale signaal van de SP/DIF uitgang (is niet eens een Live! 5.1 voor nodig, elke geluidskaart met een SP/DIF compatible digitale uitgang voldoet daarvoor) naar de digitale ingang van de decoder/versterker en die regelt het zelf wel... DTS gaat dan even goed als Dolby Digital.

Verwijderd

Hmmmm

Als je spdif dan 44.1 Khz is of 48???

Dan haal je geen DTS he?

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 15 mei 2001 22:28 schreef motown het volgende:

[..]

Gewoon het rauwe digitale signaal van de SP/DIF uitgang (is niet eens een Live! 5.1 voor nodig, elke geluidskaart met een SP/DIF compatible digitale uitgang voldoet daarvoor) naar de digitale ingang van de decoder/versterker en die regelt het zelf wel... DTS gaat dan even goed als Dolby Digital.
Gaat ook niet....DD heeft een datastream van 256 kbps en DTS 384 kbps en dat kan die poort van SB niet aan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Ehh ik had het toch niet over een Live 5.1?

Maar goed, waarom kan mijn Live 1024 geen DTS signaal doorgeven? DTS is toch DD, maar dan een hogere bitrate voor alle kanalen.

Wat betreft die 2 analoge en 1 digitale out op de Live. Ik heb die 2 analoge toch helemaal niet nodig als ik hem digitaal aansluit op de DTS versterker. (dus via de gele, digitale out op de Live)

• JT

JT

VETAK y0

Zie mijn vorige reply.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
*/Holy shit wat gaat dit snel
er waren al weer 3 replies toen ik net replyde /*

• JT

JT

VETAK y0

Enneh, sorry, dacht even dat je het over de 5.1 had

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ach jah...
beetje reactie vermogen..

Neem je nix kwalijk hoor..

(14.4 modempje?)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar wat als ik nu een DTS DVD afspeel. Krijg ik dan slechts DD geluid, of helemaal geen geluid?

En verder nog. Kan ik mijn SB niet tweaken zodat ie wel DTS kan doorgeven?

Verwijderd

Als je een 5.1 hebt (gaat kopen) en die op de digitale uitgang werkt.. Dan hoor ik het graag..

Rampenkaart...

• JT

JT

VETAK y0

Als het goed ik krijg je helemaal geen geluid als er alleen een DTS signaal op die dvd staat. En nee, hijs niet te tweaken.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:37 schreef Proximus_Alfa het volgende:
Ok, maar wat als ik nu een DTS DVD afspeel. Krijg ik dan slechts DD geluid, of helemaal geen geluid?

En verder nog. Kan ik mijn SB niet tweaken zodat ie wel DTS kan doorgeven?
Net zei je nog dat het wel kon?!

Neej...

Je kunt je SB niet tweaken..

Dit is afhankelijke van de snelheid van de chip die er op zit...

En DD is ook al te snel...

Er komt keurig PCM op je versterkertje te staan en that''s it...

Moet je het met dolby prologic doen... :'(

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:39 schreef JT het volgende:
Als het goed ik krijg je helemaal geen geluid als er alleen een DTS signaal op die dvd staat. En nee, hijs niet te tweaken.
Zo''n DVD heb ik nog iet gezien...

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:31 schreef JT het volgende:

[..]

Gaat ook niet....DD heeft een datastream van 256 kbps en DTS 384 kbps en dat kan die poort van SB niet aan.
hmm?? ac3 heeft een bitrate van tenminste 128kbps tot max 384kbps, bitrate van dts gaat van 1,25mbps tot voorlopig de spec tot 2002 7,5(62)mbps en dit laatste kan verhoogd worden als dat nodig is (voorlopig niet :Y)
en ik weet niet of je een beetje verstand van computers en io aansturing hebt, maar het zogenaamde poortje van de sblive heeft nieteens door dat er ac3 of dts uitkomt. dus er is totaal geen sprake van spdif uitgang kan 384kbps niet aan..

zo wat zijn zeg.. mijn sblive zou dus de 2,56mbps dts es 6.1 stream niet aankunnen die ik fijn via mijn live 1024 op mijn str-db940 beluister B-)

• JT

JT

VETAK y0

Saving Private Ryan regio 1
en nog veel meer regio 1 dvd''s
Gladiator regio 2

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 15 mei 2001 22:44 schreef axkman het volgende:

[..]

hmm?? ac3 heeft een bitrate van tenminste 128kbps tot max 384kbps, bitrate van dts gaat van 1,25mbps tot voorlopig de spec tot 2002 7,5(62)mbps en dit laatste kan verhoogd worden als dat nodig is (voorlopig niet :Y)
Huh ??? Ow, dat zal dan wel, ik had dat andere gedacht. Maar bovenstaand kan ook.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm dus ik kan met mijn Live 1024 op geen enkele manier tenminste DD geluid krijgen.
Dat is namelijk mijn bedoeling, om mooi DD geluid te krijgen bij het afspelen van DVDs
Ik heb namelijk geen zin om ook nog en DVD deck te kopen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:44 schreef JT het volgende:
Gladiator regio 2
Denk dat je je vergist...

Die films hebben écht niet ALLEEN maar DTS...

(als dat tenminste richting mij bedoeld was..)

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 15 mei 2001 22:45 schreef 2ndOpinion het volgende:

[..]

Denk dat je je vergist...

Die films hebben écht niet ALLEEN maar DTS...
De meeste wel. Omdat DTS VEEL meer ruimte in neemt. Op de DD versie van Ryan staan heel veel goodies. Op de DTS versie bijna niet, omdat er geen ruimte meer voor over was vanwege het dts signaal.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:32 schreef Proximus_Alfa het volgende:
Ehh ik had het toch niet over een Live 5.1?

Maar goed, waarom kan mijn Live 1024 geen DTS signaal doorgeven? DTS is toch DD, maar dan een hogere bitrate voor alle kanalen.

Wat betreft die 2 analoge en 1 digitale out op de Live. Ik heb die 2 analoge toch helemaal niet nodig als ik hem digitaal aansluit op de DTS versterker. (dus via de gele, digitale out op de Live)
dts en ac3 lijken totaal niet op elkaar, zijn verreweg compatible met elkaar en hebben totaal verschillende eigenschappen en mocht er op de 5.1 een dig uit opzitten dan heb je idd de analoge uitgangen niet nodig en lukt het jou prima om dts uit te gebruiken. je software zoals powerdvd2.55 ondersteunt dit. en als je live 1024 player bedoelt, daar draaide ik voordat ik realmagic stream kaartje kocht ook mee en dat werkt zoals bovenstaand gewoon prima.

en nee, ik heb ff geen zin om moeilijke reply te geven ik druk gewoon op reply knop en tik m''n verhaal *D

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

zo veel regio1 dvd''s hebben DTS
er zijn nog maar weinig R2 DVD''s met DTS, (oa universal soldier (yeeh) gladiator....)

en ik d8 dat DTS ook door S/PDIF kon gaan?
ik weet niet meer
DD iig wel,
maar die S/Pdif van die live is weer zo''n naaiding, is geen ''normale'' S/PDIF poort om het zo maar te zeggen, het geeft wel het S/PDIF signaal
maar meestal is S/PDIF coaxiaal of optisch

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:44 schreef axkman het volgende:

[..]

Waar heb je dit weg...??

Volgens mij is het nl ook 384...

Een dergelijk hoge bitrate van 7.5 Mbps..?!

Questionable...

• JT

JT

VETAK y0

S/PDIF is ALLEEN coaxiaal.

Optisch is totaal anders, das met lichtsignalen.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:47 schreef JT het volgende:

[..]

De meeste wel. Omdat DTS VEEL meer ruimte in neemt. Op de DD versie van Ryan staan heel veel goodies. Op de DTS versie bijna niet, omdat er geen ruimte meer voor over was vanwege het dts signaal.
Maar er staat niet alleen maar DTS op..!!

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:51 schreef JT het volgende:
S/PDIF is ALLEEN coaxiaal.

Optisch is totaal anders, das met lichtsignalen.
Ook opstisch digitaal is spdif. SPDIF is de standaard voor het digitaal versturen van audio, dit kan zowel optisch digitaal of coaxiaal digitaal

Verwijderd

Sony/Philips standaard...

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:44 schreef JT het volgende:
Gladiator regio 2
gladiator reg2 dts stream is fake, zie andere dts topics (threads? kweenie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm wie moet ik nou geloven. Net werd nog beweerd dat DTS zeker niet kon, en DD waarschijnlijk ook moeilijk. Het gaat mij een beetje te snel allemaal. Ik type 1 reply en er zijn alweer 5 nieuwe. En nee ik heb geen 14k 4 modumpje, maar gewoon kabel

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:56 schreef Proximus_Alfa het volgende:
Hmm wie moet ik nou geloven. Net werd nog beweerd dat DTS zeker niet kon, en DD waarschijnlijk ook moeilijk. Het gaat mij een beetje te snel allemaal. Ik type 1 reply en er zijn alweer 5 nieuwe. En nee ik heb geen 14k 4 modumpje, maar gewoon kabel
idd gaat beetej snel hier.. 56k modempje maar 100 replies voordat ik op verstuur kon drukken ;)

<edit>
tjee! 1 minuut gewacht en niemand heeft gereplied ;)
</edit>

Verwijderd

voor 800:Z heb je geen goede reciever

RW

Verwijderd

Mijn 1024 geeft geen dolby digital aan mijn versterkertje...

Alleen maar een keurig PCM signaal...

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:58 schreef 2ndOpinion het volgende:

gewoon ''windows geluid'' of film geluid van dvd''tje en dergelijke?
moet je in bijv powerdvd output via spdif aanzetten dan heeft ook jij ac3 uit via sblive 1024 ;)

• JT

JT

VETAK y0

Sorry, maar ik word er zo ziek van dat mensen zeggen
''voor fxxx kan je geen goede receiver/amp/whatever kopen''

Enneh, DD kan gewoon, DTS niet.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 15 mei 2001 22:58 schreef Rwesselius het volgende:
voor 800:Z heb je geen goede reciever

RW
Jezus, ga iemand anders pesten. Als jij een auto koopt, bijvoorbeeld een Ford Mondeo of een Opel Vectra, dan zeg ik toch ook niet : voor 50.000 heb je geen goede auto ? Waar slaat dat nou op ? Voor 800 kan je hele leuke receivers kopen. Niet iedereen wil er zoveel als jij en ik aan uitgeven. Dus help, of reageer niet zo dom.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 mei 2001 22:58 schreef 2ndOpinion het volgende:

Wat voor versterker heb je dan? <newbie>En wat is een PCM signaal? </newbie>

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:00 schreef axkman het volgende:

[..]

gewoon ''windows geluid'' of film geluid van dvd''tje en dergelijke?
moet je in bijv powerdvd output via spdif aanzetten dan heeft ook jij ac3 uit via sblive 1024 ;)
Heb een paar van die DD en DTS demo''s...

Allen met de spdif / ac3 aan...

Keurig PCM...

Kan nog aan het kabeltje liggen, maar dat lijkt me sterk..

Zal wel een yamaha probleem zijn denk ik...

Verwijderd

Tis een yamaha...

Maar PCM is een stereo digitaal signaal..

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:49 schreef Randy het volgende:
zo veel regio1 dvd''s hebben DTS
er zijn nog maar weinig R2 DVD''s met DTS, (oa universal soldier (yeeh) gladiator....)

en ik d8 dat DTS ook door S/PDIF kon gaan?
ik weet niet meer
DD iig wel,
maar die S/Pdif van die live is weer zo''n naaiding, is geen ''normale'' S/PDIF poort om het zo maar te zeggen, het geeft wel het S/PDIF signaal
maar meestal is S/PDIF coaxiaal of optisch
reden dat dts nog zoweinig (eigenlijk gewoon NIET) in reg2 tekrijgen is omdat de dts licensie tot 2002 niet toestaat dat dts in andere regio''s dan 1&4 gemaakt/verkocht? wordt. ik ken die ene film niet maar bij gladiator weet ik dat de dts stream fake is. dwz de code is idd dts, maar het orig master tape is niet voor dts bedoeld, dit was de gewone tape waar ook ac3 geluid van gemasterd werd. in de reg1 gladiator hebben ze wel de daarvoor bestemde mastertape gebruikt en zo heb je ook gelijk het echte 6.1 dts es geluid bij reg1. je voelt hoort ruikt en proeft het verschil :Y)
en klopt idd dat dts door spdif kan ;)
maar spdif live 1024 naaiding? wat jij beschrijft is nou precies de bedoeling van spdif.. de data via optisch OF coax verbinding overbrengen *D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal.
Ik weet nu eindelijk wat meer.

Nog ff iets anders. Voor 60 piek kan ik een uitbreidings kaartje voor De SB Live kopen, met diverse in en outs erop, waaronder ook een optische digitale out.

Wat is het verschil tussen die coax dig. en optisch dig.?

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:02 schreef Proximus_Alfa het volgende:

[..]

Wat voor versterker heb je dan? <newbie>En wat is een PCM signaal? </newbie>
hij zal wel een dd/dts versterker hebben en een pcm is PulseCodeModulation met deze modulatie techniek is ook het lineaire pcm geluid van een cd opgeslagen. (alleen die heeft weer een 16bits diepte en 44KHz1 samplingsfreq)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:09 schreef axkman het volgende:

[..]

reden dat dts nog zoweinig (eigenlijk gewoon NIET) in reg2 tekrijgen is omdat de dts licensie tot 2002 niet toestaat dat dts in andere regio''s dan 1&4 gemaakt/verkocht? wordt. ik ken die ene film niet maar bij gladiator weet ik dat de dts stream fake is. dwz de code is idd dts, maar het orig master tape is niet voor dts bedoeld, dit was de gewone tape waar ook ac3 geluid van gemasterd werd. in de reg1 gladiator hebben ze wel de daarvoor bestemde mastertape gebruikt en zo heb je ook gelijk het echte 6.1 dts es geluid bij reg1. je voelt hoort ruikt en proeft het verschil :Y)
en klopt idd dat dts door spdif kan ;)
maar spdif live 1024 naaiding? wat jij beschrijft is nou precies de bedoeling van spdif.. de data via optisch OF coax verbinding overbrengen *D
Das dus de reden dat ik Gladiator regio 1 heb...

Yeah baby...!!

Maar dat SPDIF verhaal van jou klopt niet...

Als je chip op je geluidskaart nou geen bandbreedte voldoende heeft dan??

Dan houdt het toch echt op..

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:10 schreef Proximus_Alfa het volgende:
Bedankt allemaal.
Ik weet nu eindelijk wat meer.

Nog ff iets anders. Voor 60 piek kan ik een uitbreidings kaartje voor De SB Live kopen, met diverse in en outs erop, waaronder ook een optische digitale out.

Wat is het verschil tussen die coax dig. en optisch dig.?
coax digitaal is via een 75ohms (tv antenne kabel bijv) kabel en optisch is via glasvezel. kan allebei, maar als je thuis veel zenders hebt staan en ontvangers (zoals ik) dan is optisch aan te raden aangezien die geen last hebben van alle hf shit in de omgeving B-)

• JT

JT

VETAK y0

Optisch is iets beter van kwaliteit. En kan je op je MD portable aansluiten. Coaxiaal niet.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:12 schreef 2ndOpinion het volgende:

[..]

Maar dat SPDIF verhaal van jou klopt niet...

Als je chip op je geluidskaart nou geen bandbreedte voldoende heeft dan??

Dan houdt het toch echt op..
om de simpele reden dat die beperking niet bestaat :) als ontwerper kijk je idd naar bandbreedte mogelijkheden en beperkingen maar die staan allemaal beschreven in de spdif ac3 en dts standaarden en spdif standaard voldoet prima om de voorlopige ac3 en dts en pcm en mpeg standaarden het hoofd te bieden. dus om deze reden bestaat er niet zoiets als ''de emu10k1 controller op live 1024 ondersteunt 384kbps ac3 niet''

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:06 schreef 2ndOpinion het volgende:

[..]

Heb een paar van die DD en DTS demo''s...

Allen met de spdif / ac3 aan...

Keurig PCM...

Kan nog aan het kabeltje liggen, maar dat lijkt me sterk..

Zal wel een yamaha probleem zijn denk ik...
denk dat kabel verbinding en ac3/dts versterker wel in orde zijn, alleen ik denk dat je de demo''s niet op goede manier afspeelt.. ik heb alleen nog maar powerdvd en windvd met ac3/dts out geprobeerd, maar echte demo''s/spellen met ac3 out heb ik niet geprobeerd via spdif out. wat 100% zeker moeilijk doet als je wel spellen/demo''s wil draaien zijn alle mixers van sblive software. moet je spdif uit aanzetten en misschien ook op meer speakers instellen enz

heb beetje hekel aan al die zogenaamde ''makkelijke'' sblive software.. heb het niet nodig sterker nog, IK WIL HET NIET.. ik wil gewoon recht straight de beste kwaliteit digitaal out, zonder equlizer enz enz daarvoor heb ik immers een vette ac3/dts versterker, die kan het ietsjes beter dan live1024 ;)

Verwijderd

Heej Axkman..

Als je ff wacht zoek ik even een PDF-je voor je op waarin chips staat die het WEL en NIET aan kunnen... (Je hebt toch ECHT een beperkende factor BANDBREEDTE die je tegen spreekt.. Nogmaals... Als je sample frequentie max 48 Khz is haal je ECHT geen DTS....

Verwijderd

Kep het ook getest met een divx... (uiteraard een AC 3 rip...)

Maar neej...

Geen 5.1 (geen DD noch DTS)

Hetzelfde geld voor de 1024 5.1, maar dat is gewoon een zinnige kaart...

Het werkt gewoon niet...

Kweenie waarom...

Ik heb ook een onnoemlijke hekel aan die creative software...

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:23 schreef 2ndOpinion het volgende:
Heej Axkman..

Als je ff wacht zoek ik even een PDF-je voor je op waarin chips staat die het WEL en NIET aan kunnen... (Je hebt toch ECHT een beperkende factor BANDBREEDTE die je tegen spreekt.. Nogmaals... Als je sample frequentie max 48 Khz is haal je ECHT geen DTS....
ja is goed. ben erg benieuwd, want heb al vaker ontwerpen gemaakt die ook audio met spdif uitwisselden en daardoor weet ik hoe die shit gewoon in elkaar zit maar ik ben benieuwd heb je anders geen icq om tijdelijk ff wat info uit te wisselen? dit is misschien eeh ietswat onhandig? ;)
en al m''n dts dvd''s gebruiken iig samplingsrate van 48KHz en 16bits diepte

Verwijderd

En het waren uitstekende demo''s..

Weet niet meer waar ik ze weg heb, maar het was in totaal 350 Mb...

(voor een paar tellen film..)

Maar eens een guillemot fourtisemo testen oid...

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:27 schreef 2ndOpinion het volgende:
Kep het ook getest met een divx... (uiteraard een AC 3 rip...)

Maar neej...

Geen 5.1 (geen DD noch DTS)

Hetzelfde geld voor de 1024 5.1, maar dat is gewoon een zinnige kaart...

Het werkt gewoon niet...

Kweenie waarom...

Ik heb ook een onnoemlijke hekel aan die creative software...
eeh ja maar divx en ac3/dts is nog wel beetje in beginnersfase, daar waren al meer problemen mee.. om je installatie te testen moet je dus gewoon ff dvd''tje afspelen

Verwijderd

Kan die PDF niet meer vinden...

Maar DTS is 96 Khz hoor...

Anders raak je die data niet kwijt..

Ik gebruik alleen MSN explorer... (als het moet..) Geen ICQ...

Verwijderd

Topicstarter
Hee 2nd Opinion jij hebt het dus niet cool voormekaar met je PCM geluid. Ik hoop niet dat ik die problemen sraks krijg. Ik neem aan dat je zelf ook al alles geprobeerd hebt om wel het juiste geluid te krijgen.

Verwijderd

Heb wel eea geprobeert jah...

Een collega van me heeft hetzelfde probleem, maar dan met de 1024 5.1.. (ook met afspelen van DVD''s)

Verwijderd

Maar Axkman...

Wat heb je ontworpen dan??

Vertel, nieuwsgierigheid brandt...

Verwijderd

al die problemen met afspelen lijkt me echt dat de mixer niet goed ingesteld staat, dwz die %#@$# live software shit. PLayers zoals powerdvd werken gewoon 100%.. zou liever 1000000% zeggen maar dat klinkt zo ongeloofwaardig ;)
Op dinsdag 15 mei 2001 23:36 schreef 2ndOpinion het volgende:
Maar Axkman...

Wat heb je ontworpen dan??

Vertel, nieuwsgierigheid brandt...
een nicam decoder met spdif uit (dmv xilinx)
en nicam encoder mbv spdif in (meerdere kanalen spdif in) was omdat we eigenlijk met atv (amateur televisie) langzaam aan overstappen op digitaal geluid, en dat doen we voorlopig met nicam.

Verwijderd

Wat voor merk chips?

(wat voor type..?)

Ben op zoek naar een razendsnelle dac voor een lekkere vlotte oversampling.. (echte oversampling...)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:43 schreef axkman het volgende:
al die problemen met afspelen lijkt me echt dat de mixer niet goed ingesteld staat, dwz die %#@$# live software shit. PLayers zoals powerdvd werken gewoon 100%.. zou liever 1000000% zeggen maar dat klinkt zo ongeloofwaardig ;)
[..]

een nicam decoder met spdif uit (dmv xilinx)
en nicam encoder mbv spdif in (meerdere kanalen spdif in) was omdat we eigenlijk met atv (amateur televisie) langzaam aan overstappen op digitaal geluid, en dat doen we voorlopig met nicam.
en verschillende huistuin en kuiken ontwerpjes om alle audio apparaten geluid via spdif te versturen naar dig versterker

Verwijderd

Ben niet volledig groen...

Ik heb alleeeeen de drivers geinstalleerd..

Rest van die meuk niet..

Alle mogelijke setting al langsgelopen..

Maar een collega van heeft het, een klant van ons en ik...

Alle drie Yamaha versterkers..

Maar ik ben het met je eens... Het zou moeten werken..

Wat voor chips heb je gebruikt voor dat digitale verhaal?? Heb je er ook een dac (extra) tussen gezet?

Eigen schema''s en printen ontworpen?

Verwijderd

printen niet, schema''s wel

Verwijderd

printen niet, schema''s wel

ikke nu stoppen, moet weer vroeg op school zijn morgen ;((

maar ikke ga nie naar school, ikke lekker rondwandelen op haagse hoge

Verwijderd

Topicstarter
Interessante discussie is dit. Maar wie van jullie heeft nu gelijk. Er moet een 3de exper bijkomen die het een en ander kan bevestigen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:48 schreef 2ndOpinion het volgende:
Wat voor merk chips?

(wat voor type..?)

Ben op zoek naar een razendsnelle dac voor een lekkere vlotte oversampling.. (echte oversampling...)
begint leuk te worden, wij nog wel vaker eens kletsen.. heb zelfs geen mns chat gebeuren kweet ook niet over ik het zonder nat via deze linux bak kan laten gaan maar leuke dac uitzoeken is wel grappig

Verwijderd

Ben ffies wezen snuffelen voor die hdcd chips...

Wordt ook geen standaard.. (moeilijk om daar antwoord op te krijgen trouwens, wat de standaard wordt.. )

Burr brown heeft wel leuke dacs...

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:50 schreef Proximus_Alfa het volgende:
Interessante discussie is dit. Maar wie van jullie heeft nu gelijk. Er moet een 3de exper bijkomen die het een en ander kan bevestigen.
Ik verwacht dat het euvel ligt aan de combinatie 1024/yamaha...

Ik heb het, collega heeft het, klant heeft het...

Verwijderd

PCM63P is wel een geinige dac... 20 bit 16X oversampling.. PCM69... Of de pcm67.. maar die is weer stereo...

Of de PCM1732 24 bits...

Bwaaaaaaaa

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik was van plan om toch voor de yamaha te gaan omdat dat in het begin van dit forum met dat boven de sherwood aangeraden werd. Maar. Zijn er naast yamahas en sherwood nog andere leuke DTS versterkertjes die rond de 700/800 zitten?

Verwijderd

dubbel...zie onder :)

Verwijderd

Je kan volgens mij op je 1024 wel DD geluid naar je ampli sturen, maar dan heb je dat digital I/O expantie-kaartje nodig. Op mijn 1e-versie-SB-Live-met-vergulde-connectortjes-en digital-I/O-expantie-dingetje kan ik echt wel DD/DTS/... naar de ampli sturen over de coaxiale digitale uitgang op dat extra bordje. Hij geeft elke PC-input weer als ofwel PCM 48Khz, DD 2/0, DD 3/2, ... op m''n STR-DE545

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 15 mei 2001 23:15 schreef JT het volgende:
Optisch is iets beter van kwaliteit. En kan je op je MD portable aansluiten. Coaxiaal niet.
optisch = electrisch signaal >> led >> optisch kabeltje >> ontvanger >> omzetter >> electrisch signaal
coax = electrisch signaal >> coax >> electrisch signaal. :)

En mensen: nee het lichtsignaal in je optische kabeltje komt echt niet direct uit de laser van je cd-speler! Optisch is gewoon een marketing dingetje (bij consumenten hifi-electronica).

Een speler heeft intern gewoon een electrisch signaal en een md speler kan ook een optisch signaal _echt_ niet comprimeren...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ik zou geen yamaha nemen (is veel te scherp naar mijn mening)

denon is wat warmer
en wat voor speakers wil je er mee aansturen?

RW

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
hehe... denon, tis wat je leuk vind..
koop gewoon de yamaha RX-v496 voor 777 gulden bij de mediamarkt.

Verwijderd

Kenwood 5030 DTS reciever is best een goede voor de prijs van 599,- bij Megapool

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 01:43 schreef NCP-Viper het volgende:
Je kan volgens mij op je 1024 wel DD geluid naar je ampli sturen, maar dan heb je dat digital I/O expantie-kaartje nodig. Op mijn 1e-versie-SB-Live-met-vergulde-connectortjes-en digital-I/O-expantie-dingetje kan ik echt wel DD/DTS/... naar de ampli sturen over de coaxiale digitale uitgang op dat extra bordje. Hij geeft elke PC-input weer als ofwel PCM 48Khz, DD 2/0, DD 3/2, ... op m''n STR-DE545
idd.. en sterker nog, je hebt hiervoor geen expansie kaartje nodig. dit kan gewoon via de electrische spdif uitgang, of via een zelf gemaakt coax->opt transducertje (lees convertertje)
enneh gefeliciteerd met je sony ;)
was verschil tussen db940 en de545 eigenlijk? ik heb db940

Verwijderd

tjee wist niet dat er al ac3/dts versterkers in die prijsklasse waren.. dacht dat 1600 zo''n beetje het goedkoopst was

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
Inderdaad: Burr Brown. Maar je kan uiteraard ook bij analog devices kijken (www.analog.com)
Burr brown is veel beter met samples (Vandaag aanvragen=overmorgen met ups afgeleverd krijgen. $50 aan verzendkosten voor chippies van 20 piek. Gratis en voor niks. En aangezien jij een geldige reden hebt, kan je ze aanvragen....) Analog gaat veel moeizamer.

Uiteraard kan je ook bij linear technologies kijken, maar daar ben ik niet zo van op de hoogte.

analog devices dacs
Vooral de ad1833 ziet er leuk uit, wanneer je een flinke dac zoekt. En er zijn samples van....

Verwijderd

JVC XR-6001R iets van 700 met DTS decoder
Cheap maar erg in orde. :)
Pagina: 1