[BC3] divx /dvd standalone speler

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
nav een berichtje in tweakers. ok kheb een socket7 mobo desktopkastje met voeding, 128 mb, 4 gig schijfje. nog te kopen: pci tnt-32 kaartje tv-out, dvd spelertje.
Hamvraag als ik er een amd k6-450 (kopen)instop trekt ie dan divx''je. Eventueel met een 550 of is het gewoon niet te doen???
tweedus dvd trekt ie dat zonder een mpeg-kaart zoals de hollywood plus??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:41
Ik verwacht niet dat hij DivX echt lekker trekt. Je zit op 450 net op het randje, misschien een 550 ofzo proberen?

• BC3 Victim
eerlijk gezegd wil ik het graag horen van iemand met ervaring met een van de genoemde combi''s, but thx anyway

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
duwtje (best moeilijk als worm zijnde)

• BC3 Victim
nog eentje

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10-2025

TricTrac

=;-)

hummzz.. leuk te hore dat d''r nog meer van plan zijn zo''n ding te make.. :)
Hummm.. ik ga ''t met een duron proberuh rond de 8 á 900 mhz... heb alleen nog niet genoeg geld duz.. maar dat komt wel goed... (exames net begonne en ook al bijna achter de rug.. )

dus.. dan ff 2 weke werke en dan heb ik genoeg...

Je hoort ''t nog wel...

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:01
Trekken wel maar hoe dat is de vraag.......Ligt bij DivX aan de film en gebruikte bitrates. Zijn films die op een p3-600 nog horten en stoten, maar dat zijn er niet al te veel.

Wil je safe zijn ga dan wat hoger. Anders kan je met een 450 altijd nog de kwaliteit lager zetten indien nodig.

Dit is niet echt een vraag waar je een ja of nee op kan verwachten. hangt van de films af.

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10-2025

TricTrac

=;-)

Spice? Voor welke kast ga je trouwens?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-03 14:38
Ik ben ook wel benieuwd naar de kast.
Ik wil namelijk een Duron 600@800 gebruiken en daarvoor een zwarte HiFi-achtige desktop ATX-kast, die er dus uit ziet als een versterker :)
Alleen die dingen zijn zwaar moeilijk verkrijgbaar....

Edit: zo eentje dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/988830724.jpg

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
Ja, dat moet werken.... Bij mij op AMD K6-II 450@500 met 128MB doet ie dat ook (ook op 350Mhz)...

Maar onjuiste instellingen/conflicten zorgen ervoor dat DVD/DivX zelfs schokt op een Athlon/P3 1Ghz... ([url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=dvd+schokt&data%5Border%5D=relevance&data%5Bpage%5D=0#hitstart]zie topics[/url])

Daarom, een (paar)

Tips:
- Gebruik Windows 2000, dat is efficienter vooral met veel RAM
- PowerDVD versie 3 en WinDVD hebben hardware ondersteuning voor DVD.
- Je kan een Creative DXR3 / Ravisent Cinemaster Hardware DVD Decodercard gebruiken, maar dan alleen voor DVD, niet voor DivX.
- DMA aanzetten voor CD/DVD Speler
- CD/DVD speler op eigen IDE kanaal - Master
- Ik heb behoorlijke performancewinst gezien door CD/DVD speler op een Promise ATA100 kaartje aan te sluiten ipv op onboard IDE ATA33 (ondanks dat veel mensen niet aanraden om een CD/DVD speler aan te sluiten op een ATA kaartje)
- Aantal kleuren verlagen op de desktop: 16bit ipv 32bit
- Resolutie van de desktop verlagen: 800x600 -> 640x480
- Refreshrate verlagen (<85Hz), of juist op het dubbele (100Hz) zetten van de TVout (50Hz)
- TVOut uitschakelen / Monitor out uitschakelen.
- VideoAcceleratie inschakelen bij Video Opties van DVD/DivX speler
- ChipSet drivers up to date.
- USB uitschakelen.
- SB16Emulatie uitschakelen van SBLive!
- DirectX8.0a + Mediaspeler 6.4
- Alle achtergrond programma''s uit
- Bios up to date en tweaked to the max
- DivX codec 311alpha: CPU slide op 0
- Sommige zweren bij BSPlayer of GDivX - ik vind MicroDVD handig, vooral bij SubTitles
- Gebruik CDBremse om je CD/DVD snelheid te verlagen zodat je geen straaljager op de achtergrond hebt.

Ook scheelt het een hoop als DivX''jes goed geript zijn, en niet frame-errors bevatten, op framesizes die deelbaar zijn door 16/32 en niet teveel Variable Bitrate hebben (waarbij zowel de VideoStream als de AudioStream VBR zijn).

Code #55: Het forum is momenteel niet bereikbaar wegens database problemen. Probeer het zo nog eens. :(

Verwijderd

Ik ga een lege CD-speler-behuizing gebruiken als kast. Dan past hij mooi bij m''n andere componentjes:).

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
Ik wil namelijk een Duron 600@800 gebruiken en daarvoor een zwarte HiFi-achtige desktop ATX-kast, die er dus uit ziet als een versterker
Alleen die dingen zijn zwaar moeilijk verkrijgbaar....
Bij de halfords ed. kan je van die spuitbussen met zwarte lak krijgen. Heb ik ook losgelaten op mijn kast. Wil prima. Het metaal moet je wel eerst met zwarte grondlak voorspuiten, anders heb je 6 lagen nodig om echt diep zwart te krijgen.

Voor je kunstof front moet je niet autolak gebruiken, maar kunstof lak. Die kan je krijgen bij een modelhobby zaak, die mensen hebben ook verstand het spuiten van kunstof, handig voor adviezen (=goed en duur)

Tegenwoordig hebben de gamma en consorten ook veel deco-spuitspul. Daar kan je waarschijnlijk ook terecht (goedkoper)

• BC3 Victim
Hai....
Ik heb ook een standalone DVD bak....
En wat nu leuk is ik heb de Remote -controller voor REalmagic gekocht en een eigen apje geschreven om mijn CreativeLabs DXR3 kaart aan te spreken. (Ik weet dat hollywood+ ook draait op die kaart) maar ik kan mijn sys alleen regio vrij krijgen als ik de creative labs zooi draai.

Sys SpecŽs
-----------------------------------
Abit Bh6
600mhz Celeron + Convertor
92Meg Ram
10Gig Maxtor A/V schijf
Viper II (Tv-out)
DXR3 Decoder (Creative Labs)
Creative Dvd 10x (1221e)
Terratec Meastro (Sound)
Realmagic Remote Control (van funprice)
Hele Coole Zilveren kast Voor bij mijn TV :)
En Zilver Keyboard :)

W98/W2000
Creative Labs Dvd Player
Eigen Appje voor afstand bediening.

Mijn volgende stap word een apje te bakken zodat ik mijn afstand bediening van mijn Sony Wega kan gebruiken op mijn pc... 1 remote kastje minder...

Greetz >:)
En veel fun met je bak :)

/edit

Oja en de output op mijn Tv is echt helemaal te gek...!!!!!
P.s je kan als je een beetje verstand heb van VB kan je die Remote ook voor alle andere Softwareware players aanpassen......

/

• BC3 Victim
thx voor de bijdragen, vooral unicorn.Liefst meer van deze.
Garbage, omdat het de eerste keer is gebruik ik gewoon een ouwe, lelijke grijze desktop.
oja, omdat ik niet heel erg handig ben met hetzelfbouwen van applicatiesoftware zat ik te denken om mbv een infrarood ontvangertje en met de juiste software in combi met voor winamp (gebruik ik nu als remote voor winamp, werkt perfect) als besturingsapparatuur te gebruiken (mcnice plug-in voor beeld). Goed genoeg of zijn er hier notoire programmeurs die dit een eitje vinden???

• BC3 Victim
wardancer voor de hollywood kun je genoeg tooltjes vinden om um regio vrij te maken, ff goed zoeken.

• BC3 Victim
THnx, maar ik weet dat er er een hele boel te vinden is voor de hollywood+ om hem regiovrij te maken, maar ik denk dat ik een afwijkende kaart heb ofzo, want bij mij wilt niks werken.

Heb o.a.
-Remote Selector
-Zone Selector
in combo gebruikt met Hollywood+ en beide zorgen ervoor dat alles vast loopt en crashed (onder W2000 en W98) :'( :'(

Maar nu werkt alles toppie met Creative en mijn Ray-Selector *D

Grtz..... :P :P

• BC3 Victim
mooi, welke drivers gebruik je voor de hwood+ onder win2k?

• BC3 Victim
Ik heb de H+ 1.5 1.6 en de nieuwste van hun website + nog wat betaŽs geprobeerd |:( ........
Maar is nie erg, zoals ik zei alles werkt nu helemaal top *D

Thnx Anyway :)

Trouwens als er iemand geïntreseerd is in mijn source stuur mij dan een mailtje en dan stuur ik het op zodra ik tijd heb..

Het is alleen niet erg netjes gemaakt maar het draait wel :)
En het is heel erg makkelijk om te zorgen dat ie ook andere progs aan stuurt....

Tot nu is ie alleen voor de Realmagic Remote.

Mzzl..........

• BC3 Victim
Mijn divx systeempje bezit nu een PIII 667 :P
Nu kan ie ook op 4 draaien :D

• BC3 Victim
nog een duwtje

• BC3 Victim
Mijn DiVX/Mp3/Server systeem:

Intel Pentium III 667 MHz Coppermine
Asus P3V4X
128 Mb PC133
Maxtor 20 Gb
Philips 36x CDROM
Viper II (tv-out)
Sb Live! Player 1024
Enlight Desktopcase met 230 watt voeding, 7 volt fan

• BC3 Victim
te duur moet zo goedkoop mogelijk, zie begin topic, t gaat erom welke processor werkt en eventuele besturings en/of config. tips

• BC3 Victim
laatste duwtje

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Op donderdag 17 mei 2001 10:10 schreef Spice het volgende:
laatste duwtje
Daar hou ik je aan!

• BC3 Victim
ik heb zelf een k6/2 300, 128meg.

en de meeste divx''s draaien, maar hou er rekening mee dat ze niet allemaal draaien.

verder helpt het echt om ze onder w2k te draaien en bsplayer heeft nog wel een divx''s kunnen spelen die mplayer niet kon spelen.
(bij lastige divx''s wel 640x480 16bit gebruiken)

hoop dat het helpt

• BC3 Victim
sorry obi weekend pushv (aaallllerlaatste)

• BC3 Victim
Je hebt het over AMD K6-II 450... Mijn ervaring is dat je die zonder problemen op 500 kan draaien, dat scheelt weer iets. (bijv. Asus P5A -> 105fsb * 5mult. = 525Mhz moet ook nog wel kunnen). [450@500 met standaard voltages 45''C-47''C is mijn ervaring met DivX afspelen].

De videokaart maakt ook veel uit bij DVD''s afspelen...
Het ligt er namelijk maar aan of de kaart (in de GPU) hardware-accelleratie heeft, EN ondersteund wordt door de player die gebruikt wordt. Zo merkte ik verbetering bij wisseling van een Matrox G200 8MB SGRAM naar een Geforce2MX 32MB SDRAM.

Voor de rest, voor Socket7 platforms (Ali Aladdin5):
Q. DVD playback seems slow with my ALI chipset based motherboard. How can I fix it?
Download the AGP Utility from the following page:
http://www.ali.com.tw/eng/support/driver.shtml
and set the following settings:

Write allocation enabled without holes
K6 features mask to 3
GAT to 1 (not 2)
AGP2X and sidebanding enabled
Write combining enabled
Powertweak kan een hoop regelen/tweaken voor je socket7 mobo.

Ik hoop dat het allemaal gaat werken voor je, want Socket7 mag dan wel voorbij gestreefd zijn door hedendaagse platformen, maar het is nog steeds niet dood, nutteloos of outdated.

Ten tijde van de intrede van DVD, waren de eerste PC-systemen met OEM voorgeinstalleerde DVDspelers (Compaq, Dell, HP Pavillion etc.) maar 400Mhz (zonder DXR3 hardware MPG decoder, gewoon met softwareplayer: WinDVD/PowerDVD).

Pagina: 1