[BC3] Ruis op auto-cdspeler

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 10:36
Ik heb onlangs een sony xplod cdx-4000RX gekocht en erin gezet.

Nu is het zo dat als het geluid op 0 staat dat ik een duidelijke ruis hoor op de boxen(alle 4 boxen). Ook al staat het geluid dus helemaal omlaag, pas als ik hem uitdoe stopt dat ruis.

Doet ie dus bij een cd, radioruis kan het dus niet zijn, bovendien is de volume helemaal omlaag dus je moet eigenlijk niks horen. Wat kan dit zijn? bekabeling? bij mijn vorige pioneer deed ie dat niet met dezelfde kabels. Wat kan er anders zijn? Moet er wel bij zeggen dat de vorige pioneer eruit gejat is(dus kabels hard aan getrokken), acht de kans echter klein dat alle 4 de boxen dan datzelfde ruis geven.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is het niet je auto die je hoort???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Nee, het is niet de autoruis. Mijn autoradio ook van Sony, een MDX C6400R om precies te zijn, ruist ook.
Zeeeeeeer irritant, koop je een dure autoradio ruist ie ook nog.

Misschien heeft het te maken met het lage voltage :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Goldme
Oh, dus terugbrengen zolang het nog kan?

Het is wel een mooi ding, met een mooie animatie op de display en zo. Jammer van dat ruis.

Kostte 479, afgeprijsd omdat het een "ouder" model was(met goede functies). Ik koop wel die pioneer, zelfde prijs maar wel een nieuwere generatie.

• BC3 Victim
Ik weet niet of er wat aan te doen is?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:41
Is het echt ruis, of meer een fluittoontje dat je hoort? Want dan kan het namelijk nog dynamo-ruis zijn wat dit veroorzaakt. Kan je proberen te fixen door een ander massa-puntje te zoeker voor je radio. (of een filter halen maar da kost weer geld natuurlijk)

• Goldme
Nee, het is duidelijk een ruis, precies zo een als bij een radio die niet goed afgestemd is(dit geluid is wel constant). Dus ik denk dat de boxen dat geluid van de apparaat zelf krijgen.

• BC3 Victim
Inderdaad het is echt een ruis. Je hebt het ook als je de radio aan hebt staan op de accu stand. Dus zonder draaiende moter.

De ruis wordt ook niet harder als je de volumeknop wat hoger draait. Het is echt een begin ruis.

Ik heb wel supergoedkope speakers maar kan het daar aan liggen?

• stylezzz
Hmmm, dan zou ik er maar mee teruggaan naar de winkel. Klopt niet echt volgens mij, stil is stil......:)

• BC3 Victim
Ik vind dit wel een beetje overdreven voor eeen autoradio. Als je je moter start kun je toch geen ruis meer horen??? Ik vindt dure autoradio''s zowieso wegegooid geld. Alleen als je auto niet aan staat kun je goed horen of leuk klinkt, maar ja, dan luister ik liever thuis als je het niet erg vindt.

:?

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 21:39 schreef Goldme het volgende:
Oh, dus terugbrengen zolang het nog kan?

Het is wel een mooi ding, met een mooie animatie op de display en zo. Jammer van dat ruis.

Kostte 479, afgeprijsd omdat het een "ouder" model was(met goede functies). Ik koop wel die pioneer, zelfde prijs maar wel een nieuwere generatie.
Gewoon je speakers lostrekken. Dan kan je nog mooi genieten van je display

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 07:54 schreef jochie het volgende:

[..]

Gewoon je speakers lostrekken. Dan kan je nog mooi genieten van je display
dominator heeft gelijk. de standaard draadjes van de auto voor je radio zijn meestal zeer dun waardoor er verlies kan optreden. het beste is om een nieuwe (wat dikkere) draad te trekken vanaf je plus pool van de accu naar de + van je autoradio. kijk ook of de massa van je autoradio staat aangesloten op het chasis van je auto of op de -pool van je accu, als je massa op de -pool van je accu zit moet je zelf een nieuwe massa maken. haal het tapijt bij je voeteneinde omhoog en kijk of er ergens een boutje in het chasis zit geschroefd. schroef dit boutje eruit en schuur met een stukje schuurpapier om het gaatje van het boutje tot de lak weg is een het metaal van de auto zichtbaar wordt. strip een draadje en draait dit uiteinde om het boutje heen, schroef het boutje terug en sluit het andere uiteinde aan op de massa van de radio, zo nu heb je zelf een massa aangelegd die geen storingen kan krijgen van andere apparatuur die op de minpool van de accu staan aangesloten, succes. (als hij hierna nog steeds ruist, pak dan een baksteen en gooi hem door het raam van de autoradiodealer)

p.s. sluit altijd eerst de massa aan en daarna pas de +!

• BC3 Victim
ben het helemaal met de vorige eens je zou er inderdaad alleen nog ff een filtertje tussen knallen en ook inderdaad een redelijk dikke kabel zowel voor de plus als de min!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Daar ligt het gewoon aan hoor ! puur de bekabeling (1) en goede massa maken (2). Die filters (3) kosten 5,95 die hoef je dus ook niet te laten liggen...

voer stap 1,2 en 3 uit en luister en post nog een keer...... Vanaf de cd kan je bijna geen ruis meer horen dan.....

suc6 !

• Goldme
Op woensdag 16 mei 2001 13:18 schreef setty het volgende:

[..]

dominator heeft gelijk. de standaard draadjes van de auto voor je radio zijn meestal zeer dun waardoor er verlies kan optreden. het beste is om een nieuwe (wat dikkere) draad te trekken vanaf je plus pool van de accu naar de + van je autoradio. kijk ook of de massa van je autoradio staat aangesloten op het chasis van je auto of op de -pool van je accu, als je massa op de -pool van je accu zit moet je zelf een nieuwe massa maken. haal het tapijt bij je voeteneinde omhoog en kijk of er ergens een boutje in het chasis zit geschroefd. schroef dit boutje eruit en schuur met een stukje schuurpapier om het gaatje van het boutje tot de lak weg is een het metaal van de auto zichtbaar wordt. strip een draadje en draait dit uiteinde om het boutje heen, schroef het boutje terug en sluit het andere uiteinde aan op de massa van de radio, zo nu heb je zelf een massa aangelegd die geen storingen kan krijgen van andere apparatuur die op de minpool van de accu staan aangesloten, succes. (als hij hierna nog steeds ruist, pak dan een baksteen en gooi hem door het raam van de autoradiodealer)

p.s. sluit altijd eerst de massa aan en daarna pas de +!
Of ik kan gewoon dat kutding terugbrengen en een volwaardige pioneer kopen, sterker nog, ik heb het gedaan en heb helemaal nergens last van ruis. Dus het lag echt aan het apparaat zelf, of zoals die gozer daar zei: dat is versterkerruis, dat hebben alle cdspelers, de een wat meer dan de ander, deze heeft een sterke versterker dus komt er meer ruis doorheen.

Ik zat zo: :? te kijken, dat ding is 4X50 W, de pioneer die ik kocht is ook 4X50 W en zo stil als wat als volume helemaal omlaag staat. Vanaf nu geen sony meer in de auto.

• Goldme
En die massa is goed aangesloten op de chassis, hij is niet aangesloten op de minpool van de accu. er zijn wel andere draden die op diezelfde schroef aan de chassis zijn aangesloten, misschien dat die radio dat niet leuk vindt.

Hoe dan ook, die pioneer heeft er geen last van gelukkig.

Bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 15:04 schreef osama het volgende:
Daar ligt het gewoon aan hoor ! puur de bekabeling (1) en goede massa maken (2). Die filters (3) kosten 5,95 die hoef je dus ook niet te laten liggen...

voer stap 1,2 en 3 uit en luister en post nog een keer...... Vanaf de cd kan je bijna geen ruis meer horen dan.....

suc6 !
hoe heten die filters ?
ik heb naelijk een versterker in mijn auto met daarop een sub en 2 speakers en heb een fluittoon als ik gas geef. Hiervoor kan ik dus ook dat filter gebruiken ?

en is het moeilijk aan te sluiten ?

• BC3 Victim
Mijn Sony autoradio is ook met een kabel rechtstreeks op de accu aangesloten en de min gewoon op de min van het "normale" aansluitpuntje.

Maar ik heb nog steeds ruis... :(
Volgens ligt het inderdaad echt aan (only) Sony ...

• BC3 Victim
sukkels:( ligt niet aan de bekabeling.
je kan met een hema kauwgom kabel en luidsprekers uit de 2de wereld oorlog nog goed geluid in je auto krijgen.
Ligt aan de versterker die in je sony autoradio zit. oftewel s/n ratio. zoek dat maar is eens op in je boekje als die niet hoger ligt als 75db is het een waardeloos en hoor je ruis.
Ik heb het ook hoor met mn huiskamer versterker zet je hem op 0 hoor je niks, zet je hem iets open krijg je ruis(heel weinig maar je kan het wel horen) wat eigenlijk vrij normaal is.
MAAR als je aan het rijden bent no way dat je dat dan hoort!???¿¿¿¿¿?

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 11:45 schreef dragak het volgende:
sukkels:( ligt niet aan de bekabeling.
je kan met een hema kauwgom kabel en luidsprekers uit de 2de wereld oorlog nog goed geluid in je auto krijgen.
Ligt aan de versterker die in je sony autoradio zit. oftewel s/n ratio. zoek dat maar is eens op in je boekje als die niet hoger ligt als 75db is het een waardeloos en hoor je ruis.
Ik heb het ook hoor met mn huiskamer versterker zet je hem op 0 hoor je niks, zet je hem iets open krijg je ruis(heel weinig maar je kan het wel horen) wat eigenlijk vrij normaal is.
MAAR als je aan het rijden bent no way dat je dat dan hoort!???¿¿¿¿¿?
hmmm, in de caraudioscene helpen alle beetjes om het beste geluid uit een radio/versterker te krijgen waarbij degelijke bekabeling een grote rol speelt, ook als er ruisblijft optreden zal dat effect verminderd kunnen worden door alles netjes aan te sluiten. (is dat trouwens 4mm kauwgomdraad met koper?)

• stylezzz
Op donderdag 17 mei 2001 10:35 schreef Henkules het volgende:

[..]

hoe heten die filters ?
ik heb naelijk een versterker in mijn auto met daarop een sub en 2 speakers en heb een fluittoon als ik gas geef. Hiervoor kan ik dus ook dat filter gebruiken ?

en is het moeilijk aan te sluiten ?
Oej, een filter voor een versterker? Da kan een stukje moeilijker worden aangezien die dingen maar een beperkt vermogen kunnen hebben. Dus als jij een flink RMS vermogen hebt (meer als 150Watt ofzo) dan is zo''n Dynamoruisfilter(zo heten die dingen geloof ik) dus niks voor jou. (of er moeten intussen al zwaardere zijn uitgevonden, maar da zal wel een duur geintje zijn)

Wat je beter kan doen is eens een ander massa-punt zoeken voor je versterker, grote kans dat het dan veel minder is of helemaal verdwenen.

Suc6!
Pagina: 1