[BC3] audioson car amplifier

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Audison is toch wel een gerenomeerd merk. Ik denk, dat je daar niet slecht aan gedaan hebt, tenzij je een lompe dB dragger bent. Dan kan je beter voor pure Watts gaan..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hallo ik heb een vraagje

ik had twee caliber verstekerkers in mijn auto zitten
die gingen stuk(vraag nie hoe).
dus wou nieuwe versterkers hebben
ging kijken voor Rockfort versterkers maar ik heb mij weer een ander merk laten aan smeren Audioson
nu is mijn vraag
wie kent dit merk of wie heeft hier ervaring mee ik heb 1200 voor dat ding betaald

vind het zelf wel zuiver klinken maar niet hard

mvg

DaFearLess

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ik ga altijd voor zuiver
maar kon zelf het merk niet
wou alleen ff weten of jullie het konden
hab er zelf nog nooit van gehoord

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 20:42 schreef DaFearLess het volgende:
ik ga altijd voor zuiver
maar kon zelf het merk niet
wou alleen ff weten of jullie het konden
hab er zelf nog nooit van gehoord
audison is een zeer goed merk (als ik het uit m''n hoofd juist heb valt deze in de D-klasse (klasse a t/m d waarvan d de beste kwaliteit biedt)) audison komt uit italie en wordt hoog aangeschreven in de caraudioscene en doet zeker niet onder aan rockfordfosgate. het lage output volume kan liggen aan een laag lineout-voltage, deze kan varieren van +- 0,8 volt tot meer dan 4 volt. als jouw radio een output geeft van 2 volt (zie gebruiksaanwijzing autoradio) en je vindt het geluid te zacht kun je een crossover kopen die het voltage oppept.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:30
Rockford is toch iets meer voor de DB fanaten, dus een echte vergelijking kan je niet maken vind ik. Feit is wel dat audison GOEDE versterkers maakt. Heb je zeker geen miskoop aan gedaan.

PS. Hoe zijn je oude versterkers om zeep gegaan?.....>:)

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 21:13 schreef dominator het volgende:
Rockford is toch iets meer voor de DB fanaten, dus een echte vergelijking kan je niet maken vind ik. Feit is wel dat audison GOEDE versterkers maakt. Heb je zeker geen miskoop aan gedaan.

rockfordfosgate is indedaad geliefd bij "SPL" wedstrijden en wordt merendeel gebruikt om power te leveren aan subwoofers.
ik heb zelf gekozen voor een rockford om mijn subwoofer aan te sturen en een jbl versterker genomen voor mijn hoge tonen.

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 21:13 schreef dominator het volgende:

ik had een nieuwe sub woofer gekocht en sinds die tijd vlogen de eindtrappen mij om de oren weet niet percies de reden

de woofer is trouwens een RF HE2 de audio zaak waar ik de versterker gekoscht heb vertelde mijn dat mischien mijn woofer te zwaar was voor mijn versterken weet niet of dat waar is ga er vanuit van wel

maar harstikke bedankt voor alle respond weet nu dat ik iets goed gekocht heb daar ben ik heel blij om :))
tnx

DaFearLess

• stylezzz
Hmmmm, zou best eens daaraan kunnen liggen. Ikzelf heb een Em-Phaser crystex in de koffer liggen en als ik daar het TOP-model sony versterker ophang dan slaat dat ding spontaan op tilt. Tis gewoon een klasse-verschil denk ik......

Heb je de he serie van rockford? Ik dacht dat dat HX2 was namelijk. Maar speelt wel lekker he.........>:)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Gewoon de boel goed afstellen. Een versterker gaat niet voor niets op tilt. Zoek het probleem uit en verhelp ''t..

• stylezzz
Op dinsdag 15 mei 2001 22:52 schreef Wekkel het volgende:
Gewoon de boel goed afstellen. Een versterker gaat niet voor niets op tilt. Zoek het probleem uit en verhelp ''t..
De boel was goed afgesteld, alleen zo gouw als er flink wat bas doorheen werd gepompt sloeg ie af en brande het lampje : ''over-current''.

Echt vaag, andere ''normalere'' woofers spelen wel goed op da spel.....

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Dus niet helemaal goed. Heeft je woofer niet een raar impedantie gat of zo?

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 09:20 schreef Wekkel het volgende:
de RF HE2 woofer van rockford is een woofer die een impedantie heeft van 2 ohm. als je de woofer aansluit op een versterker wordt deze versterker belast met 2 ohm. sommige versterkers kunnen geen 2 ohm-load verwerken omdat de versterker 2 X harder moet werken dan bij (de merendeel standaard) 4 ohm woofer. als de versterker niet geschikt is om 2 ohm te verwerken wordt deze snel te heet en wordt de beveiliging sterk belast, als dit lange tijd achterelkaar gebeurt gaat de versterker kapot.

• BC3 Victim
dat hadden ze mij dus niet verteld in de winkel maar verklaard een hoop

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
de RF HE2 woofer van rockford is een woofer die een impedantie heeft van 2 ohm.
Leuke oplossing: Zet er 2 in serie. impedantieprobleem weg, je versterker heeft het makkelijker, het staat stoer en waarschijnlijk heb je ook meer herrie.

2 nadeeltjes: Geld en ruimte.
Moet overheen te komen zijn toch?

• stylezzz
Op woensdag 16 mei 2001 09:20 schreef Wekkel het volgende:
Ik zou het niet weten. Op m''n eigen versterker ramt dat ding m''n dakbekleding los dus ik heb er geen probleem mee....:)
Pagina: 1