[BC3] Goede Stereo voor 1500 piek

Pagina: 1
Acties:

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 11:10
Het onderwerp zegt het al:
Wat voor stereoset kan ik kopen voor ca.
1500 piek? Versterker+eq+cd+tuner+boxen, misschien minidisc :9
wel een beetje kwaliteiten vermogen 8-) ervaringen?

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Verwijderd

bestaat niet......je versterker gaat dat al minimaal kosten als je wat wilt hebben!
geloof me
[edit]
als je toch iets goeds wilt....koop een 2de hands versterker [nad denon enz enz]
cd speler erbij [hoeft niet perse zo duur]
en heel belangrijk een sennheiser koptelefoon
dat is de enigste manier om voor dat geld goed geluid te krijgen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
in ieder geval geen S:+ny

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MindWarp
oke... geen superkwaliteit dan, maar ik ben toch niet de enige die voor dat geld een stereo koopt?

• BC3 Victim
Versterker 400,-
eq 300
cd 300
tuner 200
boxen 400
minidisc 400
-----------------
totaal 2000,-

en dan heb je geen superkwaliteit, maar een budget Pioneer/Kenwood systeempje...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 10:37 schreef njboersma het volgende:
oke... geen superkwaliteit dan, maar ik ben toch niet de enige die voor dat geld een stereo koopt?
Dat is zeker waar, maar de mensen die hier komen en zijn... geven er gemiddeld voor die hele config wel meer uit dan jouw budget is vrees ik.

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 10:40 schreef Thundermol het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar de mensen die hier komen en zijn... geven er gemiddeld voor die hele config wel meer uit dan jouw budget is vrees ik.
zoals ik dus...

• MindWarp
Dus het is beter om nog een beetje door
te sparen? Ik kan ook eerst voor dit geld een versterker+boxen kopen en mn compu erop aansluiten. Is toch ook geen slecht idee
:)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 10:42 schreef njboersma het volgende:
Dus het is beter om nog een beetje door
te sparen? Ik kan ook eerst voor dit geld een versterker+boxen kopen en mn compu erop aansluiten. Is toch ook geen slecht idee
:)
Dat klinkt al veel beter.

Verwijderd

ik zou de yamaha pianocraft nemen, heeft een eisa award gewonnen en is 1300,-

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 15 mei 2001 10:28 schreef njboersma het volgende:
Versterker: 800 gulden. Heb je geen Eq voor nodig.
Boxen: f 400 per paar (Mission 70 serie ofzo)
CD: F 340 (Sony 330, is een perfecte speler)
tuner: f 400 of meer.
Minidisc: Je wilde toch een *Goede* stereo:?

Kom ik op f 1940.

Tip: Hifi Choice of What HiFi zijn engelse maandbladen. In Engeland zijn namelijk nog echt audiofielen te vinden. Je vindt ze ook op het web.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• RupS
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op dinsdag 15 mei 2001 10:35 schreef unicorn7 het volgende:
in ieder geval geen S:+ny
Ok, die flame mag je uitleggen . . .

• MindWarp
hee, bedankt.
Komen toch wat goede ideeen binnen. *D

Verwijderd

Je zou eens 2de hands moeten zoeken op ibazar.nl en dat soort 2dehands sites. Hou ook aanbiedingen in de gaten, daar kan je ook goede deals uit halen.
Ga eerst luisteren in de HiFi zaak en onthou welke speakers/versterker je goed vond klinken en ga er dan 2dehands naar op zoek.
(Beetje lullig voor die winkel, maarja je hebt nou eenmaal een beperkt budget :))

Voor fl 1500, kan je een prima 2dehands setje versterker + speakers kopen.

• MindWarp
Op dinsdag 15 mei 2001 10:48 schreef victorvo het volgende:

[..]

Boxen: f 400 per paar (Mission 70 serie ofzo)
CD: F 340 (Sony 330, is een perfecte speler)
tuner: f 400 of meer.
Minidisc: Je wilde toch een *Goede* stereo:?

Kom ik op f 1940.

Tip: Hifi Choice of What HiFi zijn engelse maandbladen. In Engeland zijn namelijk nog echt audiofielen te vinden. Je vindt ze ook op het web.
Er komen wel goede ideeen binnen, maar hoe doen jullie het dan met het aanschaffen? Bestellen jullie de apparatuur ergens, of weet iemand een goede zaak in omgeving groningen?

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op dinsdag 15 mei 2001 10:48 schreef victorvo het volgende:

[..]

[..]
precies, met equalisers maak je het geluid niet mooier.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Hmmz mijn speakers waren alleen al meer dan die 1500 piek. Maar dan moet je denk ik zo''n heel stereosetje in 1 kopen ofzow. De kwaliteit is dan wel heeel wat minder dan echte losse apparatuur van goeie merken (duh)

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 10:50 schreef dutchrups het volgende:

[..]

Ok, die flame mag je uitleggen . . .
Standaard zijn Sony''s veel laag, weinig hoog, zeer a-flat in dezelfde prijsrange als Kenwood en Pioneer... Alleen de Q/Gold/Hi-End Series zijn te pruimen. De meeste mensen die een goedkoop setje willen, nemen Sony omdat die van de minste onderdelen een setje kan bouwen met genoeg marketing om ze ook nog te verkopen... Ik heb het dan met name over de setjes, met in bijzonder de versterker, boxen en koptelefoons...

en nee, ik heb ze echt zelf geluisterd, en nee, ik ben niet totaal anti-Sony, ik heb zelf een Sony CD-speler die ik weer wel vind klinken (en die CDRW''s afspeelt zodat ik mijn eigen werk uit Cakewalk kan beoordelen op m''n gewone HiFi set)

En op de topic terug:
Nooit besparen op je versterker of je boxen!

Verwijderd

in Groningen heb je Eringa..dat is een goede audiozaak....loop er gewoon eens binnen....

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Op dinsdag 15 mei 2001 10:46 schreef playa het volgende:
ik zou de yamaha pianocraft nemen, heeft een eisa award gewonnen en is 1300,-
Dat Yamaha goed is, twijfel ik nie aan. Heb zelf ook een Yammie receiver :).

MAAR EEN EISA AWARD ZEGT GEEN KLOOT !!!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JT
  • Laatst online: 07:47

JT

VETAK y0

Enneh, voor 1500 piek kan je wel degelijks iets moois kopen. Marantz amp voor 500, speakers voor 500 (Tannoy/Mission) cd speler Marantz voor 500.

EDIT: en dan kan je wel gratis een paar progigold kabels bij krijgen, maar zou yoch voor Cambridge/Vivanco kabeltjes gaan. En Van Den Hul speaker kabel.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 15 mei 2001 10:28 schreef njboersma het volgende:
Ik zou een simpel receivertje kopen voor 600 piek met een cd-spelertje van 300 piek. Dan heb je een werkzame stereotoren. In de erg goedkope prijsklasse zou ik pioneer nemen, omdat die best aanvaardbare audio apperatuur maken, die ook nog eens degelijk zijn.
Ik zou aan een Sx-305 recievr en een pd-107 cdspeler gaan. Die equalizer zou ik uit m''n hoofd zetten en die minidisk in de ijskast. Hetzelfde merk zou ik kopen, omdat dat netjes staat en het met dezelfde ab werkt.
(wil degene die hierboven schreef dat je dat niet moet kopen als je goed geluid wil trouwens even z''n mond houden! helemaal in deze klasse :O).

Je hebt dan nog 700 gulden over voor speakers. Ga dan gewoon naar een goeie audiozaak in je buurt, en ga naar speakertjes luisteren die binnen je budget vallen. Aanraders zijn:

Mission 701
Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/702b.gif

Chario Syntar100
geen plaatje kunnen vinden :(

Kef Cresta2
Afbeeldingslocatie: http://www.kef.co.uk/kefimages/Cresta2nw.jpg

B&W dm303 (nooit gehoord, maar ziet er veelbelovend uit!)
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/303_maple_grille_off.jpg.

Maar laat je niet beperken door mijn suggestie, als jij een grote speaker die erg veel laag weergeeeeft mooier vindt, kan je ook even zoeken naar de MK1000 van B&W.

Voor 1500 gulden kan je wél een leuk geluid maken, ook al beweren velen anders! Je moet heet alleen een beetje slim uitgeven (Niet gaan zeuren over geluidskwaliteit van cd-spelers enzo!).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor 1500 piek heb je niet veel.

Maar een complete Dolby 5.1 reciever van JVC heb je al voor een 1200 piek inc speakers wat op zichzelf niet verkeerd klinkt. CD-speler erbij en je zit aan je tax.....

Ik denk dat je gewoon een de Block of een BCC moet binnen lopen om eens rond te kijken. Ik had laatst een setje Jamo speakers (zuiltjes) bij de Block vandaan voor mijn vriendin haar verjaardag gegeven waarvan de klank best goed te noemen is, kosten maar 400 piek een set.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Je hoeft natuurlijk niet perse losse componenten te kopen, ik heb de Pioneer Inspira NS-7 met minidisc dek erbij gekocht voor 1800,- gulden. Het is een design-setje met heeft 2 boxen plus een subwoofer. Sub = 50 watt, andere boxen 30 per stuk. "t geluid is behoorlijk goed, hoewel ik zeker weet dat audiofielen commentaar hebben (wanneer hebben ze dat nou niet :?).

Leuk detail is dat je een lekker klein afstandsbedieninkje (nee dat is geen nederlands, toch?) hebt ter groote van 2 creditcards op elkaar ongeveer.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 15 mei 2001 17:48 schreef Arjenn het volgende:
"t geluid is behoorlijk goed, hoewel ik zeker weet dat audiofielen commentaar hebben (wanneer hebben ze dat nou niet :?).
Ik heb alleen commentaar, als het voor hetzelfde geld beter kan. Ik ken die inspira setjes dus, maar die klinken bij lange na niet zo goed als een simpel hifi setje.

De vraag is alleen: wat is belangrijker, dat het er gelikt en futuristisch uitziet (pioneer ns7) of dat het goed klinkt. Ik heb dat ding vroeger vaak genoeg verkocht om te weten dat mensen bij dat ding _echt_ niet luisterden, maar alleen gingen voor het uiterlijk en het verder wel acceptabel vonden. Daar is helemaal niets mis mee, aleen zou ik dat setje nooit kopen, omdat ik het dus beroerd vind klinken. Ik vind een paar 43cm componenten ook niet erg lelijk om te zien. Dat is dus een afweging die je zelf moet maken.
Leuk detail is dat je een lekker klein afstandsbenieninkje (nee dat is geen nederlands, toch?) hebt ter groote van 2 creditcards op elkaar ongeveer.
Ja, klopt. Dat is wel een kewl ding.

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Op dinsdag 15 mei 2001 17:54 schreef JvS het volgende:

Ik heb dat ding vroeger vaak genoeg verkocht om te weten dat mensen bij dat ding _echt_ niet luisterden, maar alleen gingen voor het uiterlijk en het verder wel acceptabel vonden moet maken.
Ik heb zelf de ballen verstand van wat goed klinkt en wat niet, ik weet alleen dat hij beter klinkt dan m''n zusjes sony, m''n vorige (sanyo) en mn pc-boxjes van een niet nader te noemen merk. Ik kan me idd voorstellen dat mensen alleen naar het uiterlijk kijken bij deze maar wat mij betreft klonk ie beter dan de andere setjes die eromheen stonden, maarja, das ook maar een mening.

• spok9
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op dinsdag 15 mei 2001 14:23 schreef unicorn7 het volgende:
Nooit besparen op je versterker of je boxen!
Helemaal mee eens.

Voor jou budget kan je een mooi setje van pioneer kopen, heb ik ook gedaan. Pioneer is een goed merk voor de prijs die je ervoor betaald.

Dit is wat ik heb (kostte iets van 1200 gulden):

Audio/Video Receiver: VSX-409RDS
CD-speler: PD 107
Bij passende boxen, serie nummer weet ik niet.

Deze set bevalt mij zeer goed en heeft voldoende mogelijkheden (dolby prologic, DVD 5.1, video versterking e.d.).

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• BC3 Victim
en nog een tip:

Als je op zoek gaat naar een tweedehandsversterker etc:

Technics SU8044K perfect geluid, gaat 100 jaar mee... was in mijn ogen toendertijd de beste consumenten losse componenten versterker...

En hoe beter de versterker, des te minder er geinstregeerd is. (equaliser/tuner/etc)

Een goede versterker heeft geen equaliser nodig, sterker nog, je verlaagd de geluidskwaliteit ermee. Een egualiser is leuk voor mensen die houden van Led uitslag, terwijl die bovenstaande Techniks dat ook al heeft (zonder eq.) en mij maar fl 10,- kostte...

overigens vind ik de oude versterkers nog het ''volste'' geluid maken...

• eymey
  • Laatst online: 23:29
Wat een gezeik toch weer over "voor 1500 kun je nooit iets goeds hebben" :r
Dit is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. Tuurlijk, het zwermt hier van de audiofielen die alles onder de 3000 minachten, maar voor 1500 heb je al een prima setje, waar door iedereen, zelfs de mensen die kritisch op kwaliteit zijn (waar ik ook bij hoor, maar niet audiofiel) prima van te genieten valt.
En als je een beetje slim inkoopt, kun je zelfs met kenwood, pioneer, etc. nog wel voor dat geld een goede set met losse componenten samenstellen (met goeie speakers erbij kan dan 1500 alleen wat krap worden). Ga voor ieder component wat je wilt kopen gewoon bij jouw merk een beetje tussen de goedkope en dure klasse in zitten.

Oftewel, keus zat. Een set van 4 of meer ruggen zal vast wel mooier klinken, ongetwijfeld, maar je kunt ook overdrijven.

Als je voor tussen de 1500 en 2000 een setje uit losse componenten samenstelt en je gaat gewoon op het merk af wat jou het het meest aanspreekt of waar je de beste luister ervaringen mee hebt, dan heb je gewoon een "zeer goede" set. Alles daarboven probeert het alleen maar te perfectioneren.

That''s my humble opinion (8>

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• MindWarp
Oke, ben gisteren een beetje aan het rondneuzen geweest (nog niet bij Eringa), maar ben tot nu toe nog niet echt tevreden. Het lijkt erop dat ik op het moment maar 2 keuzes heb: Of ik koop een goedkoop kant-en-klaar setje (spreekt me totaal niet aan), Of ik koop gelijk een bak van een versterker, receiver, radio en weet ik veel wat in 1, waar ik geen plaats voor heb.
Echt simpele losse componenten heb ik gek genoeg nog niet kunnen vinden. Hierbij moet ik zeggen dat ik nog maar bij 2 winkels ben geweest, dus ik zal nog ff verder zoeken. Die plaatjes van die boxen zagen er trouwens wel stoer uit :9
Ik zal nog eens verder zoeken. Tof dat iedereen reageert. Het helpt me wel met orienteren. :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 16 mei 2001 09:58 schreef njboersma het volgende:
Ik ben tot nu toe nog niet echt tevreden. Het lijkt erop dat ik op het moment maar 2 keuzes heb: Of ik koop een goedkoop kant-en-klaar setje (spreekt me totaal niet aan), Of ik koop gelijk een bak van een versterker, receiver, radio en weet ik veel wat in 1, waar ik geen plaats voor heb.
Wat noem jij een enorme bak van een versterker? als je 43cm breed te groot vind heb je idd wel een probleempje. Dan kan je nog voor de "smallere" design setjes gaan, maar die zijn ontiegelijk duur, en geen haar beter (integendeel).

Voor een fatsoenlijke set (cd+receiver) ban je gewoon 43cm in de breedte kwijt zekr 20-30cm hoogte en 35-40cm diepte... Gewoon op een plankje/in een boekenkast pleuren dus.

Verwijderd

Voor die boxen zou ik even bij Richer Sounds langsgaan, liggen een paar Eltax C205 voor maar 200,- per PAAR. Normale prijs 700/800 gulden. Moet je natuurlijk wel in de buurt van Groningen/Amsterdam wonen...

Voor versterker een NAD C320 :9~ , kost 649,- en dan houden we nog 650,- over. Vervolgens een Marantz CD5000 cd-speler voor 379,- en dan hou je nog 280 gulden over. Daarvoor kun je vast wel ergens een leuk tunertje vandaan plukken en anders moet je maar even doorsparen... oja, komt natuurlijk nog wel verwijderingsbijdrage overheen... niet vergeten.

Zou ik doen als ik jou was...
Pagina: 1