Toon posts:

[BC3] CD kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Tuurlijk weet ik dat een Muziek CD kopieren niet bevorderend is, maar tis natuurlijk te proberen het zo goed mogelijk te doen ;)
ik heb een 8x brander, en als ik dus de cd op 8x brand krijg ik tikjes, op 6x zachte tikjes en op 4x geen tikjes, is het verstandig om op 2of 1x te branden, ik bedoel, komt dat de geluidskwaliteit ten goede?
Maakt het trouwens ook uit of ik gewone CDR''s gebruik of speciale Audio-CDR''s?

Greetz, MF

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

je geeft eigenlijk het antwoord zelf al:
een audio CD moet je niet sneller dan 4x branden, anders gaat de kwaliteit hoorbaar achteruit!
ik brand zelf audio op max 4x, op gewone CD-rommetjes, dus geen speciale audio CD''s das zonde van je geld...

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Misschien de band, die een flesje Grolsch aan het opentrekken is? :+

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Hoe hoger de snelheid, hoe groter het risico op pops..

Audio-CDr''s zijn er puur om jou netjes over de auteursrechten een vergoeding te laten betalen..

Download my music on SoundCloud

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op maandag 14 mei 2001 12:55 schreef FoolZero het volgende:
Misschien de band, die een flesje Grolsch aan het opentrekken is? :+
Was dat geen Dommelsch?

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:40
Op maandag 14 mei 2001 12:54 schreef sjolmers het volgende:
je geeft eigenlijk het antwoord zelf al:
een audio CD moet je niet sneller dan 4x branden, anders gaat de kwaliteit hoorbaar achteruit!
ik brand zelf audio op max 4x, op gewone CD-rommetjes, dus geen speciale audio CD''s das zonde van je geld...
dat slaat natuurlijk nergens op!!!! >:)

ik brand audiocd''tjes gewoon op 16X en ik heb geen kwaliteitsverlies!!!>:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 12:56 schreef Klovan het volgende:

[..]

dat slaat natuurlijk nergens op!!!! >:)

ik brand audiocd''tjes gewoon op 16X en ik heb geen kwaliteitsverlies!!!>:)
^haha ik denk het niet!^

Waarom werkt een stand-alone Cd-recorder/kopieermashien dan op 1 speed:?/|:(

Verwijderd

gewoon eest ff rippen met bv EAC en dan lekker fullspeed toasten...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Omdat het een audio cd speler is met een brander aan boord.. Brakke consumententroep dus.

Al jaren de (ex)koningen aan boord in de vorm van een UltraPlex 40x en een Plexwriter 8/2/20 waarmee de audiocd''s er probleemloos op 8 speed uitkomen. Sneller branden levert alleen wel vagere putjes als data op. De kans op een minder goed leesbare cd neemt toe, maar mijn Sony cd speler uit 1988 lust ze allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 mei 2001 14:17 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
gewoon eest ff rippen met bv EAC en dan lekker fullspeed toasten...
Ik heb het hier over het behalen van het beste resultaat en niet het slechtste ;)
Kopieren dus en niet mp3 op cd bakken, da klinkt al bagger genoeg.

• Dries Arnolds
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Op maandag 14 mei 2001 14:15 schreef Wekkel het volgende:
Omdat het een audio cd speler is met een brander aan boord.. Brakke consumententroep dus.

Al jaren de (ex)koningen aan boord in de vorm van een UltraPlex 40x en een Plexwriter 8/2/20 waarmee de audiocd''s er probleemloos op 8 speed uitkomen. Sneller branden levert alleen wel vagere putjes als data op. De kans op een minder goed leesbare cd neemt toe, maar mijn Sony cd speler uit 1988 lust ze allemaal.
Heb ongeveer dezelfde combo (Ultraplex32 & Plexwroter 8/20) en ik brand ook gewoon op 8-speed. Een audiofiele vriend van me heeft nog nooit geklaagd.

btw: Hoe brand jij met dat ding dan sneller? :)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
jits worden bijna altijd door het bron apparaat (cd-rom speler) veroorzaakt, die een slechte DAE ondersteund. Brand zelf alle audio cd''s op 12x speed met mijn Plextor met als bron een 10x40x Pioneer DVD speler en heb nog nooit enige vorm van vervorming gehoord en of jits.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:45

-Stef-

Slainthe!

Blijf dan maar door prutsen. |:( Het enige goeie antwoord is al gegeven en door jou als onzin afgedaan. Nog 1 keer dan: Kopieer een audio CD altijd met EAC. Dit (de naam zegt het al) geeft je een exacte image (incl. cue sheet) van je audio CD. Deze image bestaat uit 1 grote wav file en een cue sheet. Dit is een txt bestandje waarin de brandgegevens staan opgeslagen. Wanneer je brander dit ondersteunt brand hem dan ook met EAC. Dit is omdat EAC i.t.t. andere ripprogramma''s een fout correctie toepast en niet de leesfouten in je image zet. Ook kan je zowel een read- als een wright offset voor jou brander opgeven (elke merk heeft een andere offset). Niet alle branders kunnen echter goed met het branden in EAC overweg. Gebruik dan bv. CDRWin (de uitvinders van de cue sheet) om de cue sheet te branden. Uiteraard gebruik je hiervoor geen bagger CDR''s maar kwaliteits schijfjes als Mitsui, Philips Silver Premium (was van Taiyo Yuden, nu van Mitsui) of Kodak Gold om maar wat te noemen. Succes.

O ja, gewoon full speed branden. Lees dit er maar eens op na: www.emedialive.com/EM2000/starrett5.html

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Sneller branden dan 8x lukt me niet... Ik doelde op sneller branden dan 1x....

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 14:21 schreef modderfokker het volgende:

[..]

Ik heb het hier over het behalen van het beste resultaat en niet het slechtste ;)
Met EAC kan je audio omzetten naar WAV''s om te fikken. Deze leest de audio bit voor bit en controleert de bitjes. Je kan de audio filez laten encoderen naar MP3, maar het hoeft niet! Gewoon EAC gebruiken om te extracten en burnen met bijvoorbeeld nero. Nooit geen last van tikjes gehad op m''n 12x plextor op deze manier...

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:25
EAC...zeer interessante discussie (voor mij nieuw). Kan iemand een linkje neerzetten?
Arnie

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 16:14 schreef ArnieNFW het volgende:
EAC...zeer interessante discussie (voor mij nieuw). Kan iemand een linkje neerzetten?
Arnie
http://www.exactaudiocopy.de/

Verwijderd

Het is idd vaak zo dat niet de fikker maar de cd-rom lezer, de fouten produceert.
Vaak komt dit omdat cd-rom spelers tussen de 6000 en 10000 toeren per minuut draaien, je kunt je vast voorstellen dat er dan leesfouten ontstaan.
Zelf lees ik m''n audio-cd''s meestal uit op 8 speed naar een image en fik ze dan gewoon op 8 speednooit enige problemen mee gehad.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op maandag 14 mei 2001 16:14 schreef ArnieNFW het volgende:
Arnie
Welkom in de wondere wereld van nooit meer tikken in je kopietjes:

Uitgebreide tutorial van EAC (in het engels): www.ping.be/satcp/tutorials.shtml

Eenvoudiger tutorial EAC: cdrfaq.vanbergen.org/eac/index.html

EAC homepage: exactaudiocopy.de

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Ik brand geregeld op 12x cdtjes, geen probleem. Overigens moet je elke cd (wat er ook opstaat) die je zelf bakt tenminste 6 maanden van tevoren bij de BUMA/Stemra registreren voor F2,50 anders is je cd illegaal. Alleen voor RW''s gelden deze regels niet.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

[b]Op maandag 14 mei 2001 17:15 Overigens moet je elke cd (wat er ook opstaat) die je zelf bakt tenminste 6 maanden van tevoren bij de BUMA/Stemra registreren voor F2,50 anders is je cd illegaal. Alleen voor RW''s gelden deze regels niet.
|:( Hoe weet ik nou wat voor CDR ik over 6 maanden ga branden?!

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

je begrijpt het niet, de cd die je vandaag wilt branden moet je vandaag registreren, dan mag je 6 maanden wachten voor je ém feitelijk brandt.

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Op maandag 14 mei 2001 17:56 schreef WieMie het volgende:
je begrijpt het niet, de cd die je vandaag wilt branden moet je vandaag registreren, dan mag je 6 maanden wachten voor je ém feitelijk brandt.
En hoeveel aanmeldingen hebben ze al binnen? :Z

• mhr-zip
  • Laatst online: 19-08 21:40
Staat je DMA aan!?!!!?!?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 14:21 schreef modderfokker het volgende:

[..]

eehhmmm...rippen heeft nix met mp3 te maken...dit is het kopieeren van wav naar je harddisk....

• Bonkdoos
  • Laatst online: 30-11-2025
Op maandag 14 mei 2001 17:15 schreef WieMie het volgende:
Ik brand geregeld op 12x cdtjes, geen probleem. Overigens moet je elke cd (wat er ook opstaat) die je zelf bakt tenminste 6 maanden van tevoren bij de BUMA/Stemra registreren voor F2,50 anders is je cd illegaal. Alleen voor RW''s gelden deze regels niet.
/offtopic
jij had toch een 4x speed brander?? of heb je een nieuwe?
/offtopic

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het probleem is je CDSpeler waarmee je de CD leest...

De Audio Extracting is dan net aan genoeg op 4 speed, maar te brak op 8 speed...

Je kan in je brandprogramma (bijvoorbeeld WinOnCD) onthefly uitzetten zodat eerst op de betrouwbare snelheid de tracks op de HD worden gezet, zodat daarna op de hoogste brandsnelheid de CD gebrand kan worden...

Effect: ipv onthefly 4speed branden, kun je dan 4speed lezen met 8speed branden, zeg maar vergelijkbaar met 6 speed onthefly qua snelheid...

Maar als ik jou was zou ik een mooi Pioneer 16x/40x drive halen, niet zo duur en de snelste Audio Extracting van dit moment met SureStream zodat je zeker weet dat er geen tikjes in zitten...

Ook kan je proberen of je Writer misschien beter kan Audio Extracten...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 18:24 schreef -Stef- het volgende:

[..]

En hoeveel aanmeldingen hebben ze al binnen? :Z
:D Iig 1, van WieMie :)

• Mich
  • Laatst online: 19-08 16:32
Op maandag 14 mei 2001 18:27 schreef mhr-zip het volgende:
Staat je DMA aan!?!!!?!?
dma kan je bij je brander beter uit laten dacht ik

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23
Ik ben het inderdaad eens met de voorkeur hier voor Exact Audio Copy. Dit programma is echt perfect, zowel voor het rippen als basis voor mp3 of als basis voor een CD copy. :9

Je moet het programma alleen soms wel afstellen op je cd-rom drive (kan deels automatisch gebeuren) maar dan krijg je perfecte kopieën. Als je met EAC nog steeds tikken in je WAV files hebt, dan heb je gewoon een brakke cd-rom drive >:)

BTW, tikken door cd''s sneller te branden heb ik nog nooit gehoord. Ik brand audio altijd wel voor de zekerheid op maximaal 8x speed, maar op 12 of 16 moet in principe ook nog zat kunnen.

Tikken in audio wil nog weleens voorkomen bij IDE cd-rom drives, vooral de wat oudere. Het rippen van audio vna een cd (DAE) is niet zo''n simpel proces als het gewoon van CD lezen van een bestand. De laser moet precies gepositioneerd staan om de audio gegevens mooi te kunnen lezen. Die tikken houden in, dat je cd-rom drive na ff gestopt te zijn met lezen de laser niet meer goed kan positioneren om het volgende blok te lezen. Dit kan door de meeste software (ook EAC)gecorrigeerd worden. Het beste is echter in dit geval om ervoor te zorgen dat alles direct in 1 stream gelezen kan worden, door bv. eerst naar WAV te rippen en niet on-the-fly te kopieren.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1