[BC3] Beste center voor zo weinig mogelijk...

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben nog op zoek naar een goede centerspeaker, het liefst uiteraard voor zo weinig mogelijk. Moet wel 150 watt aankunnen en ik wil er eigenijk maar f500 aan uitgeven. Natuurlijk, een ECHT hele goede kan ik daar niet voor kopen, maar qua prijs/kwaliteit, wat zijn de opties. Ik heb nu 2 bose fronts (maar die gaan eruit) en 2 beschaafde magnats rear...

Suggesties zijn dus welkom......

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

magnatje dus, liefst zelfde serie als je rears, anders zelfde serie als je toekomstige fronts.

• BC3 Victim
Bedankt voor je reactie. Welke serie van Magnat is het best in deze prijsklasse? Ik heb nu als rears de???professional serie, maar wil voor de center dus even een stapje hoger....maar de series lijken erg op elkaar (qua prijs, vermogen etc..)

Alvast bedankt maar weer.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

weet ik niet, ben niet thuis in magnat spullen. Toch maar zelf gaan luisteren dan?

• BC3 Victim
Dat sowieso....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 14 mei 2001 22:12 schreef supatron2000 het volgende:
Ik ben nog op zoek naar een goede centerspeaker, het liefst uiteraard voor zo weinig mogelijk. Moet wel 150 watt aankunnen en ik wil er eigenijk maar f500 aan uitgeven. Natuurlijk, een ECHT hele goede kan ik daar niet voor kopen, maar qua prijs/kwaliteit, wat zijn de opties. Ik heb nu 2 bose fronts (maar die gaan eruit) en 2 beschaafde magnats rear...

Suggesties zijn dus welkom......
Ik heb zelf een canton av700 gehad, een B&W CC6 (waar iedereen zo lyrisch over is). Maar die heb ik alletwee weggedaan. Ik wilde een echt goeie hebben (kef model 100). Totdat ik op de chario syntar dialogue botste. Dit ding kost maar 450 piek en is echt geweldig voor het geld. Klinkt lekker helder, en ook goed vol. Moeilijk uit te leggen, maar stemmen klinken lekker "los" en vol.

Dat van dat 150 watt is trouwens iets wat je maar even _heel_ snel uit je hoofd moet zetten, want dat slaat echt nergens op.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 15:24

DaRoot

Some say...

Wat MREn ook zegt: liefst zelfde merk speaker als de rest gebruiken... grootste kans op een gelijke overgang van het geluid...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Supatron2k:

Ik zelf heb 2 Magnat 710''s als rear speakers, waar ik zeer tevreden mee ben. Magnat heeft volgensmij alleen de Vintage center 3 die binnen jouw budget past: hij kost 450,-. Dit is dus van de wat "professionelere" serie.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 14 mei 2001 23:16 schreef DaRoot het volgende:
Wat MREn ook zegt: liefst zelfde merk speaker als de rest gebruiken... grootste kans op een gelijke overgang van het geluid...
let wel, dit is een vuistregel. Die gaat lang niet altijd op.

Luisteren dus. (ik zou in jouw geval dus absoluut niet de vcs-30 van Bose kopen; dat is een kutding!

Verwijderd

In een luidsprekerboek heb ik gelezen, dat je in de center de zelfde midtone speakers moet hebben als in je frontspeakers. En er stonden ook grafiekjes van frequentiekarakteristieken bij en daar kon je behoorlijk wat verschil krijgen als de center niet afgestemt is op je frontspeakers.

Verwijderd

center speaker van bose, echt super speaker zit volgens mij rond 600 piek, maar is het geld waard.

• BC3 Victim
Heren, Bedankt voor jullie reacties....ik denk dat het de Vintage 3 wordt...

• BC3 Victim
Maar ik ga ook de chario syntar dialogue luisteren, JvS waar verkopen ze die dingen? Ik ben ze nog niet tegengekomen..

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
kijk ook een naar yamaha speakertjes, goede ervaringen ermee

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 15 mei 2001 11:42 schreef supatron2000 het volgende:
Maar ik ga ook de chario syntar dialogue luisteren, JvS waar verkopen ze die dingen? Ik ben ze nog niet tegengekomen..
Waar woon je? Chario wordt in principe bij de "betere" audiozaken genoemd. Ik weet zeker dat ze bij Raf staffhorst en Fokko dijkstra verkocht worden. Verder weet ik het niet. Maar een importeur moet te achterhalen zijn! (ik ga ff zoeken)

edit: op www.hear.nl kan je op merk zoeken. Dan krijg je ook een aantal winkels:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Alkmaar    Tune Inn 

Boxmeer    Sound Service 

Dordrecht    De Radiobeurs Louter B.V. 

Emmen    Musifoon Hifi Products 

Gouda    Pielanen en van Unen Gouda 

Groningen    Eringa Groningen 

Hengelo    Van Merksteijn 

Leeuwarden    Eringa Leeuwarden 

Nijmegen    Mijn Hifi 

Rotterdam    Audio Gallery 

Tilburg    Audio Wolff 

Uithoorn    Krijtenberg Hifi met IQ 

Wageningen    Hifision 

Woerden    Pielanen en van Unen Woerden 

Zaandam    Van Ingen Electronics 

Zutphen    Glas Hifi BV 

Zwolle    Hanze Hifi

• BC3 Victim
Bedankt JvS,

Ik heb ''m inmiddels al geluisterd in Utrecht....klinkt goed!

Maar ik heb m''n twijfels of ie in m''n systeem past. Eigenlijk wil ik nu zowel geen volledig Bose systeem (uiteraard...) maar ook geen volledig Magnat systeem. Als ik overstap op die Chario dan zou ik dus alles moeten upgraden naar Chario. Eigenlijk wil ik alleen een center kopen en op den duur nog een sub erbij... Ik heb een paar fronts gezien van Chario maar die vind ik wat prijzig. Zoals gezegd, het dilemma is aanwezig, ik vond de center goed klinken maar gekocht heb ik ''m dus (nog) niet....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 16 mei 2001 18:46 schreef supatron2000 het volgende:
Bedankt JvS,

Ik heb ''m inmiddels al geluisterd in Utrecht....klinkt goed!
Ik heb ook geen chario''s als fronts. Maar wel B&W 602 (waar die "geweldige" cc6 dus bij hoort). Daar past-ie prima tussen.

En BTW een chario syntar100 is toch maar 300/st toch? best wel leuk sattelietje!

• BC3 Victim
Ik heb die sattelietjes gezien, inderdaad f300 stuk, maar ik wil dus eigenijk nu alleen een center kopen THX zonder center is nu niet zo geweldig....Maar ja, die Boses he.....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 16 mei 2001 18:59 schreef supatron2000 het volgende:
Ik heb die sattelietjes gezien, inderdaad f300 stuk, maar ik wil dus eigenijk nu alleen een center kopen THX zonder center is nu niet zo geweldig....Maar ja, die Boses he.....
Koop die chario, en test hem thuis.
Bevalt-ie: hou hem
Bevalt-ie niet: breng hem terug

Spreek in de winkel wel duidelijk af dat je eventueel je geld terug wil hebben. Anders ben je zo verplicht gelijk een andere te kopen, terwijl je liever rustig rond kan kijken.

Pagina: 1