Toon posts:

[BC3] Sony STR-DE545 ruist ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een tijdje geleden bovenstaand ampli''tje gekocht. Ik wou absoluut Dolby Digital, een Coaxiale input voor m''n SBLive! , 100w per kanaal en een redelijke prijs. Deze werd het dus, echter hij ruist, zelfs met een optische kabel aan m''n Sony cd-speler. Nu vraag ik me af of dit aan de boxen kan liggen. Ik heb nu een surroundsetje van Yamaha en een setje 2 satellites+sub van JBL. Iemand gelijkaardige ervaringen ?

Dit is trouwens de spec:
http://www.sel.sony.com/SEL/consumer/ss5/home/homeaudio/receivers/str-de545_specs.shtml

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

ten eerste elke versterker ruist en speakers kunnen niet ruisen.

De ruis die je hoort komt dus absoluut niet uit je speakers, maar uit je versterker. Hoor je die ruis altijd overheersend? of hoor je die alleen maar als je de versterker helemaal opendraait? (je dus geen muziek wil horen).

Een moderne versterker zou in principe niet zo moeten ruisen dat je het heel erg hoort, tijdens muziek of storend tussen de nummersdoor. Als het echt storend is, zou ik even naar de winkel teruggaan. \

Als dit dus een "gezocht" probleem is (ruis met vol. knop vol open) dan zou ik gewoon proberen te leven met de geruststellende gedachteeee dat dat (zeker voor die prijsklasse) normaal is.

edit: ff volumeknop van me TA-va8 es vol opengedraaid: en jawel een flinke hoeveelheid ruis. (niet tot aan driekwart overigens. en verder dan 1/3 - 1/2 kom ik toch nooit, geen probleem dus.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
Ik heb het ook een beetje op mn STR-DB940. Maar alleen in de tuner-mode. De rest uiteraard ook wel maar niet storend.

Aangezien het tuner is ga ik er maar vanuit dat het in het signaal zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor die ruis zelfs bij setting op stereo, optische kabel van cd en cd op pauze. Op die moment krijgt ''ie dus wel een 48Khz audio-stroom binnen, en begint ie zachtjes te ruisen. Voorts wist ik niet dat ruis niets met speakers te maken heeft. Alvast dank voor die tip dus :) Ik dacht namelijk net al die speakers buiten te flikkeren en van die mooie JBL''s te gaan halen. Nog effe wachten dus. Of toch maar meteen een betere versterker gaan zoeken ?

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
op me yamaha heb ik totaal geen last van ruis

Verwijderd

Is het geruis of gezoem? Als het gezoem is kan het ook aan je microfoon liggen, als je die in je SB kaart hebt gelpugt. Dat het ik ook gehad, en is heel irritant.!

Verwijderd

logisch.
je hebt een aardlus.
zorg ervoor dat je pc niet geaard is en je ruis is weg

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 16 mei 2001 11:33 schreef jochie het volgende:
logisch.
je hebt een aardlus.
zorg ervoor dat je pc niet geaard is en je ruis is weg
Aard dan die versterker aan hetzelfde aardpunt als je pc, want een pc niet aarden is vragen om problemen.

En als je versterker ook een tuner is, of erop aangesloten heeft, geldt inderdaad dat aardlussen optreden wegens de coaxiale input op je tuner, maar daar zijn goedkope kastjes voor die je ertussen kan zetten.

Ook kan je last hebben bij het aansluiten van je pc aan je versterker als je lange draden gebruikt: dikkere coaxiale draden zijn dan de oplossing.

En een versterker op 12uur is vol open. Alles daarboven is >100% en gaat gepaard met vervorming, ruis etc, zelfs al is die f 10.000,-

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1