[BC3] PC als videorecorder???

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben van plan om een pc als videorecorder te gaan gebruiken. Het ding moet in december gekocht gaan worden. :z
Ik wil een Dual AMD athlon 4 systeem gaan kopen, met 512 Mb geheugen en drie 20 a 40 Gb Maxtor schijven als een Raid0 volume onder Windows 2000. 8-:
Verder ben ik ernstig van plan om een Miro DC 30+ kaartje te kopen. (8>
Wie heeft ervaring met dit soort dingen, is die software een beetje te bedienen, kost iedere seconde je 6 MB, of maar 0,5 MB. Is dat Div X handig, of juist niet. Reply maar raak dus! :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Je wil dus via je video in gaan opnemen, of je wilt er nog een tv kaart ingooien voor het opnemen? Voor een film van 1,5 in hoge kwaliteit zal je die schijf ruimte zeker nodig hebben

Verwijderd

uhm de capture grootte kan je instellen.
of je het nu 6Mbit doet of 0,5Mbit dat kan je gewoon zelf instellen. Ik gebruik zelf 1,5 tot 2Mbit en dat is wel genoeg naar mijn idee.

• BC3 Victim
Die Miro kaart heeft een onboard Tuner, die wil ik eigenlijk gaan gebruiken, want ik heb bij een vriend met een simpel kaartje van 200 piek toch hele goede resultaten gezien. Alleen hebben die kaartjes geen (S-)vhs ondersteuning, voor onze videocamera.
Kun je met dat soort kaarten, hij heeft een s-video out, ook je scherm op je tv weergeven, of heb je daar een Tv-out op je videokaart voor nodig?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22

Potatoman

koniwa

Met een WinTVPCI kan ik met een Tbird1100 realtime DivX capturen op 512x384. Ik heb wel veel last van interlace-gedoe boven de 300nogwat. Dit heb ik ook getest met een Miro DC10+ en daar was er ook behoorlijk wat geinterlaced (de helft zelfs :9 ), ik denk dat jij daar ook last van krijgt als je high-res wilt capturen, tenzij je een andere input-source neemt(schotel ofzo..)

The cyclographing developer

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 11:57
Miro DC30 lijkt mij niet de aangewezen oplossing. Handiger lijkt mij een ATI All In Wonder of een Hauppage Win PVR of zoiets.

Met een Athlon 4 kun je softwarematig realtime naar MPEG2 of Divx koderen. Daarom heb ik met oog op diezelfde toekomst dus een ATI gekocht *D

Nu met een Athlon 900 werkt het al heel aardig. Wel vreet het schijfruimte. Ongeveer vanaf 2Gb per uur. Met Divx kun je wel lager komen alleen lukt dat mij nog niet realtime. Wanneer je aan VHS vergelijkbare kwaliteit wilt kun je ruim een uur per CD (650mb kwijt).

Een Raid systeem is echt onzinnig voor VCR toepassing. Als je extreem goede kwaliteit MPEG2 of 4 opneemt is de datarate hooguit 4 mbyte/s en dat trekt tegenwoordig elke fatsoenlijke schijf ;)

Verwijderd

In de C''T van een tijdje geleden stond dat je aan een 800mhz bak genoeg hebt en een simpele TV-kaart. (Grote HD natuurlijk). En dan heb je videorecordersoftware nodig, maar dan werkt het ook prima. Je kan natuurlijk ook speciaal een videokaart kopen met allemaal video in/out d''r op.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op dinsdag 15 mei 2001 22:11 schreef Potatoman het volgende:
Met een WinTVPCI kan ik met een Tbird1100 realtime DivX capturen op 512x384. Ik heb wel veel last van interlace-gedoe boven de 300nogwat. Dit heb ik ook getest met een Miro DC10+ en daar was er ook behoorlijk wat geinterlaced (de helft zelfs :9 ), ik denk dat jij daar ook last van krijgt als je high-res wilt capturen, tenzij je een andere input-source neemt(schotel ofzo..)
Inderdaad.. dat interlaced-gedoetje bevalt mij ook niet zo. Volgens mij is het over als je op 60FPS captured, maarja.. die schijfruimte he..

Siditamentis astuentis pactum.

• BC3 Victim
Is er wel goede videorecorder software te krijgen? Ik wil net als een normale video op kunnen geven wanneer hoe lang van welk kanaal moet worden opgenomen.
En die compressie komt wel goed, ik heb genoeg ruimte om eerst naar Mpeg2 of Mjpeg te gaan en later te converten naar DivX.
Iemand nog goeie programma''s? Iets dat je pc op een bepaalde tijd/datum aanzet ook welkom, sommige bios''en kunnen het, maar die nieuwe Awards niet, of toch wel?

Pagina: 1