Toon posts:

[BC3] vraagje over creative DTT2200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de handleiding van dit setje (gedownload) lees ik dat als je een 4 kanaal bron aansluit je een 4.1 uitput krijgt (dus de subwoofer wordt wel gebruikt). en als je 6kanaals inpugged heb je uiteraard 5.1.

Nu mijn vraag hoe werkt dit omschakelen? detecteerd het apparaat of er door de center/subwoofer jack signaal komt?, en hangt het daarvan af of het subwoofer kanaal uit de 4 andere kanalen gehaald moet worden? of kijkt hij simpelweg of er een jack plug in de center/subwoofer ingang zit?

Ik wil namelijk als ik een live5.1 koop wel mijn Vortex-2 kaartje erbij houden voor A3D, en dan niet telkens de center/subwoofer jack eruit te hoeven halen om de subwoofer werkend te krijgen bij een 4-kanaals A3D signaal van mijn Vortex-2.

Ook vroeg ik mij af wat er gebeurd als je een 5-kanaals input aansluit (dus 2xfront, 2x rear en een center) en dus geen signaal door het subwoofer deel van de jack, of dan automatisch toch de subwoofer gebruikt wordt door de bas te nemen uit de andere kanalen.

deze 5 kanaals uitgang heb ik namelijk op mijn oude Miro surround ISA Dolby prologic kaartje.
of heeft de Live5.1 ook een CMMS voor 5.1 speakers, wat hetzelfde effect geeft als dolby prologic?

hartelijk dank voor enige hulp.
TT

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 15 mei 2001 02:23 schreef TempesT het volgende:
[lang verhaal over 4.1 en 5.1 en dergelijke] ;)
Dit setje is gemaakt voor bij de pc, bij de pc heb je veel te maken met 2.0 en 4.0 geluid, wat dan toch als 2.1 en 4.1 weergegeven moet worden. Ik denk daarom bijna wel zeker te weten dat of dat setje dmv signaaldetectie schakelt, of dat je op de geluidskaart in kan stellen dat je een 4.1 setje hebt, en je geluidskaart het signaal naar de sub toe regelt. Maar aangezien de DTT2200 vanzelf van 4.0 4.1 maakt zal het eerste het geval zijn. Hij kan namelijk niet "voelen" dat-ie aangesloten zit op een kaart, tenzij er een stroompje doorheen loopt. Ik durf dit een aan zekerheid grenzende waarheid te noemen. :P ;)
Ook vroeg ik mij af wat er gebeurd als je een 5-kanaals input aansluit (dus 2xfront, 2x rear en een center) en dus geen signaal door het subwoofer deel van de jack, of dan automatisch toch de subwoofer gebruikt wordt door de bas te nemen uit de andere kanalen.
Dan maakt het setje er gewoon 5.1 van, omdat-ie niets detecteert in het sub-signaal, lijkt me. (dit weet ik iets minder zeker).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
zou er niet gewoon een pauperige schakelaar in de jack-ingang zitten? (net als bij de stereo voor de hoofdtelefoon, die ervoor zorgt dat de speakers uitgeschakeld worden).

zou je als je een Live5.1 hebt aangesloten ook om kunnen schakelen naar een 4.0 output en dan WEL de subwoofer horen?